شناسهٔ خبر: 51887347 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تسلیت «جباراف» به مناسبت روز عزای عمومی در قزاقستان

رئیس جمهور قرقیزستان با همتای قزاقستانی خود، بخاطر حوادث غم انگیز در این کشور همسایه ابراز همدردی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، امروز، 10 ژانویه به مناسبت اعلام روز عزای عمومی قزاقستان، «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان به «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان در ارتباط با حوادث غم انگیزی که در این کشور رخ داد، تسلیت گفت.

در پیام تسلیت چنین آمده است:

با اضطراب و درد عمیق در قلبم وقایع غم انگیزی را که در جمهوری قزاقستان رخ داد، را درک کردم.

من از طرف مردم جمهوری قرقیزستان و از طرف خودم به شما و به تمام مردم برادر قزاقستان در روز عزای ملی به خاطر قربانیان بی شمار مردم غیرنظامی و نمایندگان سازمان‌های مجری قانون در قزاقستان تسلیت عمیق می‌گویم.

با شریک شدن درد و تلخی فقدان جبران ناپذیر، از شما می‌خواهم که صمیمانه سخنان من را در حمایت از بستگان و دوستان قزاقستانی کشته شده و شفای عاجل برای همه آسیب دیدگان برسانید.

بر اساس مشترکات تاریخی، معنوی و فرهنگی چندین قرنی کشورهایمان، بر اساس اصول تزلزل ناپذیر دوستی، حسن همجواری و احترام متقابل، ما همیشه از جمهوری قزاقستان به عنوان یک همسایه خوب، قابل اعتماد و شریک استراتژیک حمایت خواهیم کرد.

در این زمان دشوار، من صمیمانه برای مردم برادر قزاقستان - ثبات، اتحاد، صلح و رفاه آرزو می‌کنم.

یاد آوری می‌شود که اعتراضات گسترده در قزاقستان از 2 ژانویه 2022 آغاز شد. ساکنان «ژاناوزن» و «آکتائو» در منطقه «مانگیستاو» با افزایش قیمت گاز مایع مخالفت کردند، سپس اعتراضات به مناطق دیگر گسترش یافت.

شایان ذکر است که در جریان ناآرامی‌های قزاقستان، 2 هزار و 200 نفر مجروح و 103 نفر کشته شدند.

انتهای پیام/ح

نظر شما