شناسهٔ خبر: 51713774 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آلومینیوم سازان اراکی آماده نبرد با آبی های پایتخت

مجید جمالو

شکست آلومینیوم اراک برابر صنعت نفت آبادان در حالی رقم خورد که این تیم آخرین بار ۱۵۲ روز قبل و در هفته سی ام لیگ بیستم، در تقابل با نفت مسجد سلیمان شکست خورده بود.

صاحب‌خبر -

در یکی از دیدارهای هفته دوازدهم، تیم آلومینیوم در آبادان به مصاف صنعت نفت رفت و در نهایت شاگردان علیرضا منصوریان توانستند آلومینیوم اراک را با نتیجه ۳ بر یک شکست دهند. شکستی که باعث شد نماینده اراک نتواند به روند شکست ناپذیری خود در لیگ برتر ادامه دهد.

اراکی‌ها که تا پایان هفته یازدهم در کنار استقلال تنها تیم‌های بدون شکست لیگ بودند، در شرایطی در آبادان اولین شکست خود را تجربه کردند که شاگردان منصوریان رقیب چندان سرسختی برای تیم خطیبی به حساب نمی‌آمدند، اما با این وجود صنعت نفت موفق شد اولین باخت تیم آلومینیوم را رقم بزند. هرچند نماینده اراک همچنان در شهر اراک در فصل جاری شکستی را متحمل نشده و هواداران این تیم امیدوارند این روند در دیدار با استقلال هم ادامه دار باشد.

در پایان هفته دوازدهم، استقلال در آمارهای دفاعی شریکی به نام آلومینیوم داشت و شکست این تیم در آبادان باعث شد تا استقلال تنها تیم بدون شکست در لیگ و با ۲ گل خورده در ۱۲ بازی به تنهایی دارای بهترین خط دفاعی مسابقات باشد. شاگردان خطیبی که در ۱۱ بازی گذشته تنها ۲ بار دروازه شان باز شده بود تا همراه استقلال دارای بهترین خط دفاعی باشند، در بازی مقابل صنعت نفت ۳  گل دریافت کردند تا نخستین شکست فصل خود را تجربه کنند.

البته با اینکه در عمل، کار آلومینیوم برای قهرمانی نیم فصل بسیار سخت شده و شانس آنها بسیار پایین است اما آنها هنوز روی کاغذ شانس دارند چراکه آلومینیوم اراک با وجود شکست مقابل صنعت نفت آبادان همچنان با ۲۱ امتیاز در رتبه چهارم جدول جای دارد. شاگردان رسول خطیبی ۲۱ امتیازی هستند و در صورت پیروزی برابر استقلال، پیکان و سپاهان  ۳۰ امتیازی می‌شوند که این امتیاز، بالاتر از امتیاز کنونی استقلال صدرنشین است و در صورت شکست استقلال در سه دیدار آینده و توقف پرسپولیس و سپاهان در چند هفته باقیمانده، احتمال قهرمانی در نیم فصل را هم دارند.

نماینده اراک که در هفته سوم، پرسپولیس را در اراک شکست داده است، در هفته سیزدهم میزبان استقلال است و شاگردان رسول خطیبی امیدوار به تکرار نتیجه دیدار مقابل پرسپولیس هستند. آنها در هفته چهاردهم در تهران به مصاف پیکان رفته و در هفته پانزدهم میزبان سپاهان هستند.

انتهای پیام

نظر شما