شناسهٔ خبر: 51774160 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جلسه رهبران حماس و جهاد اسلامی برای بررسی قضیه اسیر ابو هواش

تهران - ایرنا - رهبران جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی شامگاه دوشنبه جلسه‌ای را در شهر غزه به منظور بحث و بررسی قضیه اسیر هشام ابو هواش که از 140 روز پیش دست به اعتصاب غذا زده و هر لحظه احتمال شهادت وی می‌رود، برگزار کردند.

صاحب‌خبر -

شبکه الجزیره به نقل از برخی منابع که نام آن‌ها ذکر نشده، آورده که در این جلسه علاوه بر رهبران سیاسی این دو جنبش، شماری از فرماندهان نظامی آنان نیز حضور داشتند

مقاومت فلسطین به شدت به رژیم صهیونیستی نسبت به شهادت این اسیر فلسطینی که وضعیت بسیار خطرناکی دارد، هشدار داده است.

اخیرا نیز مقاومت هشدار داد که در صورت شهادت اسیر ابو هواش، آتش‌بس دیگر بی‌معنی خواهد بود و دشمن صهیونیستی پاسخ بسیار سختی دریافت خواهد کرد.

مصر و برخی طرف‌های میانجی دیگر طی روزهای گذشته برای جلوگیری از درگیری مجدد در غزه و آزادی این اسیر فلسطینی دست به تحرکاتی زدند که تا این لحظه نتیجه‌ای در پی نداشته است.

تجمع همبستگی با اسیر ابوهواش در رام الله

شمار زیادی از فلسطینیان از جمله فعالان و انجمن‌های دانشجویی ظهر روز دوشنبه تجمعی را در شهر رام الله و دانشگاه بیرزیت به نشانه همبستگی با اسیر هشام ابوهواش که از 140 روز پیش دست به اعتصاب غذا زده، برگزار کردند.

در این تجمع شماری از رهبران گروه‌های فلسطینی نیز حضور داشتند.

تجمع کنندگان خواستار همبستگی گسترده‌تر فلسطینیان با اسیر ابو هواش شدند.

آن‌ها همچنین سکوت مراجع رسمی فلسطینی در قبال قضیه اسرای اعتصاب کننده غذا را محکوم کرده و خواستار اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی جهت آزادی هرچه سریع‌تر اسیر ابوهواش شدند.

دانشجویان دانشگاه بیرزیت نیز تجمعی را در حمایت از این اسیر فلسطینی برگزار کردند.

دانشجویان فلسطینی از گروه‌های مقاومت فلسطین و مانور نظامی اخیر اتاق مشترک مقاومت در این باریکه که همواره مسئله اسرا را در راس اولویت‌های خود قرار داده، تمجید کردند.

نظر شما