شناسهٔ خبر: 51879652 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

ماجرای جوانه زدن جوهای دپوشده در گمرک چابهار

صاحب‌خبر -
چابهار - در پی انتشار کلیپ جوانه زدن جوهای دپو شده در گمرک چابهار به‌خاطر نفوذ آب باران در فضای مجازی، اداره کل پشتیبانی امور دام استان سیستان و بلوچستان ضمن تأیید اصل ماجرا اعلام کرد برخلاف ادعای مطرح شده مبنی بر اینکه هزاران تن جو در گمرک سبز شده، مقدار جوهای سبز شده به 500 کیلوگرم هم نمی‌رسد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، اداره کل پشتیبانی امور دام استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد: به‌دلیل تحریم‌ها تأمین وانتقال ارز به موقع صورت نمی‌گیرد و به همین دلیل گمرک با اخذ تعهد فقط اجازه خروج 90 درصد از کالاهای وارداتی شرکت را می‌دهد وحجم جو موجود در بندر که کمتر از دوماه است، همان 10 درصد باقی مانده است.
 این مقدار باقی مانده جو، به‌ دلیل پر بودن انبارها و عدم تخصیص کد رهگیری در محوطه بندر و تحت کلید گمرک باقی مانده است و در زمان بارندگی برای محافظت روی آنها چادر کشیده شده، اما به‌دلیل سر خوردن آب باران از کنارهای چادر قدری آب نفوذ و باعث جوانه زدن جو در برخی نقاط شده است.
روح‌الله لطیفی سخنگوی گمرک هم در توضیح علت جوانه زدن جو‌های موجود در محوطه گمرک گفت: شرکتی که کالا متعلق به آن بوده شرکت دولتی است که حدود ۱۲۰ هزار تُن از ۱۳۰ هزار تُن جو را توانسته با مجوز ترخیص ۹۰ درصدی ترخیص کند و ۱۰ درصد کالا به همراه ۱۵۰۰ تُن که از مجوز قبلی باقی مانده را از گمرک ترخیص نکرده است.
لطیفی افزود: قبل از بارش‌ها به صاحب کالا و مرجع تحویل گیرنده کالا یعنی معاونت مربوطه در سازمان بنادر در سیستان و بلوچستان اعلام کردیم که براساس نظر هواشناسی ممکن است بارندگی‌هایی رخ دهد و با وجود اعلام چند باره هشدار و اعلام به سازمان‌های مرتبط اقدامی در این زمینه نکردند. وی تصریح کرد: این جو‌ها جزو نهاده‌هایی است که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده است، اما کد رهگیری بانک نداشته که باید بانک مرکزی در این زمینه کد رهگیری را صادر کند و صاحب کالا باید این موضوع را پیگیری می‌کرد.

نظر شما