شناسهٔ خبر: 51755746 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زنگ جهانی مقاومت در مدارس کرمانشاه به صدا در آمد

کرمانشاه - ایرنا - همزمان با دومین سالگرد شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، زنگ جهانی «مقاومت» با حضور مدیران کل آموزش و پرورش، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه و برخی مسوولان لشکری و کشوری در مدرسه قائم این شهر به صدا درآمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه روز دوشنبه در این مراسم،  به ویژگی های بارز ی همچون اخلاص،  خوشرویی، و زبان نرم و دلسوزانه شهید حاج قاسم سلیمانی در رفتار و گفتار اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی های خاص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که او را از دیگران برجسته تر می‌کرد، تدبیر و درایت در حین شجاعت و اقتدار بود.

«مجید یزدان پناه»  با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره خصایص سردار سلیمانی اظهار کرد: این شهید بزرگوار جایی که به آرامش نیاز بود آرام و زمانی که لازم به اقتدار بود با قدرت وارد میدان می‌شد ضمن اینکه داشتن این هنر و درایت و تدبیر نکته بسیار مهم و بارز شخصیت شهید بود که او را به یک الگوی کم نظیر تبدیل کرده است.

وی همچنین یکی از مهمترین خلصت‌های حاج قاسم سلیمانی را ولایت مداری و ولایت پذیری بی نظیر و با اخلاص او دانست و یادآور شد: این سردار نه تنها برای مردم ایران بلکه برای مردم منطقه مامنی برای امنیت و آرامش خاطر و برای دشمنان یک مبارز سخت، نترس،  مقاوم و شجاع بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تاکید کرد: دشمنان به اشتباه فکر می‌کنند، حاج قاسم مرده است حال باید بدانند او زنده است، زیرا با شهادت خیلی محبوب و زنده تر و شناخته تر شد و به یکی از الگوهای مهم برای نسل جوان و نوجوان  ما تبدیل شده که در آینده صدها حاج قاسم در این شکور ظهور و بروز می‌کنند.

یزدان پناه گفت: مردم ایران اسلامی در طول این ۴۲ سال همواره در محاصره ابرقدرت ها با تحمیل جنگ،  ده ها فتنه داخلی و ناامنی برون مرزی را با گذشت و شجاعت پای انقلاب خود ایستاده‌اند و هزاران شهید تقدیم کردند اما از ارزش‌ها و آرمان‌های خود پا پس نکشیدند و با فداکاری و سختی زیاد انقلاب را به گام دوم رساندند.  

در این مراسم همچنین علاوه بر پخش مراسم مداحی، بیانات مقام معظم رهبری درباره شخصیت بزرگ حاج قاسم سلیمان قرائت شد و سه نفر از دانش آموزان مدرسه قائم میز با خواندن انشاء، دکلمه، وصیت نامه، یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشتند.  

به گزارش ایرنا، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در ۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸ شمسی در حمله هوایی آمریکا به فرودگاه بین المللی بغداد به همراه ابومهدی المهندس و تعداد دیگری از همرزمانش به شهادت رسید.

این حمله به دستور رییس جمهوری وقت آمریکا، دونالد ترامپ صورت گرفت.

نظر شما