شناسهٔ خبر: 51753310 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

فعالیت سامانه بارشی، وزش باد و بارش در تمامی کشور/تندباد در جنوب‌شرق

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام فعالیت سامانه بارشی در تمامی کشور از وقوع تندباد در جنوب‌شرق کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز سیزدهم دی و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز گستره فعالیت سامانه بارشی کل کشور را دربر می‌گیرد از بارش باران، وزش باد، رگبار و رعد و برق و تندباد در مناطق جنوبی و رگبار تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات خبر داد.

نقشینه گفت: فردا تندباد در جنوب شرق کشور و وزش باد بسیار شدید در شرق استان کرمان پیش‌بینی شده است.

وی توضیح داد: شدت بارش‌ها امروز برای شرق هرمزگان، جنوب‌شرق کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق خراسان‌رضوی خراسان جنوبی پیش‌بینی شده است. فردا در نیمه شرقی کشور سامانه بارشی فعال خواهد بود و شدت بارش‌های فردا برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان است.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: بعدازظهر فردا سامانه بارشی جدید از جنوب‌غرب وارد کشور می‌شود که سبب بارش برف و باران در مناطقی از شمال‌غرب و غرب خواهد شد. چهارشنبه نیز با شمالی شدن جریانات در سواحل دریای خزر، بارش‌ها در مناطق شمالی و شمال‌شرق کشور آغاز می‌شود.

به گفته نقشینه، چهارشنبه شدت بارش‌ها در مازندران است و پنجشنبه نیز شرق و جنوب‌شرق بارش باران دارند که گاهی می‌تواند با رعد و برق و تندباد همراه باشد.

نقشینه گفت: در سه روز آینده دریای‌عمان، خلیج‌فارس، تنگه‌هرمز و تا ظهر فردا دریای‌خزر، مواج و متلاطم پیش‌بینی شده است.

وی افزود: جمعه آسمان بیشتر مناطق کشور آفتابی است. بیشینه دمای امروز تهران ۹ و کمینه دمای شمیرانات یک درجه زیرصفر گزارش شده است.

نظر شما