شناسهٔ خبر: 51797900 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان:

کاهش ۱۳ درصدی بارندگی در گلستان/ ذخایر آبخوان ها ۲۰ درصد کاهش یافت

حسینی گفت: مقدار بارندگی تجمعی متوسط در گلستان از ابتدای اول مهر تا ۳۰ آذر، ۱۱۳ میلیمتر بود که نسبت به آمار بلندمدت، ۱۳ درصد کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

«سیدمحسن حسینی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: بر اساس ایستگاههای شرکت آب منطقه ای استان، مقدار بارندگی تجمعی متوسط در استان از ابتدای اول مهر تا 30 آذر، ۱۱۳ میلیمتر بود که نسبت به آمار بلندمدت که ۱۳۰ میلی متر است، ۱۳ درصد کاهش نشان می دهد. 

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان با اشاره به مقدار افزایش و کاهش بارش در هر حوضه آبریز، افزود: در حوضه گرگانرود ۱۱ درصد، اترک سفلی ۲۴ درصد، قره سو ۴ درصد و نکارود علیا ۳۸ درصد کاهش نسبت به بلندمدت داشته و خلیج گرگان ۷ درصد افزایش نسبت به بلند مدت داشته است.

 

وی ادامه داد: متوسط دمای اندازه گیری شده در این مدت ۱۳.۷ درجه سانتیگراد بود که نسبت به آمار بلندمدت که ۱۳.۷ درجه سانتیگراد است،  افزایش و کاهش را نشان نمی دهد.

 

حسینی اظهارداشت: رواناب اندازه گیری شده در ایستگاه های شاخص رودخانه های اصلی استان، بین ۹۱ درصد کاهش تا ۱۵ درصد افزایش را نسبت به آمار دوره بلند مدت نشان می دهد.

 

وی با بیان اینکه ذخیره آبخوان های استان حدود ۲۵۵ میلیون متر مکعب (حدود ۲۰.۵ درصد) کاهش را نسبت به آمار دوره بلند مدت نشان می دهد، گفت: ذخیره آبخوان های کم عمق حدود ۱۹۳ میلیون مترمکعب و آبخوان های عمیق حدود ۶۲ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

 

 

 

پایان پیام/83

نظر شما