شناسهٔ خبر: 51866621 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با تلاش ۹۰ روزه متخصصان؛

بازگشت نیروگاه برق شهید مفتح همدان به شبکه سراسری

مدیرعامل نیروگاه برق شهید مفتح همدان از بازگشت واحد شماره یک این نیروگاه پس از انجام تعمیرات اساسی، به مدار شبکه سراسری تولید برق کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -
  • به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز همدان ؛ عبدالمجید دیناروند گفت: واحد شماره یک نیروگاه برق شهید مفتح با ظرفیت تولید اسمی ۲۵۰ مگاوات از ۱۷ مهر به منظور تعمیرات اساسی از مدار تولید خارج شد.

 

وی افزود: براساس مجوز صادرشده از شرکت مدیریت شبکه برق کشور، این واحد به مدت ۹۰ روز بنا بر دستورالعمل شرکت سازنده از شبکه برق خارج و فرصت تعمیرات داشت.

 

مدیرعامل نیروگاه برق شهید مفتح همدان تصریح کرد: دمونتاژ و مونتاژ توربو ژنراتور، بازدید یاتاقان‌ها و ولو‌های اصلی توربین، سندبلاست و لاینینگ خطوط ۱۸٠٠ انتقال آب، خنک‌کاری برج تر، پمپ‌ها و تجهیزات برج خشک از مهم‌ترین اقداماتی است که روی این واحد انجام شد.

 

وی گفت: بازسازی داکت‌های دود و ایرهیتر و اورهال پمپ‌ها، موتور‌ها و فن‌های اصلی واحد از دیگر اقدامات مرتبط با تعمیرات اساسی واحد شماره یک نیروگاه برق شهید مفتح است.

 

دیناروند زمان اجرای فصل دوم تعمیرات امسال واحد‌ها را از اواسط بهمن تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۱ اعلام کرد و افزود: تعمیرات دوره‌ای سایر واحد‌های این مجموعه با هدف رفع نواقص موجود انجام خواهد شد تا هر ۴ واحد نیروگاه با حداکثر توان وارد پیک مصرف تابستان شود.

 

وی تصریح کرد: نیروگاه برق شهید مفتح همدان ۴ واحد با ظرفیت هر کدام ۲۵۰ مگاوات برق دارد و در مجموع با توان تولید یک هزار مگاوات برق از مهم‌ترین نیروگاه‌های کشور به شمار می‌رود.

 

مدیرعامل نیروگاه برق شهید مفتح همدان گفت: عملیات تعمیرات دوره‌ای و اساسی واحد‌های تولید برق این نیروگاه از چند ماه پیش آغاز شده و به صورت دوره‌ای هر ۴ واحد این نیروگاه تعمیر اساسی می‌شود.

 

دیناروند با اشاره به اینکه امسال به دلیل کمبود بارش‌ها، مشکلاتی در تامین برق به وجود آمد، گفت: همچنان انتظار داریم مشترکان استان، با مصرف بهینه ما را در ارائه خدمات یاری کنند.

 

نیروگاه حرارتی شهید مفتح همدان از ۴ واحد بخار ۲۵٠ مگاواتی تشکیل شده که با عمر بیش از ۲۸ سال نزدیک به ۲ درصد از برق کشور را تامین می‌کند، این نیروگاه با ظرفیت تولید ۱۰۰۰ مگاوات در دشت کبودراهنگ (کیلومتر ۴۵ جاده همدان - تهران) قرار دارد.

نظر شما