شناسهٔ خبر: 51765491 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آیینهای گرامیداشت سردار دلها در خرمشهر

مراسم گرامیداشت سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی و سالگرد ارتحال آیت الله مصباح یزدی در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، مراسم گرامیداشت سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی و سالگرد ارتحال آیت الله مصباح یزدی در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر  در آمفی تاتر شهید چمران این دانشگاه برگزار شد.

رئیس عتبات عالیات آبادان در این آیین گفت: بزرگداشت سردار دل ها نباید از یادها برود چرا که هر چه امنیت در کشور وجود دارد از مقاومت ها و رشادت های همچون سردار سلیمانی است.

مکی یازع سردار سلیمانی الگوی مقاومت و استقامت  خواند و از ادامه دار بودن  راه شهدا با خدمت رسانی به مردم تاکید کرد.

او در ادامه به بازسازی حرم حضرت زینب در سوریه در زمان سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: برای بازسازی حرم حضرت زینب از ما گزارش خواستند که من یک گزارش سه صفحه ای نوشتم و تقدیم سردار کردیم  و حرم حضرت زینب به همت سردار سلیمانی بازسازی شد و هم اینک حرکت کاروان های زیارتی این حضرت آغاز شده است.

او نیز حضور سردار سلیمانی در بین مردم سیل زده شادگان را نشان از اهمیت سردار سلیمانی به خدمت رسانی به مردم دانست .

یادی از روزگار حضور در دفاع مقدس

 رئیس هیات رزمندگان خرمشهر در این مراسم  حضور سردار سلیمانی در بین رزمندگان دوران دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: در شرایط سخت بمباران هوایی دشمن، راه های مواصلاتی، توپخانه هزار قبضه ای که در تمام منطقه عملیات آتشواره ادوات ، خمپاره زنی و بمب های خوشه ای و هر چه در طول جنگ در عملیات کربلای پنج تجربه کردیم که  این عملیات در جناح چپ ما لشکر به فرماندهی سردار سلیمانی بود.

او از خاطر محاصره  دشمن  و آمادگی برای اسارت یاد کرد و گفت: یکی از همرزمان که بر روی خاکریز ایستاده بود و از نزدیک شدن عراقی ها خبر داد که مشخص شد عراقی نیستند که و درگیری بین عراقی ها و این لشکر بود که کم کم به ما ملحق شدند و اولین نیروهایی که رسیدند، شهید سردار سلیمانی همراه آنها بود که برای ما غیرقابل تصور بود که در این شرایط سنگین فرمانده لشکر همراه اولین نیروها حضور داشته باشد.

او یاد آن سردار شهید و تمام شهدای اسلامی و مدافع حرم را گرامیداشت و فرمایشات مقام معظم رهبری که مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی برای ایشان این را قلمداد کردند که مکتب شهید سلیمانی مجموعه معتقداتی است که ما باید بدانیم این مکتب تربیت یافته حضرت امام خمینی(ره) است را یادآور شد.

 او گفت: اعجاز بزرگ امام  پرروش همانند شهید سلیمانی و شهید سلیمانی های متعددی است که از ابتدای انقلاب تا امروز وجود داشتند و برکت و اعجاز امام رویش های جدیدتری را برای ما جهانیان ارائه خواهد کرد.

یادی ماندگار

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در این مراسم گفت: امروز نام شهید سلیمانی مثل نام دلیر مردان در تاریخ اسلامی ایران ماندگار شد.

بنا به گفته های حجت الاسلام محمود حزبه زاده ،  شهادت سردار سلیمانی خاطره بسیار شیرین  رقم زد که نام مقاومت، ایثار، جهاد و شهادت در ذهن نقش می بندد.

او گفت: در ۲روز گذشته خانواده شهید سلیمانی یک دست نوشته مربوط به سال ۱۳۹۳ در بغداد از از سردار سلیمانی به مقام معظم رهبری تقدیم کردند که در این نامه نوشته شده من به دنبال قاتل خود می گردم که آن مرا به سعادت خواهد رساند و همچنین در این نوشته آمده خداوندا تو شاهدی که در بیابان ها و شهرها به دنبال چه می گردم ای عزیز مقتدر مرا به گمشده ام برسان.

حجت الاسلام حزبه زاده با بیان اینکه در بین مدیران جمهوری اسلامی چقدر از این آدم ها داریم که کسی اینقدر مشتاق شهادت است. در ادامه گفت: محبوبیت سردار سلیمانی به خاطر همین ادبیات و خدمت رسانی به مردم است به خصوص در جریان سیل استان خوزستان مردم خدمات این سردار شهید را لمس کردند.

در این آیین همچنین با حضور مادر شهید کایدخورده از شهدای مدافع حرم آبادان، یاد شهدای مدافع حرم گرامی داشته شد.

انتهای پیام/ ه

نظر شما