شناسهٔ خبر: 51832999 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

گل گهر سیرجان هم قربانی بی‌تدبیری مدیران ورزشی شد؛

استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند/ توضیحات AFC درباره حذف سرخابی‌ها/ جدول لیگ چه تغییری کرد؟

با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم‌های ایرانی استقلال، پرسپولیس و گل گهر سیرجان از لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ آسیا حذف شدند؛ البته که جدول مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا با حذف استقلال و پرسپولیس دچار تغییر شد.

صاحب‌خبر -

گروه ورزشی: با اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم‌های استقلال، پرسپولیس و گل گهر سیرجان شرایط حضور در لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ آسیا را ندارند. کنفدراسیون فوتبال آسیا این تصمیم را روز گذشته گرفته است. به‌این‌ترتیب در لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ و از ایران تنها سپاهان و فولاد خوزستان حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار بولتن نیوز، کنفدراسیون فوتبال آسیا چندی پیش به سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و گل گهر به دلیل نداشتن مجوز حرفه‌ای هشدارهای لازم را داده بود تا نواقص خود را رفع کنند. میزان بالای این نواقص به حدی بود که ظاهراً حتی با رایزنی‌های دولت و وزارت ورزش هم کنفدراسیون فوتبال آسیا راضی به صدور مجوز حرفه‌ای نشده است.

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان ایران در روزهای گذشته اظهار امیدواری کرده بود که با قول‌هایی که به کنفدراسیون فوتبال آسیا داده‌شده است، جلوی حذف استقلال و پرسپولیس را از لیگ قهرمانان بگیرد.

توضیحات AFC درباره حذف استقلال و پرسپولیس

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در توضیح تصمیم خود نوشت: «کمیته کنترل کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت مجوز باشگاه‌های پرسپولیس، استقلال و گل گهر سیرجان (هر سه از ایران) را برای حضور در لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ آسیا بر اساس مواد ۱۴.۴ و ۱۴.۵ آیین‌نامه مجوز باشگاه‌های AFC را لغو کند.

کمیته تشخیص داد که سه باشگاه تمام معیارهای اجباری (طبق ماده ۳.۱ و ۳.۲ (a) مقررات مجوز باشگاه‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا) را برآورده نکرده‌اند و بر این اساس، نباید مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا به آنها داده شود. باشگاه‌های پرسپولیس، استقلال و گل گهر سیرجان از حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ محروم شدند. علاوه بر این، کمیته کنترل درخواست فوق‌العاده ارائه شده توسط باشگاه گل گهر سیرجان را رد کرد.»

در رای کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین آمده است که AFC اقدامات لازم را برای تضمین اجرای این تصمیم اتخاذ خواهد کرد و پرونده این سه باشگاه به کمیته اخلاق و انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای بررسی و اقدام بیشتر ارجاع می‌شود. (در صورت صلاحدید)

به گفته مسئولان کمیته بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه‌ای در ایران، AFC از هر باشگاه پرسپولیس و استقلال بیش از ۴۰۰ صفحه ایراد گرفته است که برطرف کردن آنها نیازمند زمان زیادی است.

 

تغییر جدول لیگ قهرمانان آسیا بعد از حذف استقلال و پرسپولیس

با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم‌های استقلال و پرسپولیس و گل گهر ایران به دلیل عدم دریافت مجوز حرفه‌ای، شرایط حضور در لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ آسیا را نخواهند داشت. به‌این‌ترتیب استقلال و پرسپولیس که سهمیه لیگ قهرمانان را به دست آورده بودند، از این مسابقات کنار گذاشته شدند.

سپاهان و فولاد دو نماینده دیگر ایران در لیگ قهرمانان خواهند بود. پیش از این سپاهان و استقلال باید در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان شرکت می‌کردند و حالا با حذف استقلال و پرسپولیس، معادلات این مرحله به هم ریخته است.

با این حساب، سپاهان به عنوان دومین نماینده ایران به صورت مستقیم راهی مرحله گروهی می‌شود و در کنار فولاد خوزستان قرار می‌گیرد و ایران دیگر در مرحله پلی‌آف نماینده‌ای ندارد.

 

جدول مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا به این شرح خواهد بود:

* الغرافه قطر - الجیش سوریه

* التعاون عربستان - نسف قارشی ازبکستان

* بنی یاس امارات - الشرطه عراق

* الشارجه امارات - الزورا عراق

 

برنده این دیدارها راهی مرحله گروهی می‌شوند.

نظر شما