شناسهٔ خبر: 51742888 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ۱۲ دی

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور را از دریچه ایسکانیوز دنبال کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در یکشنبه(۱۲ دی ماه) را در ادامه می‌خوانید:

دکتر طهرانچی شهادت دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان را تسلیت گفت

محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی شهادت «عرفان بیات»، دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان را تسلیت گفت. متن پیام به شرح زیر است:

«انالله و انا الیه راجعون

خانواده محترم شهید عرفان بیات

با اهداء سلام و تحیات

شهادت سرافرازانه جناب آقای «عرفان بیات»، دانشجوی گرامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان و از ماموران خدوم نیروی انتظامی که در ماموریت مبارزه با قاچاقچیان به درجه رفیع شهادت نائل آمد، موجب تاسف و  تالم گردید.

مسلماً ثمره خون پاک این شهید گرانقدر که در راه امنیت و آرامش جامعه جانفشـانی کرده است، موجب عزت و سربلندی کشور خواهد بود.

اینجانب، این عروج ملکوتی را به شما، همرزمان آن شهید بزرگوار در نیروی انتظامی و جامعه دانشگاهی تسلیت می‌گویم و از خداوند رحمان و غفار برای آن  شهید والامقام، علو درجات و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت دارم.

محمد مهدی طهرانچی»

راه مقاومت با شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی، قوی‌تر شد

همایش بین‌المللی شهید قدس قهرمان مقاومت با حضور مهمانانی از ۴۵ کشور جهان در دانشگاه آزاد اسلامی شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد. علیرضا منظری توکلی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهید حاج قاسم سلیمانی کرمان در این همایش با اشاره به جنایت آمریکا در ترور شهیدان سلیمانی و ابومهدی، گفت: انتقام سختی در راه است و همانگونه که مقام معظم رهبری هم بیان کردند مهمترین انتقام خروج آمریکا و شکست توطئه‌های استکبار در منطقه است و آرامش و آسایش امروز خاورمیانه و ایران نتیجه مجاهدت ها و تلاش های شهید سلیمانی است.

در ادامه این همایش که توسط مترجمان به صورت زنده به سه زبان ترجمه می‌شد، یحیی غدار، دبیرکل مجمع العربی و الاسلامی و رئیس مجمع جهانی حمایت از مقاومت اسلامی، با اشاره به اهمیت مجاهدت‌های شهید سلیمانی، تصریح کرد: با شهادت شهید مقاومت حاج قاسم سلیمانی، راه مقاومت قوی‌تر شد؛ ما به مناسبت این شهادت دردناک از ۴۵ کشور جهان به اینجا آمدیم تا به حاج قاسم بگوییم ما سرباز تو هستیم و در این راه ثابت قدم خواهیم بود و به اذن خدا در این راه موفق خواهیم شد.

 پاول، نماینده مجمع جهانی حمایت از مقاومت اسلامی از آمریکا نیز در این همایش، اظهار کرد: من به حاج قاسم به دو دلیل ایمان دارم؛ اول اینکه کشور من مسئول این است که شما امروز حاج قاسم را در جمع تان ندارید و دوم اینکه آینده را از آن شما و ایران می‌بینم.

 محمد، نماینده مجمع جهانی حمایت از مقاومت اسلامی از موریتانی اظهار کرد: همانگونه که در  قرآن آمده است هرگز گمان نکنید کسانی که در راه خدا کشته شدند، مرده‌اند بلکه آن‌ها نزد پروردگارشان زنده‌اند،  شهادت حاج قاسم چراغی برای راه آزادی است و از خداوند برای این شهید طلب رحمت می‌کنم.

ادریس، نماینده مجمع جهانی حمایت از مقاومت اسلامی از مغرب نیز در این همایش تأکید کرد: شهادت یعنی آزادگانی که با شهادت خود عروج می‌کنند؛ شهادت نتیجه تمام تلاش‌های حاج قاسم بود، او مفهوم شهادت را به تمام آزادی خواهان نشان داد.

