شناسهٔ خبر: 51777323 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شهردار:

آب باران در ۸۰ درصد خانه‌های کُنارک نفوذ کرده است

شهردار کنارک گفت: آب ناشی از بارش باران در ۸۰ درصد خانه‌های این شهر بندری نفوذ کرده است و این خانه‌ها تا تخلیه کامل آب، قابل سکونت نیستند.

صاحب‌خبر -

 باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان - درویش بلوچ‌نیا شهردار کنارک  گفت: بارش بی‌سابقه باران طی چهار روز گذشته و ادامه‌دار بودن آن باعث شده تا آب به داخل خانه‌ها نفوذ و مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کند، لذا می‌طلبد در سطح ملی امدادرسانی و با استفاده از ماشین‌آلات قوی، آب حاصل از بارندگی را از معابر و خانه‌های مردم به دریا هدایت کرد.

وی  گفت: خاک شهر کنارک قابلیت نفوذ آب باران در حد پنج میلی‌متر را هم ندارد و چند روز اخیر حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلی‌متر باران باریده و قطعا این حجم از بارندگی که هیچ راهی برای هدایت به دریا ندارد به خانه‌های مسکونی وارد شده و شهر را به دریاچه تبدیل کرده است.

وی گفت: هم اینک ۵۰ درصد خانه‌ها آب به داخل چاه سرویس بهداشتی رفته و آب بالا آمده و وضع اسفناکی را بوجود آورده است و حتی برخی از کوچه‌ها قابل تردد و خدمات‌رسانی نیستند.

وی گفت: پنج مکان در روز‌های گذشته و ۲ مکان جدید، مجموعا هفت مکان اسکان اضطراری با ظرفیت ۲ تا سه هزار نفر پیش‌بینی شده و در روز‌های گذشته بیش از ۳۰۰ نفر اسکان داده شده‌اند و غذای گرم به آن‌ها تحویل می‌شود.

شهردار کنارک  گفت: طی روز‌های اخیر توسط سپاه و گروه‌های جهادی و خیران روزانه بیش از ۲ هزار پرس غذای گرم تهیه و در بین مردم سیل‌زده توزیع می‌شود.

بلوچ‌نیا  گفت: بافت سنتی و کم عرض بودن معابر و بالا بودن سطح کوچه و خیابان نسبت به خانه‌ها و از همه مهم‌تر نبود شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی و نیمه‌کاره بودن شبکه فاضلاب شهری باعث شده تمامی آب حاصل از بارندگی در کوچه و خیابان‌ها ماندگار و یا به خانه‌های مردم نفوذ پیدا کند.

شهرستان کنارک در همجواری سواحل مکُران و در حدود ۶۵۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

نظر شما