شناسهٔ خبر: 51721587 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیرکل مجمع تقریب در همایش وحدت اسلامی تاکید کرد؛

مسلمانان جهان علیه استکبار و غارتگران بلاد اسلامی متحد شوند

لاهور - ایرنا - دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اهمیت رسالت نخبگان دینی و علمای اسلامی برای تقویت مشترکات و شناسایی دشمنان مشترک، تاکید کرد: مسلمین جهان باید علیه استکبار و قدرت‌هایی که درصدد غارت ملت‌ها و بلاد اسلامی هستند، متحد شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، همایش 'وحدت اسلامی' روز شنبه به اهتمام خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهر «لاهور» با حضور شخصیت‌های برجسته از گروه‌های مذهبی و احزاب پاکستان و همچنین هیات ایرانی به ریاست حجت الاسلام و المسلمین «حمید شهریاری» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد.

مولوی «نذیر احمد سلامی» نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، «مرتضی فراتی» سرپرست سرکنسولگری ایران در لاهور و «جعفر روناس» رئیس خانه فرهنگ کشورمان نیز در این همایش وحدت آفرین حضور داشتند.

نمایندگان مذاهب اسلامی، روسای مدارس و مراکز علمی شیعه‌ و اهل تسنن، چهره‌های فرهنگی، اساتید دانشگاهی و فعالان دینی پاکستان طی سخنانی از تلاش‌های مجمع تقریب و جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد اهداف مشترک جهان اسلام و تحکیم همبستگی میان مذاهب اسلامی قدردانی کردند.

مولوی نذیر احمد سلامی طی سخنرانی خود تکفیر و اقدامات افراط گرایانه را چالش عمده جهان اسلام دانست و تاکید کرد: نخبگان جهان اسلام باید با پدیده تکفیر مقابله کنند و اجازه بهره‌برداری دشمنان از هرگونه هرج و مرج میان ملل اسلامی را ندهند.

مسلمانان جهان علیه استکبار و غارتگران بلاد اسلامی متحد شوند

دشمنان اسلام درپی کمرنگ کردن تلاش‌های وحدت هستند

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به عنوان سخنرانی اصلی این برنامه گفت: وحدت شیعه و سنی راهبرد اساسی برای شکست طرح‌های ضداسلام است.

وی تاکید کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اهمیت فراوانی به پروژه تقریب قائل است و فراتر از سلیقه‌های دینی و عقیده‌ای گردهم آوردن مسلمین را بهترین عامل برای دستیابی به اهداف مشترک می‌داند.

حجت الاسلام شهریاری افزود: رسالت انبیا (ع) آسان نبود به ویژه سیره نبی مکرم اسلام (ص) بر پایه پیشبرد توحید و نبوت به رغم دسیسه کفار و کارشکنی مخالفان بود.

وی اظهار داشت: امروز دستاورد عظیم پروژه وحدت و همبستگی میان مذاهب اسلامی را در جبهه قوی ضدصهیونیستی مشاهده می‌کنیم، جایی که شیعه و سنی جلوی تحرکات و نقش‌های شیطانی رژیم نامشروع صهیونیستی را گرفته است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بر لزوم استمرار در برگزاری همایش‌های تقریبی، تعامل نزدیک و منظم میان نخبگان مذاهب اسلامی تاکید کرد و افزود: دشمنان درصدد کمرنگ ساختن تلاش‌های صلح و برادری از سوی علمای اسلام هستند و می‌خواهند به کمک مزدوران خود بین شیعه و اهل تسنن هرج و مرج را گسترش دهند.

وی اظهار داشت: مسلمانان پاکستان نیز باید با حفظ ارزش‌های دینی یکدیگر و برائت از عوامل تفرقه، تهمت و وحدت شکنی به باورهای متقابل احترام بگذارند و گام‌های هماهنگ و موثر در جهت تحکیم برادری و رواداری مذهبی بردارند.

مسلمانان جهان علیه استکبار و غارتگران بلاد اسلامی متحد شوند

علمای شیعه و سنی حاضر در این همایش خواستار وحدت دنیای اسلام و برائت از عوامل تفرقه و هرگونه اقدام در جهت تخریب تلاش‌های اتحاد و همبستگی مسلمانان شدند.

آنان تصریح کردند: گرد هم آمدن علمای مذاهب اسلامی ثمره‌ای جز اتحاد و شکست نقشه دشمنان مشترک نخواهد داشت.

آنها گفتند: مشکل اصلی دنیای اسلام در حال حاضر دور شدن مذاهب مختلف از هم است در حالی که اشتراکات فکری و اعتقادی بسیاری می‌تواند ما را به هم پیوند دهد.

شرکت کنندگان در همایش وحدت اسلامی با سردادن تکبیر (الله اکبر)، شعارهای وحدت و زنده باد دوستی ایران و پاکستان از اظهارات دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی استقبال کردند.

مسلمانان جهان علیه استکبار و غارتگران بلاد اسلامی متحد شوند

نظر شما