در ادامه این همایش  احسان عطایا، نماینده مجمع جهانی حمایت از مقاومت اسلامی از فلسطین، گفت: همه شما به زودی و پس از آزادسازی فلسطین در قدس خواهید بود و ما مردم فلسطین به شما علاقمند هستیم و این پیروزی را با شما جشن خواهیم گرفت.

 اندرسون نماینده مجمع جهانی مقاومت اسلامی از استرالیا نیز در سخنانی گفت: خدا را به دلیل خلق چنین فرد فوق‌العاده‌ای مانند حاج قاسم شاکرم  و از اساتید و دانشجویانی که ما را همراهی کرده اند، نیز سپاسگزارم.

شیخ یوسف ناصری، نماینده مقاومت اسلامی از عراق نیز در این همایش گفت: اگر بخواهم حاج قاسم را در یک بیان وصف کنم باید بگویم حاج قاسم یک انسان بود؛ سربازی بود که فقط برای حمایت از کشور ایران جهاد نمی‌کرد، بلکه برای آزادی در جهان تلاش می کرد؛ برای شناخت این شهید باید به وصیت نامه‌اش مراجعه کرد و توصیه اصلی‌اش حمایت از رهبر و ولایت بود.

 مولا محمد طیب از الجزایر نیز در ادامه این همایش اظهار کرد: از طرف انقلابیون الجزایر به ایران انقلابی تسلیت می گویم. راه شهادت دشوار است، اما نتیجه شیرینی دارد؛ ما پنج میلیون شهید دادیم و درک می‌کنیم ثمره شهادت شیرین است. امیدواریم جهان از شر استکبار جهانی، آمریکا، راحت شود.

سید شیرازی شفق از پاکستان نیز شهادت حاج قاسم را بسیار دردناک توصیف کرد و افزود: ما نمی‌توانیم حق حاج قاسم را با سخنرانی ادا کنیم، بلکه ما آمدیم تا با وی تجدید عهد کنیم و بگوییم به امید آزادسازی فلسطین و کشمیر در مقابل آمریکا خواهیم ایستاد.

 میخاییل، نماینده مسیحیان از لبنان نیز ضمن ارائه متنی ادبی برای شهید سلیمانی ادامه داد: شهادت شهید سلیمانی علامتی برای پیروزی همه مستضعفین در جهان است.

همچنین یکی از فرماندهان حشدالشعبی عراق در این همایش خاطرنشان کرد: بنده ۱۷ سال است حاج قاسم را می‌شناسم؛ او در راه مبارزه با تروریسم از همه مذاهب دفاع می‌کرد و در این راه از خودش سستی نشان نداد. می‌گویند یک دست صدا ندارد اما دیدیم که با یک دست می‌توان سلاح بدست گرفت، روی سر یتیم دست نوازش کشید و در راه خدا مجاهدت کرد.

