شناسهٔ خبر: 51847533 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

از ماجرای فروش کارت واکسیناسیون تا زیرمیزی در بیمارستان‌ها

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت گفت: دریافت زیر میزی را رد نمی‌کنم، ما به حقوق مردم احترام می‌گذاریم و اجازه نمی‌دهیم پول اضافی از بیماران دریافت شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما؛ دکتر علیرضا رحیم نیا امروز در نشست خبری گفت: فیلم کوتاهی از یک بیمار در فضای مجازی دست به دست می‌شود که به دلیل پرداخت نکردن زیرمیزی، به وضعیت او در بیمارستان رسیدگی نمی‌شود. این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد پزشکی که از او نام برده شده چندین سال سابقه کار دارد و بین همکاران به پاکدستی شناخته شده است و بیشتر در بیمارستا‌های دولتی کار می‌کند.
 
<div id="video-display-embed-code_7485729"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3328494/7485729?width=400&height=300"></script></div>
 
وی گفت: در حالیکه پزشک مورد ضرب و شتم هم قرار گرفته بدون هیچ گله‌ای معاینات بیمار را انجام و تشخیص داده است که بیمار نیاز به جراحی ندارد.
دکتر رحیم نیا گفت: واریز کردن پول به حساب بیمارستان به منزله پرداخت رشوه به پزشک نیست و همه واریزی‌ها قابل پیگیری است.
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت گفت: ما به حقوق مردم احترام می‌گذاریم و هرگز اجازه نمی‌دهیم پول اضافی از بیماران دریافت شود. البته زیبنده نیست برخی افراد با پخش فیلم ساختگی جایگاه پزشکان را خدشه دار کنند.
 وی تأکید کرد: بی شک یکی از سیاست‌های وزیر بهداشت و درمان، برخورد جدی با دریافت زیر میزی است.
دکتر رحیم نیا درباره فروش کارت واکسن کرونا نیز گفت: فروش تعدادی کارت واکسن بدون تزریق را شناسایی کردیم، ولی تعداد این کارت‌های صادر شده خیلی کم است و تاثیری در اعتماد عمومی به کارت واکسن ایجاد نمی‌کند. ۲۳ نفر دارای کارت واکسن جعلی شناسایی شدند که در مقایسه با واکسیناسیون ۱۲۰ میلیون دز بسیار ناچیز است.
وی با اشاره به بازرسی‌هایی که در زمینه واکسیناسیون صورت می‌گیرد نیز گفت: از زمان ورود و بازرسی واکسن در فرودگاه‌ها تا تحویل به دانشگاه‌ها و مراکز واکسیناسیون نظارت کامل و جامع وچود دارد. 
 رحیم نیا از اضافه شدن خط تلفنی جدید به سامانه ۱۹۰ برای کادر درمان خبر داد و گفت: ۶ خط تلفنی در سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت برای اعلام شکایات مردم وجود داشت که هم اینک خط هفتم نیز برای رسیدگی به شکایات کادر درمان ایجاد شده است.
 رحیم نیا درباره محصولات صادراتی که به کشور عودت داده شده اند هم گفت: یکسان نبودن استاندارد‌های مبدا و مقصد و عدم هماهنگی بین وزارتخانه‌های ذیربط با وزارت بهداشت دلیل عودت محصولات بوده است. قطعا اگر محصولی از نظر استاندارد‌های سلامت اشکال داشته باشد، اجازه توزیع در کشور را نخواهد داشت.
 مدیر کل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت درباره شکایت از موارد مرتبط با طب سنتی در ایام کرونا، اظهار کرد: این وزارتخانه از طب سنتی مبتنی بر شاخص‌های علمی حمایت می‌کند و دارو‌هایی که پس از انجام کارآزمایی بالینی و علمی برای بیماران مصرف می‌شود مورد تایید است، اما مواردی که تحت عنوان درمان با طب سنتی اقدامات غیر مجاز انجام می‌دادند، تعطیل شدند.
وی تاکید کرد: باید زمینه ایجاد سوءاستفاده از بین برود تا شکایتی وجود نداشته باشد. 
 دکتر رحیم نیا همچنین به کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی در وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: کار این کمیته، شناسایی گلوگاه‌های فساد در حوزه سلامت و برخورد با آن‌ها است. البته تعامل با سایر دستگاه‌ها همچون سازمان بازرسی کل کشور و سازمان بازرسی ریاست جمهوری از اولویت‌های ما در جهت پیشبرد امور محوله و صیانت از حقوق مردم است.
 

برچسب‌ها:

نظر شما