شناسهٔ خبر: 51800101 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مغرب به مأموریت سفیر خود در تهران پایان داد

ایسنا نوشت: یک رسانه مغربی اعلام کرد که این کشور بعد از قطع روابط دیپلماتیک با ایران به طور رسمی به ماموریت سفیر خود در تهران پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش المغرب الیوم، مغرب اعلام کرده که پس از قطع روابط دیپلماتیک به طور رسمی به ماموریت سفرای خود در ایران و الجزایر پایان داده است.

این کشور  اعلام کرده که از تاریخ ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر) تصمیم گرفته است که به ماموریت حسن عبدالخالق، سفیر مغرب در الجزایر و حسن حامی، سفیر این کشور در جمهوری اسلامی ایران پایان دهد و هیچ جانشینی برای آن ها تعیین نکند.

در این گزارش آمده است: اختلافات میان ایران و مغرب به سه سال پیش برمی گردد زمانی که ناصر بوریطه، وزیر خارجه مغرب اعلام کرد که روابط دیپلماتیک این کشور با ایران قطع شده است و مدعی شد که دلیل این امر حمایت ایران و هم پیمانش حزب الله لبنان از جدایی طلبان جبهه پولیساریو از طریق امیر موسوی، رایزن فرهنگی ایران در این کشور است.

این پایگاه خبری نوشت: علیرغم اختلافات قدیمی، ایران همواره ادعای مغرب مبنی بر حمایت از جبهه پولیساریو را رد می کند و مسئولان این کشور در تمامی محافل از مسئولان مغربی می خواهند که روابط میان دو کشور از سرگرفته شود.

311311

برچسب‌ها:

نظر شما