شناسهٔ خبر: 51870747 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

راهنمای گردش در تور شمال

صاحب‌خبر - تور شمال جزو پرطرفدارترین تورهای داخلی ایران به حساب می‌آید. وقتی که به شمال می‌روید، تمام غصه دنیا را فراموش می‌کنید. در شمال می‌توانید ریه‌های خود را با اکسیژن واقعی آشنا کنید و چشمتان را با رنگ سبز غرق کنید. تور شمال در استان‌های مازندران، گیلان و گلستان انجام می‌شود؛ اما در این مقاله قصد داریم تا درباره گردش در تور گیلان با هم صحبت کنیم.

گیلان آنقدر زیباست که هر گوشه از آن به نوعی شما را شگفت‌زده می‌کند. مثلاً با اجاره کلبه جنگلی می‌توانید آرامش را تجربه کنید یا برای مثال با اجاره ویلا رشت، سفری لوکس و خاطره‌انگیز داشته باشید.

تور گروهی یا انفرادی؟
در وهله اول برای آنکه از شمال کشور دیدن کنید، باید در نظر بگیرید که قصد شرکت در تور گروهی را دارید یا ترجیح می‌دهید که به‌صورت انفرادی سفر کنید؟ شاید بسیاری از افراد تصور کنند که برای خرید تور شمال، فقط باید به‌صورت گروهی سفر کنند. این در حالی است که می‌توانید یک پکیج کامل از اجاره ویلا رشت تا بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس را از مؤسسات توریستی تهیه کنید؛ اما به‌صورت انفرادی به سفر بروید. تورهای گروهی به شکلی خاص مزه می‌دهند و تورهای انفرادی هم می‌توانند جذاب باشند.

از کدام شهر دیدن می‌کنید؟
استان گیلان سرشار از زیبایی است. تورهای مخلتفی نیز در شمال کشور برگزار می‌شود. شما می‌توانید سری به مرکز استان، یعنی شهر زیبای رشت بزنید. اجاره ویلا رشت بسیار پرطرفدار است. در بسیاری از مناطق بکر، گران‌قیمت و زیبای رشت، انواع مختلف ویلا برای کرایه وجود دارد. اگر به‌دنبال تجربه سفری لوکس در آب‌وهوای عالی شمال کشور هستید، می‌توانید سری به رشت بزنید و در همین شهر اقامت داشته باشید.

برخی دیگر بر این باور هستند که سفر به شمال یعنی جنگل و طبیعت، خب در این شرایط می‌توانید با اجاره کلبه جنگلی در شهرهای مختلف استان گیلان، لذت حضور در جنگل را همانند فیلم‌های مستند تجربه کنید. البته بهتر است مسائل ایمنی را نیز حین انتخاب کلبه جنگلی در نظر بگیرید.


برخی از کلبه‌های جنگلی در میان جنگل‌های بکر قرار دارند و مسافران در معرض خطرات مخلتف قرار می‌گیرند. در عین حال برخی دیگر از این کلبه‌ها در مجموعه‌های حفاظت‌شده قرار دارند و امنیت در آن‌ها به‌خوبی رعایت می‌شود.

گیلان شهرهای مختلفی دارد. از ماسال تا فومن، از رشت تا تالش، هر شهر این استان زیبایی مخصوص به خود را دارد و شما را به شکلی خاص شگفت‌زده می‌کند. برخی از تورهای شمال‌گردی شامل بازدید از شهرهای مختلف می‌شوند.

اگر اهل سفر و گردشگری هستید بخوانید: بهترین سایت رزرو تور استانبول در ایران

این نوع تورها می‌توانند بسیار جذاب باشند؛ اما بهتر است حداقل 3 روز در هر شهر حضور داشته باشید. پس می‌توانید هر بار در تور بازدید از یک شهر گیلان شرکت کنید. به این ترتیب می‌توانید یک دل سیر از زیبایی هر کدام از شهرهای استان گیلان لذت ببرید.

سفر جاده‌ای خاطره‌انگیز
حتماً برای آنکه از شهرهای شمالی کشور دیدن کنید، لازم نیست که اقدام به خرید تور کنید. گاهی کافیست که یک همسفر خوب داشته باشید و به دل جاده بزنید. به این ترتیب می‌توانید از زیبایی جاده لذت ببرید و شهر به شهر توقف داشته باشید. اگر از تهران عازم سفر هستید، می‌توانید از قزوین، تاکستان، رودبار، منجیل و سایر شهرهای بین راهی نیز دیدن کنید. نهایتاً برای گشت‌و‌گذار در استان گیلان حداقل 10 الی 15 روز وقت بگذارید.

در مسیر خود سری به شهرهای مختلف بزنید. حتی دورترین روستاهای استان گیلان نیز دیدنی هستند. اصلاً می‌توان گفت که روستاها صفای بیشتری دارند و بهتر است در آن‌ها اقامت داشته باشید. اگر به‌دنبال اجاره کلبه جنگلی هستید، بهتر است به سراغ روستاها بروید.

در اطراف ماسال و ماسوله می‌توانید کلبه‌های جنگلی بسیار زیبا پیدا کنید. سری به فومن بزنید و کلوچه‌های خوشمزه این شهر را بچشید. سپس به سراغ ماسال بروید. از ماسوله دیدن کنید. قعله رودخان را نباید از دست دهید.


سپس به‌سمت رشت حرکت کنید. با اجاره ویلا رشت چند شبی را در این شهر زیبا اقامت کنید. سری به بازار روس‌ها بزنید و میدان شهرداری رشت را ببینید. در بازار سنتی این شهر قدم بزنید و سوغات خوشمزه‌ای همانند رشته خشکار بخرید. سپس به‌سمت تالش حرکت کنید. این تور چندین روز به طول می‌انجامد و در طول مسیر می‌توانید از زیباترین جاذبه‌های گردشگری استان گیلان دیدن کنید. تور گردشگری شمال اصلاً جزو روزهای عمرتان به حساب نمی‌آید. هرگاه که احساس کردید از زندگی سخت شهری خسته شده‌اید و استراحت نیاز دارید، بهتر است استارت بزنید و راهی جاده شوید. قطعاً خود جاده شما را به‌سمت جایی که می‌خواهید هدایت می‌کند.

در نهایت باید گفت که اگر قصد گردش در تور شمال را دارید، بهتر است فصل اردیبهشت را برای سفر خود انتخاب کنید. در این فصل زیبایی‌های استان گیلان دوچندان می‌شوند و هوا بسیار عالی خواهد بود. در ضمن به یاد داشته باشید که بهتر است سری به اقامتگاه‌های بوم‌گردی بزنید. به این ترتیب می‌توانید هرچه بیشتر با زندگی مردم بومی و محلی شمال آشنا شوید.

برچسب‌ها:

نظر شما