شناسهٔ خبر: 51772545 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ۱۳ دی

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور را از دریچه ایسکانیوز دنبال کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در دوشنبه(۱۳ دی ماه) را در ادامه می‌خوانید:

رسالت دانشگاه آزاد اسلامی، ترویج مکتب شهید سلیمانی است

مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با موضوع بررسی ابعاد حقوقی ترور سردار شهید سلیمانی به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، معاونت فرهنگی و دانشجویی، سازمان بسیج حقوقدانان و وکلای استان چهارمحال و بختیاری، ستاد شاهد و امور ایثارگران، بسیج اساتید، کارکنان و دانشجویی، کانون ایثار و انجمن دانشجویان مستقل در تالار امام خمینی (ره) دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری در این گردهمایی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حاج قاسم و شهدای دفاع مقدس و شهدای عرصه امنیت و سلامت گفت: ما مسئولیم که دین خود را بر حاج قاسم سلیمانی ادا کنیم.

سردار علی محمد اکبری اظهار کرد: ابعاد  شخصیتی حاج قاسم سلیمانی فقط در بعد نظامی خلاصه نمی‌شود، چون این روزها رسانه‌ها بیشتر تصاویر ابعاد نظامی حاج قاسم سلیمانی را پخش می‌کنند. در حالی که این سردار بزرگ در بعدهای مختلف دیگر جنگ نرم همچون مردم داری، مردم یاری و مردم نوازی ید طولایی داشتند.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی می تواند یک الگوی شریف برای ملت باشد، افزود: حاج قاسم متعلق به یک قشر خاص نیست بلکه این سردار دل ها، متعلق به همه اقشار مردم، نخبگان و سیاسیون است.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری تبیین کرد: مکتب حاج قاسم سلیمانی شاگردانی دارد که برگرفته از مکتب اسلام و امام راحل است که باید آن را روز به روز افزایش داد.

سردار اکبری با اشاره به ترور حاج قاسم سلیمانی توضیح داد: این ترور دوبارانجام شد و بار دوم این ترور در فضای مجازی همچون ممنوع کردن پخش عکس یا کلیپ‌های این شهید والامقام در فضاهای مجازی برخی کشورها انجام گرفت.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از ابعاد مطالبه‌گری حقوقی همین بود که از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در فضاهای مجازی به صورت سخت با این شهید بزرگوار و همراهانشان برای ترور برخورد شد.

سردار اکبری با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند حاج قاسم سلیمانی ملی‌ترین فرد برای ایران هم برای امت اسلامی بود، تاکید کرد: استان چهارمحال و بختیاری در همه عرصه‌های افتخاراتی، بازخوردی و عملکردی ۲۴۴۱ شهید، اولین شهید بسیجی دفاع حرم، اولین شهید جامعه پزشکی و مهندسی جزو استان‌های پیش قدم، اولین‌ها و برترین بوده است که امیدواریم در این مسیر همیشه پیش قدم باشد.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری در ادامه بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی دارای ابعاد شخصیتی مختلف است که امروزه به عنوان الگوی ما در تمامی دانشگاه‌ها به عنوان مکتب حاج قاسم شناخته شده است و برای تمامی نسل‌های آینده خصوصا نسل نوجوان و جوان که به شناخت چنین الگو و مکتبی که در راستای مکتب اسلام و مکتب امام راحل باشد نیاز دارند و باید نقش حاج قاسم سلیمانی را برای ماندگاری در مجموعه‌های دانشگاهی و علمی کشورمان تبیین کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری هم در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل ها، گفت: دو سال از شهادت مظلومانه شهید سلیمانی و یاران با وفایش به دست مزدوران می‌گذرد. آنچنان که این شهید عزیز در زمان حیاتشان در  قلوب ملت ایران جا داشتند بعد از شهادتشان این شکوه  به عالی‌ترین نقطه ممکن رسید و نام و آوازه حاج قاسم به عنوان سردار دلها ثبت شد.

ابراهیم رحیمی بیان کرد: یکی از دلایل محبوبیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در کنار جهاد ۴۰ ساله شان، اخلاص و تواضع و فروتنی بود.

وی اظهار کرد: به‌رغم پایان جنگ تحمیلی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هیچ‌گاه از رسالت اصلی خویش غافل نشد و همواره تلاش کرد در راستای مسئولیت قانون و تخصص خود فعالیت کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد عنوان کرد: حاج قاسم یکی از بزرگمردانی است که در سایه مکتب امام و رهبر فرزانه انقلاب رشد کردند و به بلوغ رسیدند و جهانی را تحت تأثیر خود قرار دادند.

رحیمی گفت: رسالت ما در دانشگاه آزاد اسلامی، ترویج مکتب شهید سلیمانی است و امیدوارم خداوند متعال مجموعه دانشگاه را در راه رسیدن به این رسالت مهم یاری کند.

