شناسهٔ خبر: 51775007 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس شورای شهر تهران:

واکنش به بلندمرتبه‌سازی‌ها در منطقه ۲۲/ موافق این همه برج‌سازی نیستم

رئیس شورای شهر تهران گفت: با توجه به مسائل شهرسازی و فضای شهر تهران و سیستم جغرافیایی آن موافق این همه برج‌سازی نیستم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره جلسه با اعضای شورای سابق درباره مسأله باغات تهران گفت: به این دلیل که این مسأله را بصورت علمی بررسی می کنیم گفتیم که نظرات همه را بگیریم و از اعضای شورای سابق و اساتید دانشگاه و دکتر شکیب و ادیب زاده که از قدیم در شورا بودند و در مسأله باغات تخصص داشتند در این جلسه دعوت کردیم.

او با بیان اینکه نمی‌خواستیم جلسه به صورت کنفرانسی باشد که یک نفر صحبت کند اظهار کرد: می‌خواستیم همه نظرات خود را دقیق بگویند. جلسه خوبی بود و مسائل مطرح شد و نقاط قوت و ضعف بیان شد و انشالله این مسأله را با عده دیگری از اساتید دانشگاه و متخصصینی که در شهرداری هستند ادامه خواهیم داد تا به نتیجه متعادلی برسیم.

چمران تاکید کرد: در این مسأله نه باید خیلی سختگیری کرد و البته درباره قطع درخت هرچقدر سختگیری کنیم خوب است و این کار را انجام خواهیم داد. درخت نباید قطع شود اما کاری هم نکنیم که درخت‌ها به گونه‌ای قطع شود و در عین حال پروانه نیز صادر نشود. چیزی که الان شاهد آن هستیم این است که درخت‌ها قطع می‌شوند اما پروانه صادر نمی‌شود. یک دانه پروانه صادر نشده اما به درختان و فضای سبز نیز اضافه نشده است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: به دنبال این هستیم که میزان فضای سبز شهر هرچه بیشتر اضافه شود، درخت‌ها قطع نشود و در عین حال مردم نیز آنچه را که نیاز دارند و می‌توانند بسازند از آن منتفع شوند، نه اینکه آسیب ببینند. چرا که با طرح فعلی عده‌ای به شدت آسیب می‌بینند و ضرر می‌کنند.

رئیس شورای شهر تهران درباره مجوز بلندمرتبه‌سازی در کنار باغ گیاه‌شناسی در منطقه ۲۲ گفت: جایی که دارند برج می‌سازند را دقیق نمی‌دانم که کجاست، اصلا کی پروانه گرفتند. این موارد باید بررسی شود. شخصا و با توجه به مسائل شهرسازی و فضای شهر تهران و سیستم جغرافیایی شهر تهران موافق این همه برج‌سازی نیستم.

او اضافه کرد: اما اینکه در آنجا درخت بوده یا نه یک مسأله است چرا که در آنجا باغات و درخت زیاد نیست. قطعا در آنجا اجازه اینکه درختی قطع شود و برجی ساخته شود نباید بدهیم.

چمران در واکنش به اینکه آن قسمت ظرفیت جمعیت‌پذیری را دارد گفت: طرح جامع و تفصیلی مشخص دارد و در دوره گذشته بازنگری شد و اگر این طرح بازنگری شده و این مطلب گفته شده یعنی کار علمی روی آن انجام شده و فراتر از آن نباید باشد.جذب جمعیت در آنجا نیز نباید بیش از حد باشد چرا که مسأله فاضلاب، آب و کمبود فضای آموزشی را داریم و خدمات شهری نیز کم دارد و البته تا دلتان بخواهد فروشگاه ساختند.

نظر شما