شناسهٔ خبر: 51876265 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ملیحه پژمان گزارش می‌دهد

مسئولان قضایی پای درددل مردم

امروز رئیس دیوان عدالت اداری و رئیس کل دادگستری استان البرز با حضور در دفتر ملاقات مردمی، مطالبات مردم را پیگیری کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ امروز مسئولین قضایی در دفتر ارتباطات مردمی قوه قضاییه دو برنامه ملاقات داشتند.
اول آقای مظفری رئیس دیوان عدالت اداری پیگیر خواسته‌های مردم شد و البته رئیس دیوان عدالت اداری درباره یک پرونده ۳۳ ساله تصمیم گیری کرد.
رئیس دیوان عدالت اداری در این دیدار‌ها، از نزدیک در جریان مشکلات مراجعه کنندگان قرار گرفت و دستورات لازم در خصوص رفع مشکلات آنان را صادر کرد.
وی در حاشیه این ملاقات‌ها ضمن قدردانی از مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه برای ایجاد چنین ملاقات‌هایی گفت: دیدار‌های چهره به چهره با مردم برکات و آثار مثبتی به همراه دارد.

<div id="video-display-embed-code_7491389"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3329788/7491389?width=500&height=300"></script></div>


آقای مظفری درباره بیشترین مطالبات مطرح شده گفت: افرادی به دیوان عدالت اداری مراجعه کرده بودند و در حوزه استخدامی مشکلاتی داشتند، رای دیوان نیز به نفع آن‌ها صادر شده بود، اما در مقام اجرا گلایه‌مند بودند که دستگاه‌های مربوطه حکم را اجرا نکرده‌اند. در برخی موارد هم خواسته آن‌ها در دیوان مورد اجابت قرار نگرفته بود. قرار بر این شد ما هر دو موضوع را پیگیری کنیم؛ یعنی در خصوص آن‌هایی که واقعا احساس می‌کنند رای به نفع آن‌ها صادر نشده و حقی از آن‌ها تضییع شده است پرونده‌شان در اجرای ماده ۷۹ مجددا مورد بررسی قرار بگیرد.
بعد هم آقای فاضلی رئیس کل دادگستری استان البرز پای درددل‌های مراجعان نشست و مردم مطالبات مختلفی را مطرح کردند.
در میان مراجعان افرادی بودند که به بهانه سرمایه گذاری با ارز دیجیتال، سرشان کلاه رفته بود.
از آنجایی که بخشی از پرونده‌های کثیرالشاکی در دادگستری استان البرز تشکیل شده درباره مهمترین پرونده‌ها از آقای فاضلی پرسیدم.
انطور که اقای فاضلی می‌گوید بیشترین پرونده‌ها به بی توجهی در نقل و انتقال مسکن کهر استان البرز اختصاص دارد و بخش دیگر کثیرالشاکی‌ها هم مربوز به پرونده‌های پیش فروش خودرو است.
البته از آقای فاضلی درباره سرانجام پرونده کثیر الشاکی شرکت خودرویی ساوجبلاغ هم که شکات گسترده دارد، پرسیدم که از صدور کیفرخواست این پرونده با بیش از هزار شاکی و ۱۰۰ متهم خبر داد.
آقای فاضلی تصریح کرد: در این پرونده از ریس دستگاه قضا مجوز ویژه گرفته شده تا دادگاه علنی رسانه‌ای برگزار شود و سایر مردم درگیر چنین پرونده‌هایی نشوند.
آنطور که رئیس کل دادگستری استان البرز اعلام کرده، در حال حاضر ۳۵۷ پرونده کیفری و ۲۳ پرونده حقوقی بالاترین میزان شکات دادگستری استان البرز رو به خودشون اختصاص دارند.

نظر شما