در این نشست، بازخوانی پیامدهای حقوقی و قضایی ترور سردار، امکان سنجی طرح دعوی در محاکم قضایی بین المللی در موضوع ترور سردار و امکان سنجی پیگیری طرح دعوی در محاکم کیفری داخلی توسط سه نفر از اعضای هیأت علمی گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد مورد بررسی قرار گرفت. ادای احترام به پنج شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد و گلباران قبور مطهر این شهدای والامقام پایان بخش این مراسم بود.

برگزاری مسابقات سراسری قرآن و عترت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک

حجت الاسلام مهدی همتی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در مورد فرآیند این آزمون گفت: مرحله استانی بیست و ششمین دوره بخش شفاهی مسابقات قرآن و عترت اعضای هیات‌ علمی ، دانشجویان و کارکنان  دانشگاه آزاد اسلامی از ساعت ۹صبح امروز با مشارکت دانشجویان و اعضای هیات‌ علمی و کارکناه راه یافته به مرحله استانی در ۱۱ رشته حفظ جزء۳۰ ، حفظ ۵ جزء،حفظ۱۰ جزء،حفظ ۱۵، حفظ ۲۰ و حفظ کل قرآن کریم، قرائت به روش ترتیل، تحقیق، تواشیح، دعا خوانی و اذان  برگزار شد که پس  از اعلام نتایج نفرات برتر به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

 وی با اشاره به مجازی بودن آزمون و جزئیات بیشتر برگزاری مسابقات سراسری قرآن و عترت افزود: ثبت‌نام این دوره از مسابقات از مهر در واحدهای دانشگاهی توسط کانون‌های قرآن و عترت دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان انجام شده است و پس از برگزاری آزمون مرحله واحدی منتخبین در هر رشته به مرحله استانی راه یافت.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی افزود: شیوه اجرای این بخش بستگی به وضعیت کرونایی کشور داشت و این رویداد عظیم قرآنی در سال آینده به صورت حضوری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسرکشور برگزار شود. در حاشیه این مسابقات حجت الاسلام همتی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان و حجت الاسلام  محمود یزدانی، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری استان ضمن بازدید ازحوزه برگزاری مسابقات خواهران و برادران از تمامی دست‌اندرکاران و مسئولان برگزاری و هیأت داوران این دوره از مسابقات قدردانی کردند.

مقالات عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در مجلات معتبر علمی Q۱ نمایه شد

چهار مقاله عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در مجلات معتبر علمی Q۱ نمایه شد. چهار مقاله صهباالسادات رجامند عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در مجلات بین الملی و معتبر علمی Q۱ نمایه شد. مقاله نخست با عنوان  Analysis of effect of physical parameters on the performance of lead acid battery as efficient storage unit in power systems using new finite-element-method-based model در مجله   Journal of Energy Storage, Elsevier با  IF=۶.۵۸۳در سال ۲۰۲۱ به صورت Q۱پذیرفته و به صورت آنلاین  چاپ شده است.

مقاله دوم با عنوان Load frequency control and dynamic response improvement using energy storage and modeling of uncertainty in renewable distributed generators در مجله  Q۱ " Journal of Energy Storage, Elsevier " با  IF=۶.۵۸۳در سال ۲۰۲۱ پذیرفته شده و در جلد ۳۷ مجله چاپ شده است.

مقاله سوم با عنوان  Vehicle-to-Grid and vehicle-to-load strategies and demand response program with bender decomposition approach in electrical vehicle-based microgrid for profit profile improvement در مجله  Q۱ " “Journal of Energy Storage, Elsevier  با  IF=۶.۵۸۳ در سال ۲۰۲۰ پذیرفته شده و در جلد ۳۲ چاپ شده است.

مقاله چهارم با عنوان Effect of demand response program of loads in cost optimization of microgrid considering uncertain parameters in PV/WT, market price and load demand این مقاله در مجله  Q۱ " Energy, Elsevier" با  IF=۷.۱۴۷در سال ۲۰۲۰ پذیرفته شده و در جلد ۱۹۴ چاپ شده است.

نخستین فراخوان سرمایه گذاری صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی آغاز بکار کرد

عسکری غلام زاده، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی از آغاز نخستین فراخوان سرمایه گذاری صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی برای حمایت از  شرکت‌های زیست بوم نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کل کشور و در حوزه های مختلف فناوری با اعطای ۸۰ میلیارد ریال در قالب مشارکت مدنی، خبر داد.

 وی با بیان اینکه فراخوان سرمایه گذاری ویژه اعضای هیأت علمی، اشخاص حقوقی و شرکت‌های اکوسیستم دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: مهلت ارسال طرح در این فراخوان تا ۲۷ دی ماه بوده و متقاضیان باید در راستای آشنایی با شیوه نامه اجرایی فراخوان و همچنین دریافت فرم خام به سایت صندوق به نشانی azadfund.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما