شناسهٔ خبر: 51767088 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تامین سوخت زمستانه نیروگاههای خراسان رضوی

وضعیت سوخت زمستانه نیروگاه های خراسان رضوی مطلوب است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز خراسان رضوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: نیروگاه های استان در تامین سوخت برای گذر از اوج مصرف در زمستان مشکلی ندارند اما در درازمدت باید به سوی راهکارهای پایدار برای تامین سوخت نیروگاه ها پیش رفت.
جواد خدایی روز دوشنبه در نخستین نشست کمیته برق ستاد انرژی خراسان رضوی در مشهد افزود: هم اکنون احداث چند نیروگاه در خراسان رضوی در حال انجام است که باید ظرف یک سال آینده دستکم یک واحد نیروگاهی در استان به بهره برداری برسد و به منظور شتاب بخشی به روند ساخت این نیروگاه ها پیگیر تامین اعتبارات لازم هستیم.
معاون استاندار گفت: این استان در حوزه مدیریت انرژی اقدامات پایدارتری را مدنظر دارد که یکی از آنها توسعه انرژیهای تجدیدپذیر، بهینه سازی ظرفیتهای موجود و افزایش ظرفیت تولید نیروگاه ها با بهره گیری از فناوریهای جدید است.
وی با اشاره به تشکیل ستاد انرژی به منظور وحدت بخشی در اقدامات مربوط به حوزه برق، آب، نفت و گاز افزود: نخستین نشست کمیته برق ذیل این ستاد با هدف وحدت بخشی به فعالیتهای صنعت برق و پشتیبانی از این حوزه در استان برگزار شده که امید است برگزاری اینگونه نشستها به همگرایی و هم افزایی جدی و اتخاذ تصمیم گیریهای موثر منجر شود. 
در این نشست مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط برنامه‌های عمومی خود را ارائه دادند تا با تدابیری که در دبیرخانه این ستاد اتخاذ می‌شود، تصمیمات در حوزه تولید، انتقال و توزیع به تصویب رسیده و در ستاد انرژی و شورای برنامه‌ریزی استان به نتیجه برسد.
براساس آمار اعلام شده روزانه ۱۷ میلیون لیتر سوخت برای مصرف در نیروگاه های استانهای خراسان مورد نیاز است که تاکنون تامین شده و روند تولید برق آنها نیز مطلوب است. 

نظر شما