شناسهٔ خبر: 51811279 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

سازمان حج و زیارت:

ثبت نام سفر زیارتی سوریه الکترونیکی می شود

ایسنا

سازمان حج و زیارت چگونگی ثبت‌نام و اعزام متقاضیان سفر زیارتی به سوریه را توضیح داد و اعلام کرد: به‌زودی شرایط برای نام‌نویسی از متقاضیان به صورت الکترونیکی بدون مراجعه به دفاتر زیارتی اعلام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، پس از اعزام نخستین کاروان زیارتی ایران به سوریه از ۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۰، سازمان حج و زیارت درحالی که برای دو گروه ۲۵ نفره دیگر برنامه‌ریزی سفر را برای تاریخ‌های ۱۶ و ۱۹ دی‌ماه انجام داده است، درباره چگونگی انجام این سفر برای متقاضیان با صدور اطلاعیه‌ای توضیح داد: تمام علاقه‌مندان که قصد عزیمت به این سفر معنوی را دارند می‌توانند با مراجعه به دفاتر زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت برای این سفر نام‌نویسی کنند. در حال حاضر حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دفتر زیارتی در سراسر کشور فعال هستند که امر ثبت‌نام از متقاضیان و مشتاقان سفر زیارتی سوریه را انجام می‌دهند.

در حال حاضر پرواز زائران به سوریه فقط از طریق فرودگاه حضرت امام (ره) انجام می‌شود، اما به گفته سازمان حج و زیارت در صورتی‌که در هر یک از استان‌ها تعداد متقاضیان به حد نصاب یک پرواز برسد، امکان برنامه‌ریزی و اعزام زائران از آن استان فراهم خواهد شد.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان حج و زیارت، سفرهای زیارتی سوریه از دو سال قبل و به دلیل همه‌گیری کرونا متوقف شده بود که با کاهش بیماری و گسترش واکسیناسیون، اعزام دوباره متقاضیان برای زیارت اماکن متبرکه سوریه آغاز شده است و متقاضیان می‌توانند در کمال عزت، کرامت، امنیت و سلامت به این سفر معنوی مشرف شوند.

این سفرها در فاصله سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۸ نیز به دلیل جنگ‌های داخلی سوریه متوقف شده بود و در سال ۱۳۹۸ برای مدت کوتاهی برقرار شد.

سازمان حج و زیارت هزینه این سفر زیارتی را که برای پنج روز به مقصد دمشق برنامه‌ریزی کرده است، از هشت میلیون و ۹۰۰ هزار تا ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام کرده است.

سازمان حج و زیارت ایران در توافق با وزارت گردشگری سوریه، قرار شده است سالانه ۱۰۰ هزار زائر ایرانی را به این کشور اعزام کند.

منبع: ایسنا

نظر شما