شناسهٔ خبر: 51716638 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون سفیر ایران در کابل: آمریکا از جنگ اقتصادی علیه افغانستان دست برنمی‌دارد

وزیر اطلاعات و فرهنگ دولت موقت طالبان گفت: آمریکایی‌ها هرچند به حضور نظامی‌شان پایان داده‌اند اما از جنگ اقتصادی و فرهنگی علیه ملت مسلمان افغانستان دست نمی‌دارند و هرچه در توان دارند به کار خواهند برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «سید حسن مرتضوی» معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل صبح امروز با «مولوی خیرالله خیرخواه» وزیر اطلاعات و فرهنگ دولت موقت طالبان دیدار و گفت‌وگو کرد.

خیرخواه در این دیدار با اشاره به تهاجم فرهنگی گسترده غرب علیه مردم افغانستان به ویژه در عرصه هنر و رسانه اظهار داشت: اکنون زمان آن رسیده تا کشورهای اسلامی از جمله جمهوری اسلامی ایران با تولیدات فرهنگی پاک و اسلامی برای کمک به اعتلای فرهنگ مشترک اسلامی میان ملت‌های مسلمان بشتابند و دولت جدید در افغانستان برای همکاری در این زمینه آمادگی کامل دارد.

مرتضوی نیز در این دیدار با اشاره به پایان حضور و اشغال نظامی آمریکا در افغانستان گفت: غربی‌ها مشکل اساسی‌شان دین‌مداری یک ملت آزاده است که توانسته‌اند با اتکا به ایمان و اراده اسلامی خود ابرقدرت‌های غرب و شرق را از کشورشان بیرون و برای زندگی در سایه اسلام ناب جهاد کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: آمریکایی‌ها هرچند به حضور نظامی‌شان پایان داده‌اند اما از جنگ اقتصادی و فرهنگی علیه ملت مسلمان افغانستان دست نمی‌دارند و هرچه در توان دارند به کار خواهند برد.

معاون سفارت ایران با اشاره به تجربه بیش از چهل ساله مردم ایران در مبارزه با جنگ اقتصادی و فرهنگی غرب اظهار داشت: ملت ایران تمام تجربه خود را در اختیار ملت‌های مسلمان و مظلوم منطقه گذاشته و ملت مظلوم افغانستان را در این راه تنها نخواهد گذاشت.

انتهای پیام/ ر

نظر شما