شناسهٔ خبر: 51785591 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

چرا سهمیه‌ ارز مسافرتی تغییر کرد؟

سهمیه ارز مسافرتی با هدف ساماندهی فروش ارز در این سرفصل و همچنین جلوگیری از تخلفات پیش آمده، دچار تغییراتی شد که براین اساس سفر‌های بدون ویزای هوایی سهمیه ۳۰۰ یورویی خواهند داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، طبق اطلاعیه منتشر شده در سامانه سنا، سهمیه ارز مسافرتی تغییراتی پیدا کرده و طبق آن، میزان فروش ارز مسافرتی توسط صرافی‌ها برای کشور‌های با ویزا، ۲۰۰۰ یورو و برای کشور‌های بدون ویزا معادل ۳۰۰ یورو شده است.

یک مسئول بانک مرکزی از اقدام جدید بانک مرکزی در راستای ساماندهی وضعیت فروش ارز مسافرتی خبر داد و گفت: بانک مرکزی امروز دستورالعمل جدیدی را در خصوص فروش ارز‌های مسافرتی ابلاغ کرد.

وی ادامه داد: پیش از این براساس دستورالعمل بانک مرکزی برای همه مسافران اعم از سفر هوایی و زمینی و ... و با ویزا و بدون ویزا به طور یکسان ۲۲۰۰ یورو بود.

این کارشناس ارزی تصریح کرد: رصد و پایش بانک مرکزی و دیگر دستگاه‌های نظارتی و همچنین گزارش‌های مردمی دال بر ایجاد تخلفات و سواستفاده‌هایی در این زمینه بود؛ بنابراین با بررسی‌های انجام شده و همچنین جلسات متعددی که برگزار کردیم مقرر شد براساس تکلیف دولت، بانک مرکزی در سرفصل‌های مسافرتی تغییراتی اعمال کند.

وی گفت: براساس این تغییرات سرفصل‌های ارز مسافرتی به سه طبقه تقسیم شد که به سفر‌های هوایی با ویزا ۲ هزار یورو، سفر‌های هوایی بدون ویزا ۳۰۰ یورو و سفر‌های زمینی، ریلی و دریایی ۳۰۰ یورو ارز مسافری تعلق می‌گیرد.

این مسئول تاکید کرد که این اقدام در راستای ساماندهی وضعیت فروش ارز مسافرتی بود و هیچگونه کمبودی در منابع ارزی کشور نداریم و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

 سرفصل‌های مصوب مصارف ارزی خدماتی جهت تامین و فروش اسکناس به شرح زیر است:

منبع: ایبِنا 

نظر شما