شناسهٔ خبر: 51790834 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استاندار هرمزگان: سیل به زیر ساخت های کشاورزی و آب رودان و میناب خسارت جدی زده است

استاندار هرمزگان با بیان اینکه برآورد های اولیه حکایت از آسیب جدی به زیر ساخت های کشاورزی و آب در رودان و میناب دارد گفت: رقم دقیق خسارت پس از برآورد کامل اعلام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در حاشیه  بازدید از مناطق سیل زده رودان اظهار داشت: طی بازدیدهای امروز از مناطق سیل زده شهرستان های میناب و رودان موضوع جبران خسارت‌ها بطور ویژه مطرح و بررسی شد.

وی افزود: با انتقال امکانات از مرکز و غرب استان به منطقه سیل زده شرق امیدواریم با راهکارهای موقت و دائم مشکلات تا حدود زیادی مرتفع شود.

مهدی دوستی ادامه داد: طبعاً جبران این خسارت که در بخش‌های کشاورزی و منازل مسکونی عمدتا می باشند نیازمند تخصیص اعتبار ویژه هست که برای این امر برنامه ریزی خواهد شد.

استاندار هرمزگان همچنین افزود: برآورد میزان دقیق خسارت از صبح امروز توسط تیم‌های ارزیاب آغاز شده است و گروه‌های جدید نیز از صبح فردا در منطقه برای تسریع در کار مناطق سیل زده مستقر خواهند شد.

دوستی با بیان اینکه برآوردهای اولیه حکایت از آسیب جدی به زیر ساخت های کشاورزی و آب  دارد گفت: رقم دقیق خسارت پس از برآورد کامل اعلام خواهد شد.

وی در خصوص خسارت ناشی از تصرف غیر قانونی اراضی و برداشت‌های بی رویه از سطح رودخانه خاطر نشان کرد: قطعا باید دستگاه متولی این امر  پاسخگو باشد و این مسیرها در سطح رودخانه ها و مناطق شهری مورد ارزیابی قرارخواهند گرفت و با یک کار کارشناسی دقیق از تکرار این گونه مسایل پیشگیری می شود.

نماینده عالی دولت در هرمزگان تاکید کرد: بطور یقین باید تصمیماتی که در گذشته در این زمینه‌ها گرفته اصلاح شود.

انتهای پیام/ 88059
 

نظر شما