شناسهٔ خبر: 51717668 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

 توزیع خاک قبر شهید سلیمانی به عنوان تبرک! 

خراب کردن یک امر ارزشمند، انسان باشد یا هر پدیده دیگر، همیشه به این نیست که به آن بتازی یا دشنام بگویی و یا قدر او را پایین جلوه بدهی بلکه غلو و زیاده روی در باره ارزش آن نیز گاه می تواند موثرتر از هر حربه و حمله ای او را خوار و تخریب کند. 

صاحب‌خبر -

از همین رو اهل بیت ع با غالیان و کسانی که در باره شأن و منزلت آنان غلو و زیادی روی می کردند و به آنان نسبت خدایی و یا مقاماتی می دادند که خود هرگز در باره خویش نگفته و بلکه منکر آن شده بودند، برخوردهایی تند در حد لعن و نفرین می کردند و از آنان بیزاری می جستند. 

غلو و زیاده روی و کج سلیقگی در بزرگداشت شهید قاسم سلیمانی از همان روزهای نخست پس از شهادت آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد. از تعویض نام جاافتاده بزرگراه رسالت با معنای عمیقی که این واژه دارد و تغییر آن که باعث سرگردانی مردم در تهران شده گرفته تا آخرین مورد آن توزیع خاک قبر او به عنوان تربت متبرک.

و این امر در حالی است که بر اساس روایتی، امام موسی بن جعفر ع فرموده است:  لا تَأخُذُوا مِن تُربَتِی شیئاً لِتَتَبَرَّکوا بهِ، فإنّ کلَّ تُربَةٍ لَنا مُحرَّمَةٌ إلاّ تُربةَ جَدِّیَ الحسینِ بنِ علیٍّ ع فإنّ اللّه تعالی جَعَلَها شفاءً لِشیعتنا و أولیائنا (عیون أخبار الرضا ع ج‏1، ص 104) 
از تربت من چیزی را به عنوان تبرک برنگیرید، چه آن که هر تربتی از ما حرام است مگر تربت جدم حسین ع که خداوند آن را برای شیعیان و دوستان ما مایه شفا قرار داده است. 

بدیهی است این نوع برخوردهای غلو آمیز که یا از سوی دوستان نآآگاه صورت می پذیرد و یا از سوی کسانی که توی این مملکت سوراخ دعا را خوب پیدا کرده و بر رموز موفقیت و دستیابی به مزایا و مقامات مسلط شده اند، نتیجه ای جز تحقیر و تخریب سوژه و ارزش مورد نظر ندارد و در سالگرد شهادت آن شهید به خانواده اش توصیه می شود که با این حرکت ها مقابله کنند و اجازه ندهند شهیدشان که برای قبر خود، عنوان ساده اما بسیار صمیمی و پرمعنای «سرباز» را انتخاب کرده، این گونه دستخوش اقدامات ناآگاهانه و یا سوء استفاده گرانه واقع شود.

نظر شما