 مساله ولایت مداری از شاخص‌های مهم حماسه نهم دی ماه است

صبح امروز در پی برگزاری سلسله دیدارها و نشست های تخصصی و هم اندیشی کارگروه اندیشه ورز و اسلامی کردن دانشگاه با هدف گرامیداشت روزهای نهم و سیزدهم دی (روز بصیرت و میثاق امت با ولایت) و سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با حضور جمعی از فرهیختگان حوزه و دانشگاه و اعضای شورای مرکزی بسیج اساتید دانشگاه ازاد اسلامی خراسان رضوی در دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد.
در این مراسم  محسن مرادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد ضمن تسلیت ایام شهادت بزرگ بانوی اسلام ام ابیهاحضرت فاطمه زهرا (س) و سالروز شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری اثر شهادت سردار دلها از حضور وی بیشتر است و جبهه مقاومت با رفتن سردار سلیمانی قوی تر خواهد شد.
وی در بحث مدیریت تصمیم هوشمند و هوشمندی در تصمیم گیری با انتقاد از اینکه امروز بی توجهی به مسائل اجتماعی گریبان گیر مدیران ما شده است، افزود: اگر حل مسائل اجتماعی و معضلات خانواده را در بیرون جامعه جستجو کنیم راه به جایی نمی بریم.
مرادی با بیان اینکه اساتید و جامعه نخبگانی در قبال حل مسائل جامعه وظیفه سنگینی به دوش دارند، اظهارکرد: بصیرت یعنی با تحلیل جوانب مسئله از سوء گیری‌های شخصی جلوگیری کرده و تصمیمی که به صلاح جامعه و همگان باشد، اتخاذ نمائیم.
حجت الاسلام جواد مهدوی نسب، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه با تاکید براینکه غفلت و غارت دو کلید واژه ای است که رهبری در بیانات خود در دیدار با نخبگان جامعه مطرح نمودند، گفت: استکبار همیشه برای غارت و استفاده از منابع مادی کشورها، با شبهه افکنی و ایجاد فضای مه آلود به اهداف شوم خود می رسند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه کارخانه انسان‌سازی و منبع تحول جامعه است، افزود: ما باید با آگاهی و بصیرت اجازه ایجاد این فضا را به دشمن ندهیم .
در این نشست امینی، معاون سیاسی و تحلیلگر سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های استان خراسان رضوی در رابطه با حماسه نهم و سیزدهم دی ماه به بیان مطالبی پرداخت و گفت: استقامت فکری و عقیدتی، استقامت عملی، روحیات جهادی و انقلابی، هوشیاری نسبت به خطرات و تهدیدات، عبرت آموزی و مساله ولایت مداری از شاخص های مهم حماسه نهم دی ماه است.
وی در این نشست به سئوالات مطرح شده از سوی اساتید پاسخ گفت.
گفتنی است، نشست فوق به همت بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی( اداره فرهنگی دانشجویی دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد) برگزار شد.

از اهداف استارت آپی تحقق کارآفرینی و اشتغال‌زایی است

به همت دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و همکاری باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان این واحد دانشگاهی رویداد استارت آپی ایده شو باعنوان “رویداد اکوسیستم فناوری در شهر هوشمند” در آمفی تاتر بزرگ مجتمع دانشگاهی آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد. محسن جهانشاهی، دبیر علمی رویداد، رئیس دانشکده فنی و مهندسی واحد تهران مرکزی و عضو ارشد موسسه بین المللی IEEE به عنوان اولین سخنران این رویداد، ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین، به بررسی اهداف رویداد پرداخت و افزود: اخیرا در کشور ما همگام با دنیا، فضای هوش مصنوعی بطور جدی مورد توجه قرار گرفته است. 

وی افزود: از طرف دیگر دغدغه اعضاء کمیته علمی این رویداد این است که در کشور ما هر سازمان و وزاتخانه تنها وظایف سازمانی خودش را انجام می‌دهد و متاسفانه نتایج حاصله را در اختیار سازمان‌های دیگر قرار نمی‌دهد. در واقع هیچ نگاه اکو سیستمی در کشور وجود ندارد و بعضا این موضوع منجر به موازی کاری و اتلاف هزینه های اقتصادی و زمانی در کشور می شود. بنابراین ترویج نگرش اکو سیستمی یکی از اهداف این رویداد می باشد.

رئیس دانشکده فنی و مهندسی با اشاره به سایر اهداف رویداد استارت آپی ایده شو اظهار کرد: از اهداف دیگر این رویداد استارت آپی تحقق کارآفرینی و اشتغال زایی است. یعنی باید ضمن تشویق دانشجویان و ایجاد روحیه صبوری و پشتکار در کنار تحصیل تخصص و آموزش کار گروهی، محصولاتی را ارایه دهیم که نهایتا رفاه در جامعه را به همراه داشته باشد. عضو ارشد موسسه بین الملللی IEEE  در بخش دیگری از سخنان خود گفتند: “اینجانب فرار مغزها را اصطلاح خوبی نمی‌بینم. در واقع (فرار سرمایه ها) عبارت مناسب‌تری است، چون هر کسی که از کشور خارج می‌شود لزوما “مغز” نیست. هرچند از کودکی تا جوانی بر روی شخص در هر سطحی سرمایه گذاری شده است که باید تدبیری اندیشه شود.

