شناسهٔ خبر: 51866777 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شهادت روحانیون کردستان اثبات دروغگویی گروهک‌های معاند است/ استان‌محوری در بودجه 1401ملاک دولت است

استاندار کردستان گفت: شهدای استان به ویژه شهدای جامعه روحانیت، شهید شیخ‌الاسلام و برهان عالی آنها بیانگر مظلومیت شهدای این خطه و اثبات دروغگویی و تزویر معاندین و گروهک‌هایی است که ادعای طرفداری از کُرد و کردستان دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش از ظهر امروز در همایش پرچمداران بصیرت ویژه ائمه جمعه و جماعات استان کردستان اظهار کرد: جا دارد در این روز که روز ۱۹ دی است از شهدای ۱۹ دی سال ۵۶ قم یادی کنیم که به تعبیر مقام معظم رهبری مبدا تحولات تاریخ معاصر بود.

وی تصریح کرد: اگر سلسله‌وار همه اتفاقاتی که تا امروز افتاده و این بیداری که در جهان اسلام متعاقب بیداری ملت ایران اسلامی شکل گرفته، مرور کنیم به مقطعی به نام نوزدهم دی ماه ۵۶ می‌رسیم که در حقیقت آغاز پیروزهای انقلاب اسلامی بود.

استاندار کردستان افزود: از شهدای استان کردستان به ویژه شهدای جامعه روحانیت شیخ شهید شیخ‌الاسلام و برهان عالی و غیره یاد می‌کنیم که شهادت آنها بیانگر مظلومیت شهدای این خطه و اثبات دروغگویی و تزویر معاندین و گروهک‌هایی است که ادعای طرفداری از کُرد و کردستان دارند.

وی به برخی اقدامات و برنامه‌های انجام شده و در دست پیگیری در استان گریزی زد و خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در ماه‌های آغاز فعالیت خود یک اقداماتی در راستای اصلاح ساختار اقتصادی کشور آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه لایحه بودجه امروز توسط رئیس جمهور تقدیم مجلس شده است، گفت: تفاوت لایحه امسال با بودجه‌های گذشته در این است که در ساختار و نگاه و هدف‌گذاری است که دولت دنبال می‌کند.

استاندار کردستان افزود: در دو سال گذشته رهبر معظم انقلاب دستور اکیدی به دولت وقت دادند که این بودجه با این روش که دارد طی می‌کند قادر به رفع مشکلات اقتصادی نخواهد بود و با توجه به جنگ اقتصادی که امروز در آن قرار داریم باید با یک برنامه‌ریزی مناسب جلو رفت اما این مطالبه حضرت آقا تحقق پیدا نکرده است.

وی عنوان کرد: سعی شده این نگاه و مطالبه حضرت آقا در بودجه امسال دنبال شود که البته قطعا کافی نبوده ولی یک شروع بسیار خوب است.

زارعی‌کوشا گفت: در یک کلام دولت به جای پروژه‌محوری در اعتبارات سعی کرده محور را اقتصاد، معیشت و رشد اقتصادی قرار دهد.

استاندار کردستان عنوان کرد: یک رشد اقتصادی با توجه به شرایط هر استان در نظر گرفته شده است، موضوع رشد اقتصادی یک مولفه‌ها و فاکتورهای متعددی دارد که باید در کنار هم قرار گیرد و یک بسته منسجم در کنار هم قرار بگیرد.

وی افزود: متناسب با همین هدف‌گذاری اختیاراتی را برای همه استان‌ها در نظر گرفته شده و نظارت و پاسخگویی‌ هم از استان‌ها می‌خواهند.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در گذشته عمده بودجه دولت برای شرکت‌های دولتی و یا در اختیار وزرا بود که این نگاه تغییر پیدا کرده است و به جای وزارت محوری و وزیر محوری، استان محوری و استاندار محوری مورد توجه است و در همین راستا صندوق عدالت و پیشرفت برای هر استان تشکیل و پیشنهاد دولت تخصیص 2 هزار میلیارد تومان به این صندوق‌ها برای رفع بیکاری، توسعه اشتغال و توسعه است.

استاندار کردستان اضافه کرد: تحقق این مهم منوط به تصویب دولت است امیدواریم مجموعه این لایحه بودجه به ما در مسیر ایجاد اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم کمک کنیم.

زارعی‌کوشا افزود: دو نرخی و سه نرخی شدن ارز براساس سوابقی که داشته‌ایم خودش زمینه فساد است و می‌تواند مشکلات زیادی به وجود بیاورد متاسفانه در سال 96 تصمیماتی گرفته شد که ما با افزایش نرخ ارز مواجه شدیم.

وی خاطرنشان کرد: بنا داریم در استان کردستان از این ظرفیت که دولت ایجاد می‌کند با همفکری نخبگان و دلسوزان مشکلات و معضلات را رفع کنیم.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: رفع دغدغه‌های روحانیون و ماموستاها از شیعه و سنی در همه نقاط استان از اولویت‌های ما بوده و به عنوان حق مسلمی که این بزرگواران به گردن ما دارند دنبال خواهد شد.

وی افزود:‌یک فرصت‌هایی در دستگاه‌های اجرایی داریم که نیاز به گره‌گشایی و راه‌گشایی از سوی جامعه روحانیون است که تسهیلات مقاوم‌سازی از این جمله است.

استاندار کردستان گفت: متاسفانه به دلیل عدم استقبال مردم به ویژه روستانشینان در استان در این زمینه نسبت به میانگین کشوری عقب هستیم.

وی با بیان اینکه این تسهیلات کمک قابل توجهی به موضوع مقاوم‌سازی مسکن در روستاها خواهد کرد، تصریح کرد: انتظار داریم جامعه روحانیون در این حوزه با تبیین و روشنگری کمک حال دولت باشند.

انتهای پیام/2330/71/ ق

برچسب‌ها:

نظر شما