شناسهٔ خبر: 51761565 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

هفته سیزدهم لیگ برتر، جام خلیج فارس

آلومینیوم یک_ استقلال یک/ یک مجیدی علیه مجیدی!

استقلال در واپسین دقایق وقت‌های تلف شده برد ارزشمند خود در اراک را با تساوی عوض کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال از ساعت ۱۵ امروز دوشنبه - ۱۳ دی ماه - میهمان آلومینیوم در اراک بود که این مسابقه با گل لحظات پایانی میثم مجیدی، تساوی یک بر یک به پایان رسید.

هفته سیزدهم لیگ برتر، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های آلومینیوم و استقلال

ورزشگاه: امام خمینی (ره)، اراک

تماشاگر: -

گل‌ها: کوین یامگا (دقیقه ۱۸- برای استقلال از روی نقطه پنالتی) - میثم مجیدی (دقیقه ۲+۹۰ - برای آلومینیوم)

اخطار: حسین پورحمیدی (دقیقه ۱۴ - از آلومینیوم) - زبیر نیم‌نفس (دقیقه ۲۷- از استقلال) - محمد دانشگر (دقیقه ۳۳- از استقلال) - امیرحسین حسین‌زاده (دقیقه ۵۸- از استقلال) - سید حسین حسینی (دقیقه ۶۲- از استقلال) - اسماعیل شریفات (دقیقه ۶۷- از آلومینیوم) - رودی ژستد (دقیقه ۶۸- از استقلال) - وحید محمد زاده (دقیقه ۶۸- از آلومینیوم) - عارف آقاسی (دقیقه ۷۶- از استقلال) - کادر فنی آلومینیوم (دقیقه ۵۳ و ۶۷)

اخراج: -

آلومینیوم اراک: حسین پورحمیدی، رامتین سلیمان‌زاده، وحید محمدزاده، میلاد فخرالدینی، پوریا آریاکیا، مصطفی احمدی (دقیقه ۸۳- میثم مجیدی)، محمود قائدرحمتی، امیر نوری (دقیقه ۴۶- امیر محمد هوشمند)، اسماعیل شریفات، محمد علی‌نژاد (دقیقه ۷۴- امید سینگ)، نیما درودی

سرمربی: رسول خطیبی

استقلال تهران: سید حسین حسینی، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، عارف آقاسی، جعفر سلمانی (دقیقه ۷۸- بابک مرادی)، مهدی مهدی‌پور، زبیر نیک نفس، امیرحسین حسین‌زاده (دقیقه ۸۶- امیر ارسلان مطهری)، کوین یامگا، آرمان رمضانی (دقیقه ۴۶- آرش رضاوند)، رودی ژستد

سرمربی: فرهاد مجیدی

داور: اشکان خورشیدی

شرح بازی:

بازی متعادل آغاز شد ولی تصمیم بحث‌برانگیز اشکان خورشیدی و اعلام پنالتی در صحنه‌ای مشکوک، استقلال را دقیقه هجدهم پیش انداخت. بعد از این گل آلومنیویم کوشید تا گل خورده را خیلی زود جبران کند. در ادامه بازی به تعادل کشیده شده و به جز یک موقعیت تک به تک آلومینیوم در اواخر نیمه نخست، شاهد اتفاق ویژه‌ای نبودیم تا ۴۵ دقیقه اول با برتری شاگردان مجیدی به پایان برسد.

برای نیمه دوم هر دو مربی دست به تغییر ترکیب خود زدند. خطیبی هوشمند را به میدان آورد و مجیدی با خارج کردن رمضانی، فرصتی ۴۵ دقیقه‌ای را رضاوند داد. اگر چه بازی بیشتر متعادل و پربرخورد دنبال می‌شود اما تیم میزبان حملات با برنامه‌تری را شکل می‌دهد. بیشتر زمان مسابقه به خطاهای متعدد و تعداد بالا کارت زردهایی گذشت که خورشیدی برای کنترل بازی از آن استفاده کرد.

در وقت‌های تلف شده جریان بازی به شکلی بود که بعید به نظر می‌رسید تغییری در نتیجه ایجاد شود اما میثم مجیدی تعویض طلایی رسول خطیبی شد و بازی را با شوت پردقت خود به تساوی کشاند.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۱۸- کوین یامگا) - علیرغم آنکه پورحمیدی مسیر توپ را به درستی تشخیص داد، ضربه پنالتی یامگا آن قدر به زاویه رفت تا او را تسلیم کند.

۱-۱ (دقیقه ۲+۹۰- میثم مجیدی) - میثم مجیدی پشت محوطه صاحب توپ شد و توپ را دور از دستان حسینی به گوشه دروازه چسباند.

دقایق حساس:

دقیقه ۴۵- مهاجم آلومنیوم روی ضد حمله سریع از با فرار از کمند آفساید خود را با حسینی تک به تک کرد اما ضربه خود را مستقیماً به بدن او کوباند تا این موقعیت برای آلومینیوم از دست برود.

دقیقه ۲+۴۵- مهدی‌پور از راه دور باز هم شانس خود را امتحان کرد که توپ با فاصله اندک از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۵- ارسال شریفات از سمت چپ را محمود قائدررحمتی درست به جایی زد که حسینی حضور داشت.

نکات ویژه:

*در دقیقه ۱۲ در شرایطی که مدافعین آلومینیوم قصد داشتن با ضربات سر توپ را از محوطه جریمه دور کنند، توپ با دست اسماعیل شریفات اصابت کرد تا خورشیدی نقطه پنالتی را نشان دهد. این صحنه مشکوک اعتراض شدید اراکی‌ها را به دنبال داشت.

* شصت و هفتمین دقیقه بازی اسماعیل شریفات در حوالی گوشه محوطه استقلال با پاسی بلند می‌توانست صاحب توپ شود ولی توسط مدافع آبی‌پوش سرنگون شد. داور در این صحنه اعتقادی به پنالتی نداشت و همین موضوع صدای اعتراض خطیبی و شاگردانش را بلند کرد و خورشیدی مجبور شد از کارت زردش برای شریفات و یکی از اعضا کادر آلومینیوم استفاده کند.

* میثم مجیدی که سابقه پوشیدن پیراهن استقلال را در کارنامه داشت، پس از گل خوشحالی نکرد.

* ثانیه‌هایی بعد از پایان جنجال صحنه بحث‌برانگیز، بازیکنان دو تیم با هم درگیر شدند که وحید محمد زاده و ژستد اخطار گرفتند.

نظر شما