در ادامه جهانشاهی ضمن معرفی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی عنوان کرد: دانشکده فنی و مهندسی واحد تهران مرکزی با دارا بودن  ۱۱۴ عضو هیات علمی متخصص و متعهد و همچنین آزمایشگاه‌های متعدد و مدرن که حتی دانشگاه‌های دولتی از آن بی بهره اند یکی از بهترین مراکز تحقیقاتی کشور است. استادان خوبی در این دانشگاه وجود دارند که چندین پروژه علمی و کاربردی را در کشور عملیاتی کرده اند و وظیفه ما برقراری ارتباط بین این اعضای هیات علمی و دانشجویان مستعد از یک سو و صنعت از سوی دیگر است.

وی با تاکید بر نهادینه کردن کار تیمی در دانشگاه‌ها گفت:  برای نگرش اکو سیستمی باید بیش از پیش کار تیمی را در سطوح فردی، سازمانی و وزات خانه ای آموزش ببینیم و این موضوع را نهادینه  کنیم. کار تیمی در خارج از کشور پارامتر مهمی برای پیشرفت شان می باشد و ما نیز باید به این مهم اهمیت بدهیم.

سردار احمد دولتخواه، معاون  فناوری اطلاعات و ارتباطات انتظامی با تشریح شاخصه های پلیس هوشمند به عنوان بخش مهمی از اکوسیستم  شهر هوشمند پرداخت و گفت:  بر لزوم مشارت و همکاری جامعه علمی و دانشگاهی کشور برای ارتقاء و توسعه خدمات و ماموریت های انتظامی و هوشمندسازی پلیس تاکید کرد.

 در ادامه نوید هاشمی طبا سخنران دیگر رویداد ایده شو با موضوع شهرهای هوشمند گفت: چالش‌ها، موانع و فرصت‌ها سخنرانی کرد. وی سخنان خود با ارائه تعریفی جامع از شهرهوشمند و سپس نگاهی سریع به کنفرانس های علمی و پژوهشی برگزار شده در کشور طی دهه گذشته آغاز کرد. سپس با ارائه آمارهای رسمی مرتبط با سرمایه گذاری در حوزه های مختلف شهرهای هوشمند و برآوردهای مربوط به رشد دو برابری آنها طی ۴ سال آینده لزوم توجه به زمینه های مختلف را در ارایه ایده ها بیان کرد. پس از آن، در دو محور انواع چالش‌ها (اعم از زیرساخت‌ها، نیروی خبره، امنیت و حریم خصوصی) و موانع (دولتی، محیطی، قانونی، اقتصادی و حقوقی) بررسی شد.

وی ادامه داد: نهایتا انواع فرصت ها و راهکارها برای دستیابی به اهداف شهرهای هوشمند با غلبه بر موانع و کنترل و مدیریت چالش‌ها از الگوبرداری طرح های موفق جهانی و بومی سازی آنها تا اتخاذ سیاست های حمایت گر و از ‌استفاده مناسب فناوریهای نوین و مطمئن تا تمرکز بر امنیت سایبری مورد بحث و بررسی واقع شدند.

بر اساس این گزارش رامین نصیری از دیگر سخنران های این رویداد با عنوان مقدمه ای بر شهر فرودگاهی هوشمند؛ فرصت‌ها و چالش‌ها بوده است.

هاشمی طبا  گفت: شهر فرودگاهی(Aerotropolis)  یکی از فراروندهای نوظهور قرن ۲۱ بوده که ترسیم کننده اکوسیستمی بر سه پایه مدیریت نوآوری و کارآفرینی، اقتصاد اجتماعی(Socio-economics) و فناوری‌های تحول آفرین بوده و سهم بزرگی در تولید ثروت ملی، ایجاد اشتغال و توسعه تجارت بر پایه فعالیتهای دانش بنیان ایفاء می نماید. نام شهر فرودگاهی (Aerotropolis)   از ادغام دو واژه (Aero)  به معنای هواپیمایی-هوانوردی و Metroplois  به معنای کلانشهر گرفته شده که برای نخستین بار توسط یک معمار  هنرمند نیویورکی به نام  Nicholas DeSantis  با طراحی یک آسمانخراش با یک فرودگاه در پشت بام به کار برده شد. 

