شناسهٔ خبر: 51887304 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ریاض و بغداد برای تقویت همکاری نظامی و امنیتی گفتگو می‌کنند

وزرای خارجه عربستان و عراق در راستای تقویت روابط مشترک نظامی، امنیتی و سیاسی بین دو طرف و توسعه آن، گفتگو‌های دوجانبه‌ای انجام دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از پایگاه خبری "الخلیج الجدید"، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان و «فواد محمد حسین» وزیر امور خارجه عراق در راستای تقویت همکاری‌های مشترک نظامی و امنیتی، با یکدیگر به طور ویدئو کنفرانس مذاکره کردند.

این مذاکره در جریان سومین نشست کمیته سیاسی - امنیتی - نظامی عربستان - عراق از طریق ویدئو کنفرانس و از سوی دولت سعودی صورت گرفت.

در این جلسه موضوعاتی در دستور کار کمیته که مکمل موضوعات جلسات قبلی است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ریاض پس از ۲۵ سال قطع روابط با بغداد به دلیل حمله عراق به کویت در سال ۱۹۹۰، روابط دیپلماتیک خود را با بغداد در دسامبر ۲۰۱۵ از سر گرفت.

این مذاکرات در حالی صورت می‌گیرد که نقش مخرب ریاض در عراق به دلیل حمایت از تروریسم از ۱۷ خرداد سال ۱۳۹۳ و حتی قبل از آن و همچنین همکاری با حزب منحله بعث با استفاده از کارت داعش، بر هیچ کس پوشیده نیست.
از سوی دیگر، عربستان طی این سال‌ها تلاش کرده تا با سوء استفاده از بحران برق عراق و نیاز بغداد به بازسازی پس از مقابله با تروریسم قرارداد‌های امنیتی و اقتصادی با عراق منعقد کند.

نظر شما