شناسهٔ خبر: 51785019 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ایران بعد از قرارداد سوآپ روزانه 4.5 میلیون متر مکعب گاز دریافت می‌کند

وزیر نفت گفت: از روز دوشنبه 13 دی ماه که قرارداد سوآپ اجرا شد روزانه بالغ بر 4 ونیم میلیون متر مکعب گاز دریافت می کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، جواد اوجی وزیر نفت امروز (سه شنبه 14 دی) بعد از حضور در نشست کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگوی تلویزیونی درباره آخرین وضعیت قراداد سوآپ گازی اظهار داشت: اکنون براساس قرارداد ایران، ترکمنستان و آذربایجان روزانه ۴ تا ۴ و نیم میلیون مترمکعب سوآپ گازی میان ایران و ترکمنستان و آذربایجان در حال انجام است که این موضوع به پایداری شبکه گاز در کشور کمک می‌کند.

وی افزود: درواقع از روز گذشته (دوشنبه 13 دی ماه) مصادف با نخستین روزهای سال نو میلادی سوآپ گازی میان کشور‌های ایران، ترکمنستان و آذربایجان براساس قراردادی -که در اجلاس ترکمنستان به امضا رسیده بود- آغاز شده است.

وزیر نفت تصریح کرد: درخصوص مسئله تأمین سوخت در کشور نیز تا امروز هیچ قطعی و افت فشار گاز نداشتیم، اما با توجه به کاهش شدید دما و افزایش نیاز خانگی به مصرف گاز از هموطنان می‌خواهیم که با صرفه‌جویی در مصرف نهایت همکاری را داشته باشند و این فصل بدون چالش پشت سر گذاشته شود.

اوجی گفت: جهت تأمین سوخت صنایع و نیروگاه‌ها نیز تمهیدات لازم انجام شده و آن دسته از صنایع و نیروگاه‌هایی که سوخت‌شان محدود شده می‌توانند با استفاده از سوخت مایع به کار ادامه دهند.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: مصرف خود را کاهش داده و با مصرف بهینه کمک کنند تا زمستان را بودن چالش پشت سر بگذاریم اکنون مصرف خانگی، تجاری و حمل و نقل به ۶۰۰ میلیون مترمکعب رسیده، در نیروگاه‌ها نیز مصرف نزدیک ۱۰۰ میلیون مترمکعب است و مصرف سوخت معادل نیز ۲۰۵ میلیون مترمکعب است اما اجازه ندادیم فعالیت صنایع متوقف شود چراکه به آن‌ها سوخت جایگزین دادیم و امیدواریم با همراهی مردم این مهم تا پایان فصل سرما نیز این تداوم یابد. 

انتهای پیام/ 

نظر شما