وی تاکید کرد: در دنیای امروز شهر فرودگاهی معرف یک کلان شهر بوده که در آن طرح‌ها زیربنایی اقتصادی  و تجاری همگی با محوریت ترابری  فرودگاهی شکل گرفته اند. فرودگاه هسته مرکزی را تشکیل داده و کلیه بنگاه های کسب و کار، مراکز تجاری، هتل ها و اماکن اقامتی و سیاحتی،  پژوهشگاه ها و موسسات دانشگاهی، پارکهای علم وفناوری، انبارها و بنگاههای حمل و نقل ترکیبی، مناطق آزاد اقتصادی  و غیره حول آن جانمایی و احداث و راه اندازی می شوند. امروزه قریب به ۱۰۰ شهر فرودگاهی در اقصاء نقاط جهان ایجاد شده که برخی از کشورهای از جمله آمریکا، چین، هلند و فرانسه در صدر کشورهای موفق در بهره گیری از منافع شگفت انگیز آن قرار می گیرند. تنها در یکی از شهرهای فرودگاهی چین در سال ۲۰۱۷ شاهد ایجاد درامدی معادل پنجاه میلیارد دلار و اشتغالی بالغ بر دویست هزار نفر هستیم. اولین طرح جامع  شهر فرودگاهی کشور ما در سال ۱۳۹۷ در منطقه فرودگاه امام (ره) با ترسیم برنامه ۳۰ ساله و به عنوان اولین نمونه در کشور ایجاد گردید که با عنایت به موقعیت ممتار ژئوپولیتیک کشور و نیز قرارگرفتن در مسیر راه ابریشم می تواند نقش بسزائی در تولید ثروت ملی، کارآفرینی و اشتغال مولد و فزاینده در کنار ارتقاء امنیت ملی و نقش افرینی در عرصه منطقه و بین الملل ایفاء نماید. متاسفانه  عدم اشراف کافی مدیران ذیربط به مختصات و مولفه های شهر فرودگاهی  و عدم استفاده از ظرفیت نخبگان دانشگاه و صنایع تحول آفرین پیشرفت این طرح ملی را با کندی و عقب ماندگی زیادی  مواجه نموده است. ایشان بر آشنایی دانشجویان و نخبگان با این اکوسیستم ثروت افرین و استفاده  عاجل از فرصت طلایی موجود با عنایت به موقعیت ژئوپولیتیک ممتاز کشور در کنار نیروهای متخصص و تحصیلکرده جوان و خلاق  تاکید نمودند.

 هاتفی، معاون مقررات نظارت بانک مرکزی با تاکید با امکانات متعدد پشتیبانی مالی طرح ها، نکات مهمی را در خصوص نظارت بانک مرکزی و لزوم تبعیت از قوانین موضوعه بیان کرد: هنگام پیاده سازی موفقیت آمیز و همزمان با سودآور شدن طرح ها باید دغدغه های مالیاتی نیز مدنظر باشند و تراکنش های مالی بزرگ باید همراه با دقت و ممیزی همراه باشد.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ ستار عبد پور، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی هسته ای – مهندسی راکتور  به عنوان سخنران افتتاحیه رویداد استارت آپی اکو سیستم فناوری در شهر هوشمند در جمع اساتید و دانشجویان اظهار کرد: امروز صنعت درکشور ما دچار مشکل شده و بسیاری از مراکز صنعتی ما تعطیل شدند و این موضوع سبب بیکاری جوانان عزیز شده است. که یکی از دلایل آن عدم استفاده از پتانسیل دانشگاه ها در اجرای طرح های صنعتی است. در صورتی که وزرا و مسئولان کشور در همین دانشگاه ها درس خواندند و به سبب تحصیلات دانشگاهی خود عهده دار مسئولیت در کشور عزیزمان شده اند. جای بسی تعجب و تاسف است که برخی از مسئولان کشور که روزی خودشان دانشجو بوده و از فرزندان دانشگاه ها بوده اند امروز دانشگاه را فراموش کرده اند.

