شناسهٔ خبر: 51884037 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در آغاز معاملات امروز

تالار حافظ سرخ پوش شد/ریزش ۴۱۵۲ واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس سومین روز کاری خود در هفته جاری را با ریزش ۴۱۵۲ واحدی و قرار گرفتن در ارتفاع یک میلیون و ۳۳۲ هزار واحد آغاز کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (دوشنبه 20 دی) شاخص کل بورس سومین روز کاری خود در هفته جاری را با ریزش 4152 واحدی و قرار گرفتن در ارتفاع یک میلیون و 332 هزار واحد آغاز کرد. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فملی، پارس، فولاد، شپنا، شبندر، انرژی 3، فارس به ترتیب با 798، 776، 511، 487، 167، 164 و 143 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای شپنا - پالايش نفت اصفهان، بركت - گروه دارويي بركت، كدما - معدني‌ دماوند، خودرو - ايران‌ خودرو، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، انرژي3 - سايراشخاص بورس انرژي و فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بوذس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، امروز (دوشنبه 20 دی) شاخص کل فرابورس با 36 واحد افت در ارتفاع 18 هزار  واحدی قرار گرفت. صبح امروز نمادهای فرابورس - فرابورس ايران، فروي - ذوب روي اصفهان، چخزر - صنايع چوب خزر كاسپين، توسن - توسعه سامانه ي نرم افزاري نگين، حآفرين - ريل پرداز نو آفرين، زنگان - صنعت روي زنگان و آريا - پليمر آريا ساسول در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

این در حالی است که روز گذشته (یکشنبه 19 دی) دومین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 3719 واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 358 هزار واحدی آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۵ هزار و ۶۸۰ واحدی معادل ۱.۸۸ درصدی به یک میلیون و ۳۳۶ هزار و ۷۷۶ واحد سقوط کرد. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۵۶ واحدی به ۱۸ هزار و ۱۱۷ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۶۳۵۷ واحدی معادل ۱.۸۸ درصد به رقم ۳۳۰ هزار و ۹۲۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با  کاهش ۵۹۴۴ واحدی، عدد ۳۵۳ هزار و ۱۹۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۳۷۳۶ واحدی به رقم ۲۲۲ هزار و ۴۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۳۱۵۰ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۰۲ هزار و ۶۷۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۰۴۲۸ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۹ هزار و ۲۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۶۶۸۲ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۶۸ هزار و ۱۶۹ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نماهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح روز گذشته نمادهای فولاد با 950، فملی با 898، شپدیس با 411، شبندر با 234، نوری با 233 و شتران با 207 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح روز گذشته نمادهای خودرو - ايران‌ خودرو، شسينا - صنايع‌شيميايي‌سينا، انرژي3 - سايراشخاص بورس انرژي، خساپا – سايپا، كالا - بورس كالاي ايران، بورس - بورس اوراق بهادار تهران و كدما - معدني‌ دماوند در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فولاد، پارسان، فملی و پارس با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی خودرو و حکشتی تاثیر مثبت کوچکی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین کاهش قیمت متعلق به نماد فپنتا (سپنتا) با ۴.۹۷ درصد افت و پس از آن، نمادهای شسینا، لخزر، کگاز و فسرب بود. همچنین نماد معاملاتی ولغدر (لیزینگ خودرو غدیر) با ۴.۹۳ درصد، بیشترین افزایش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای دروز، لبوتان و سغرب قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۸۰۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۵۰ هزار و ۶۷۷ نوبت معامله و به ارزش ۲۷ هزار و ۲۹۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

نظر شما