شناسهٔ خبر: 51885218 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

لیون در تابستان پیش رو برای جذب آزمون اقدام می کند؛ تلاش زنیت برای حفظ ستاره ایرانی

صاحب‌خبر -
لیون در تابستان پیش رو برای جذب آزمون اقدام می کند؛ تلاش زنیت برای حفظ ستاره ایرانی
خبرگزاری آریا- باشگاه لیون فرانسه از جذب مهاجم تیم ملی کشورمان و عضو باشگاه زنیت دست بردار نیست.
به گزارش آریا، سردار آزمون ستاره تیم ملی کشورمان و عضو باشگاه زنیت این روزها سوژه ها رسانه ها در نقل و انتقالات زمستانی است. روز گذشته یکی از رسانه های روسیه خبر داد مذاکرات لیون برای جذب سردار آزمون ستاره ایرانی زنیت به در بسته خورد و سران باشگاه روسی بر سر مبلغ انتقال توافق نکردند. در جدیدترین خبر سایت «getfootballnewsfrance» فرانسه خبر داد باشگاه لیون از جذب آزمون دست بردار نیست و می خواهد منتظر بماند تا در تابستان پیش رو به صورت رایگان این بازیکن ایرانی را به خدمت بگیرد.
لیون تلاش زیادی کرد  تا در زمستان ستاره ایرانی را با مبلغ 4 میلیون یورو جذب کند اما روس ها حاضر به فروش این بازیکن با این مبلغ نشدند. طبق گزارش های رسیده از فرانسه آزمون با لیون قرار است قراردادی بلندمدت 4 و نیم ساله امضا کند. قرارداد ستاره ایرانی با زنیت تابستان به پایان می رسد و می تواند به عنوان بازیکن آزاد به هر تیمی برود. آزمون بعد از درخشش با روبین کازان در سال 2019 راهی زنیت شد. سردار در مدت نزدیک به 3 سال حضور در زنیت موفق به کسب 3 قهرمانی در لیگ روسیه شد و هر 3 سال برای آقای گلی لیگ جنگید و یک بار موفق به کسب این جایزه شد.
پس از تساوی 1-1 لیون مقابل پاری سن ژرمن، پیتر بوش (سرمربی لیون) مصاحبه ای انجام داد و در بخشی از آن در مورد مهم ترین هدف نقل و انتقلاتی این روزهای تیمش یعنی سردار آزمون صحبت کرد. امیدوارم کارهای جذب و انتقال آزمون هرچه سریعتر نهایی شود اما خب چیز دیگری نمی دانم، این انتقال به من بستگی ندارد.
لیون مدت هاست که سردار آزمون، مهاجم ایرانی تیم زنیت سن پترزبورگ را می خواهد اما هنوز نتوانسته رضایت باشگاه روس را جلب کند و در این مسیر رقیبی متمول به نام نیوکاسل را هم پیش روی خود می بیند.  
آینده سردار آزمون مهاجم ملی پوش کشورمان و عضو باشگاه زنیت هنوز مشخص نیست و در نقل و انتقالات زمستانی اخبار زیادی در مورد این بازیکن ایرانی شنیده می شود. در جدیدترین خبر سایت «eurostavka» روسیه خبر داد باشگاه لیون نتوانست با زنیت برای جذب سردار آزمون مهاجم ایرانی تیم به توافق نهایی برسد. لیون در ابتدا با پیشنهاد 3 میلیون یورویی وارد عمل شد ولی بلافاصله این پیشنهاد از سوی باشگاه روسی رد شد. لیون با افزایش این پیشنهاد به 4 میلیون یورو هم نتوانست رضایت سران باشگاه زنیت را جلب کند.
بدین ترتیب انتقال آزمون به لیون در زمستان منتفی است. تابستان گذشته نیز فرانسوی برای جذب ستاره ایرانی اقدام کرده بودند ولی موفق به جلب رضایت باشگاه روسی نشدند. آزمون از سال 2019 برای زنیت بازی می کند و در طول نزدیک به 3 سال عملکرد درخشانی به همراه این تیم روس داشته و 3 بار قهرمان لیگ شده است. همچنین سردار یک بار جایزه آقای گل لیگ روسیه را از آن خود کرد.
طبق اعلام نشریه اکیپ فرانسه، سردار آزمون همچنان با مدیران باشگاه المپیک لیون در ارتباط و مذاکره است. با وجود اینکه سردار آزمون مهاجم تیم ملی ایران هفته گذشته اخبار توافقش با باشگاه‌های دیگر را تکذیب کرد اما به نظر می‌رسد مذاکرات با این بازیکن همچنان ادامه دارد. از چند هفته پیش نشریات و خبرنگاران معتبر ایتالیایی و فرانسوی از توافق 4 ساله آزمون با باشگاه المپیک لیون خبر دادند. بحث مذاکره با آزمون و باشگاه زنیت روسیه، جذب این مهاجم از همین نقل و انتقالات زمستانی بود که ظاهراً هنوز به نتیجه نرسیده است.
با وجود تکذیب آزمون، نشریه معتبر اکیپ فرانسه در شماره امروز خود خبر داد که آزمون به طور منظم با مدیران باشگاه المپیک لیون در ارتباط است و مذاکره با او ادامه دارد. از سوی دیگر بحث پیشنهاد باشگاه نیوکاسل انگلیس هم به آزمون به میان آمده است که بعید به نظر می‌رسد مهاجم تیم ملی ایران این تیم انتهای جدولی انگلیس را انتخاب کند. قرارداد آزمون با باشگاه زنیت روسیه این فصل به پایان می‌رسد و او می‌تواند بعد از آن به عنوان بازیکن آزاد به هر تیمی که بخواهد برود. با این حال بعضی از باشگاه‌های اروپایی از همین حالا برای جذب مهاجم تیم ملی ایران دست به کار شده‌اند تا در نقل و انتقالات تابستانی یک قدم جلوتر باشند.

نظر شما