وی افزود: تنها راه نجات صنعت کشور، اشتغال جوانان و مشارکت دانشگاه ها در اجرای طرح های صنعتی است. به عنوان مثال یکی از علائم پیشرفت صنعت در کشور آلمان این است که دولت آلمان اجرای تمام طرح های صنعتی را با حضور و مشارکت دانشگاه ها امکان پذیر ساخته است. امروز در کشور با بی عدالتی در نظام آموزشی در سطح وزارت آموزش و پرورش مواجه هستیم. چرا باید در آموزش و پرورش جهت یادگیری علم در سطح مدارس با بی عدالتی و فاصله طبقاتی و تبعیض مواجه باشیم. چرا دانش آموزان فقیر و بی بضاعت در مدارس دولتی درس بخوانند و دانش آموزان دارای توان مالی بالا در مدارس غیر انتفاعی تحصیل کنند.

به گفته دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی هسته ای – مهندسی راکتور اگر جلو بی عدالتی ها، تبعیض و فاصله طبقاتی بوجود آمده در نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش در بخش مدارس و دانش آموزان در زمینه مدارس غیر انتفاعی گرفته نشود در آینده همین بی عدالتی ها در نظام آموزشی در سطح دانشگاه ها مشکلاتی را به وجود خواهد آورد. هرچند مشاهده می کنید که دانشگاه برخلاف آموزش و پرورش عمل کرده است. امروز در دانشگاه ها در حوزه های آموزشی فاصله طبقاتی نداریم و تمام دانشجویان چه توانمند و چه بی بضاعت از امکانات یکسان استفاده می نمایند. در پایان دو درخواست از رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت الله دکتر رئیسی داریم و امیدواریم ترتیبی اتخاذ فرمایند تا با بی عدالتی در نظام آموزشی که زمینه راه اندازی مدارس غیر انتفاعی و فاصله طبقاتی و تبعیض که در وزارت آموزش و پرورش بوجود آمده و نارضایتی خانواده ها و دانش آموزان برخورد شود.

وی تاکید کرد: نجات صنعت کشور و اشتغال جوانان و جلوگیری از تعطیلی کارخانجات به وزرا و مسئولان دستور اکید داده شود تا اجرای طرح های صنعتی در کارخانجات فقط با مشارکت دانشگاه ها عملیاتی شود.  تنها راه نجات صنعت کشور و اشتغال جوانان و جلوگیری از تعطیلی کارخانجات مشارکت دانشگاه ها در اجرای طرح های صنعتی است.

در این خصوص مهندس جلال نبهانی زاده نیز به ایراد سخنرانی در زمینه هوشمندسازی و دیجیتالی کردن صنایع و ساختمان ها اشاره داشت و افزود: تحقق هدف شهر هوشمند بدون نوسازی ساختمان‌های حال حاضر و ارتقا با آخرین نوآوری های جهانی در صنعت هوشمندسازی امکان پذیر نیست. در این راستا ایده هایی که مرتبط با کسب و کار هوشمندسازی ساختمان هستند آینده بسیار روشنی خواهند داشت و چه در حوزه بهینه سازی مصرف انرژی و مواد در توسعه ساختمان های شهری و چه در زمینه ایجاد فضایی مناسب برای زندگی شهروندان اثرگذار خواهد بود. در این سخنرانی ضمن معرفی آخرین استانداردها در زمینه BMS و تجهیزات مرتبط، در رابطه با چند کالا و خدمات در صنعت هوشمندسازی ساختمان ارزشمندی که جوانان و محققین می توانند در آن ها ایده پردازی کنند بحث شد.

