شناسهٔ خبر: 51762596 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سرپرست مرکز امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش:

خاک گچ مدرسه را سرمه چشمم می‌کنم‌

سرپرست مرکز امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ خدا گواه است از پستی که گرفتم خوشحال نیستم و می ترسم. سفرهایم را رفته ام و بسم است. من بین دلار و گچ گیر کرده‌ام و فعلا خاک گچ را سرمه چشمم می‌کنم‌.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم تکریم و معارفه چند تن از معاونان وزارت آموزش و پرورش ظهر امروز با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در محل این وزارتخانه برگزار شد.

مهدی فیاضی سرپرست مرکز امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش گفت: من خدمت به معلمان را افتخار می دانیم.خدا گواه است که به من پیشنهاد رایزن فرهنگی شده است ولی خدمت به معلمان و این ستاد را به آن پست ترجیح دادم.ایرانیان خارج از کشور ۸ میلیون نفر و ایران دوستان ۱۰۰ میلیون نفر هسنند که مایلند فرزندانشان به مدرسه مختلط نروند. برخی از آنها می‌گویند وقتی زمان استخر می‌شود ما خودمان را به مریضی می زنیم.

وی افزود: ما کوتاهی می‌کنیم و برنامه درسی بین الملی نداریم و نگاه رسالتی نداریم. شاید از این ۸ میلیون فقط تعداد یک میلیون نفر از آنها با مشکل داشته باشند. باید نگاه‌ها به مرکز بین الملل رسالتی  باشد نه نگاه غنیمتی. اگر به این مساله رسالتی نگاه کنیم یکصد میلیون نفر برای مدارس ایرانی خارج از کشور مخاطب خواهیم داشت. ایرانیان خارج از کشور از فرهیخته‌ترین مهاجران هستند و کمتر پست دارند.

فیاضی گفت: خدا گواه است از پستی که گرفتم خوشحال نیستم و می ترسم. سفرهایم را رفته ام و بسم است. من بین دلار و گچ گیر کرده‌ام و فعلا خاک گچ را سرمه چشمم می‌کنم‌.اگر می‌خواهیم ورزش در کشور همگانی شود و نسل سالم تربیت کنیم باید به تندرسی دانش آموزان توجه خاص کنیم‌.

در ادامه صادق ستاری فر سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت بیان کرد: خدا را شاکرم امروز از یک منطقه محروم عشایر زاده مورد توجه دولت آقای رییسی قرار گرفتم. از همین جا از آقای حمیدی درخواست دارم در برنامه‌های تحولی ما را یاری کنند. جایگاه تربیت بدنی و سلامت به گونه ای است که در اصول متعدد قانون اساسی حق همگانی مردم و وظیفه دولت است. در سیاست‌های کلی و سند تحول بنیادین توسعه، تامین و تقویت ورزش دانش آموزان مورد اشاره است.

وی افزود: ساحت زیستی و بدنی امروز به عنوان یکی از ساحت‌های مهم سند تحول است که تثبیت شده است. اگر می‌خواهیم ورزش در کشور همگانی شود و نسل سالم تربیت کنیم باید به تندرسی دانش آموزان توجه خاص کنیم‌.

وی افزود: از این رو نقطه آغازین این مساله مدرسه است. ورزش دانش آموزی صرفا یک امر تفننی و تفریحی نیست ولی با توجه به اقتضای زمان و دوری دانش آموزان از مدرسه به خاطر کرونا، موضوع تربیت بدنی و ورزش به عنوان مساله اولویت دار آموزش و پرورش خواهد بود.

ستاری فر گفت: تلاش می‌کنم با توکل به خدا و همکاری با نهادهای فرهنگی و ورزشی یک مبنای تحولی در ساحت زیستی و بدنی مستقر کنم. تلاش می کنم سند تحول بنیادین و سیاست‌های کلی آموزش و پرورش و برنامه تحولی دولت را به نحو احسن انجام دهم.

نظر شما