شناسهٔ خبر: 51770945 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

فوت ۲ هموطن در پی وقوع سیل در استان فارس

رئیس جمعیت هلال احمر به تشریح امدادرسانی‌های صورت گرفته در استان‌های سیل زده جنوب کشور پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر، پیرحسین کولیوند گفت: استان‌های فارس، کرمان، هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان بیشترین درگیری‌های جوی را داشتند.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر در استان فارس شانزده شهر درگیر شرایط جوی شدند و ۲ نفر از هموطنان در شهر‌های لامرد و داراب فوت شدند.

کولیوند گفت: در شهرستان‌های قلعه‌گنج، رودبار جنوبی، منوجان، سیرجان و کهنوج استان کرمان به علت بارندگی شدید و وقوع سیل امدادرسانی‌های لازم به هموطنان انجام و شهر جیرفت به عنوان پشتیبان این شهر‌ها تعیین شد.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر در منطقه پارسیان استان هرمزگان به دلیل آبگرفتگی شدید هشدار‌های لازم برای تخلیه منازل پایین سد به هموطنان اعلام شد.

کولیوند گفت: در شهر‌های بندرعباس، میناب و بشاگرد آبگرفتگی شدید گزارش شده است.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر به برخی از مناطق زلزله زده استان هرمزگان که آب گرفتگی داشت امداد رسانی‌های کاملی انجام شد.

کولیوند گفت: در شهر‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه در استان بوشهر و کنارک، چابهار در استان سیستان و بلوچستان به دلیل بارندگی شدید امدادرسانی صورت گرفت.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر امدادرسانی به خودرو‌های گرفتار در جاده‌های کشور که درگیر سیل شده بودند صورت گرفت و در حال حاضر هیچ خودروی گرفتاری در جاده‌ها وجود ندارد.

در پی بارش برف و کولاک از ۳۰ آذر تا ۴ دی امسال به ۳۴ روستا و منطقه عشایر نشین و ٢ هزار ٦٥٩ نفر امدادرسانی و ۱۳۶ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند. ۴۴ تیم شامل ۲۱۶ امدادگر، ۳۱ دستگاه چادر، ۲۱۶ تخته پتو، ۸۰ ست شست‌وشو، ۵۶۰ قوطی کنسروجات، ۴۰ کیلوگرم خرما، ۱۸۰ کیلوگرم برنج، ۱۴۴ کیلوگرم حبوبات و ۱۷۰ کیلوگرم قند و شکر میان حادثه‌دیدگان توزیع کردند./باشگاه خبرنگاران

نظر شما