در ادامه  غلام نژاد سخنرانی خود را با عنوان معرفی فناوری­های نو پدید در هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۱ آغاز نمودند. وی مفاهیم Robotic process automation, Text Analysis and NLP,  Biometric,  Cyber Defense,  Decision Management, Digital Twin, Industrial IoT,  Virtual Agents,  Augmented Reality را به تفصیل مورد بررسی قرار دادند که هر یک از آن­ها در شهر هوشمند می‌­تواند در ایجاد و خلق فناوری­های نوین اثر بخش باشد.

در این رویداد ۱۰ نفر از استادان برجسته کشور به سخنرانی با موضوعات مرتبط با رویداد استارت آپی ایده شو با رویکرد(رویداد اکوسیستم فناوری در شهر هوشمند) پرداختند که از جمله می توان به سخنرانی آیت ا... مصباحی مقدم، استاد حوزه و دانشگاه عضو خبرگان رهبری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) با عنوان اقتصاد شهر و سخنرانی مهندس سید محمد موسوی رئیس هیئت امنای خانه صنعتگران ایران با عنوان شهر صنعتی و سخنرانی دکتر حامد عباسی نامی با عنوان مدلهای کسب و کارهای استارت آپی اشاره کرد. بر اساس این گزارش، مهمترین حامیان رویداد استارت آپ ایده شو، پرداخت یار پیشگام زرین پال، مرکز نوآوری نکسترا ، هلدینگ الماس داده ، مؤسسه فرهنگی هنری رسانه سپهر سیما ، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ، مرکز نوآوری و فناوری رسا ، شرکت کارگزاری کالی خاورمیانه و مرکز نوآوری لیزر ایران هستند. 

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان منصوب شد

محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حکمی، ابوالفضل یدالهی اصلان را به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان و واحد همدان منصوب کرد. در متن حکم طهرانچی آمده است:

«برادر گرامی جناب آقای دکتر ابوالفضل یدالهی اصلان

با اهدای سلام و تحیات

با توجه به مراتب تعهد و سوابق ارزنده جنابعالی به موجب این حکم به عنوان «سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان و واحد همدان» منصوب می شوید.

از جنابعالی انتظار می رود با بهره گیری از کلیه ظرفیت‌های معنوی و مادی و سرمایه های انسانی دانشگاه به ویژه تقویت نقش آفرینی مدیران واحدهای دانشگاهی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ کیان دانشگاه، گسترش فضای انقلابی و ارتقای علمی دانشگاه و همچنین اجرای برنامه پنج ساله دانشگاه آزاد اسلامی و اعتلای واحدهای دانشگاهی براساس محورهای ذیل اهتمام ورزید.

۱ـ استقرار مبانی دینی و فرهنگی و توجه به امر تربیت در کنار آموزش به عنوان رکن اساسی سیاست های فرهنگی دانشگاه

۲ـ ارتقای کیفیت آموزشی متناسب با نیازهای جامعه در طرح آمایش سرزمین

۳ـ ارتقای سطح پژوهش های کاربردی و توسعه ای و استفاده بهینه از پژوهش های تحصیلات تکمیلی در حل مشکلات کشور در چارچوب طرح پایش آزاد

۴ـ ارتقای فرهنگ سازمانی و پیاده‌سازی نظام چابک اداری و ایجاد فرهنگ پاسخگویی و حفظ کرامت انسانی خانواده بزرگ دانشگاه و ذی‌نفعان آن

۵ـ افزایش بهره‌وری همه عوامل در چارچوب رسالت دانشگاه با تأکید بر رعایت قوانین و مقررات از طریق اجرای طرح های سرمایه گذاری با هدف بسترسازی برای نوآوری فناورانه و اشتغال دانش بنیان اعضای خانواده بزرگ دانشگاه

۶ـ صیانت از دارایی ها و سرمایه‌های دانشگاه با رعایت انضباط مالی و مدیریت و کاهش هزینه های غیرضرور با تأکید بر استفاده از کالاهای ایرانی به منظور تقویت و حمایت از تولیدات داخلی

۷ـ هدایت و هماهنگی یکپارچه بین واحدهای زیرمجموعه استان در چارچوب رسالت ها، اهداف و مأموریت های دانشگاه در سطح ملی و استان و نظارت بر حسن اجرای امور در این واحدها

۸ـ تعامل مؤثر و الهام بخش با هیأت امناء و مسئولان استانی و کمک در جهت توسعه هوشمند منطقه‌ای در استان مبتنی بر طرح آمایش دانشگاه

امید است با اتکال به درگاه ذات اقدس احدیت، در راه خدمت به اسلام و مسلمین و اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی موفق و مؤید باشید.

دکتر محمدمهدی طهرانچی»

گفتنی است، ابوالفضل یدالهی اصلان با مدرک دکتری تخصصی زبان و ادبیات عرب عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان است که دارای سوابقی از جمله معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز رزن و ... است. همچنین  رییس دانشگاه آزاد اسلامی در نامه‌ای جداگانه از تلاش ها و زحمات مرتضی قائمی، رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان و واحد همدان قدردانی کرد.

 مسیر مقاومت و بصیرت به درستی روشن می‌شود

سید حسن هاشمی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی ضمن قدردانی از حضور اقشار مختلف مردم در مراسم گرامی داشت نهم دی ماه گفت : در نهم دی  مردم شریف و آگاه ایران اسلامی در سایه تدابیرحکیمانه رهبر معظم انقلاب و در پرتو روحیه بصیرت و ولایت‌مداری فتنه را به فرصت تبدیل کردند و با حضور پر صلابت خود مشت محکمی به دهان ایادی استکبار زدند و آتش فتنه را خاموش کردند.

سید حسن هاشمی در ادامه با بیان اینکه نهم دی  سرفصل جدیدی در تعمیق پیوند امت اسلامی با آرمان‌های حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) و بیعت مجدد با رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) گشوده شد، تاکید کرد: این روز به  عرصه ‌ای برای  حضور آگاهانه و مقتدرانه مردم ولایت مدار ما در مقابله با فتنه گران داخلی و خارجی تبدیل شد .

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی افزود : دشمنان ما باید بدانند که مردم عزیز ما همواره هوشیارانه پای ارزش‌های متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستاده‌اند و با جوسازی رسانه‌های معاند  بنیان های اعتقادی وانقلابی آنها سست نمی‌شود.

وی همچنین ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت  سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: در پرتو مکتب آن سردار بزرگ و محبوب دلها مسیر فرهنگ مقاومت و بصیرت به درستی روشن می‌شود.

 هاشمی با اشاره به اینکه در ایام پیش رو ودر دهه بصریت وهفته مقاومت برنامه های فرهنگی متنوعی در دانشگاه آزاد اسلامی استان برگزار می شود به  حضور پرشور مردم شریف و ولایتمدار بیرجند در یادواره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند که چندی پیش برگزار شد اشاره کرد وگفت این حضور حماسی و انقلابی بیانگر اوج بصیرت انقلابی  مردم شریف وولایت مدار بیرجند بود.

 هاشمی افزود: در سند تحول و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی که اخیراً توسط ریاست عالی دانشگاه آزاداسلامی  کشور ابلاغ شده توجه ویژه‌ای به مسائل فرهنگی و معنوی و ترویج و گسترش فرهنگ و تفکر بسیجی و نیز بیانیه بسیار مهم گام دوم انقلاب صورت گرفته است.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی تاکید کرد : ملت با بصیرت ایران با استعانت از الطاف الهی و  در سایه ولایت و درپرتو مکتب حاج قاسم سلیمانی همواره پرچم عزت اسلامی و غیرت انقلابی را با  صلابت بر افراشته نگاه دارد و  تحت ولایت رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) عزتمندانه  مسیر پیشرفت و اعتلا را ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/

نظر شما