شناسهٔ خبر: 51711652 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جمعیت هلال احمر فارس: به ۴۴۰ فرد گرفتار آبگرفتگی امدادرسانی کردیم

شیراز-ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس اعلام کرد: امدادگران این جمعیت از روز چهارشنبه هشتم دی‌ماه تا ساعت ۸ صبح روز شنبه ۱۱ دی‌ماه جاری به ۴۴۰ تن از هموطنان محصور در سیل و آب‌گرفتگی، خدمت‌رسانی کردند.

صاحب‌خبر -

 روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر فارس روز شنبه در مطلب ارسالی از قول حسین درویشی، افزود: ۹۹ امدادگر و نجاتگر استان فارس در قالب ۲۲ تیم عملیاتی امدادی طی روزهای اخیر در عملیات امدادرسانی به کارگرفته شدند و مابقی تیم‌ها به صورت آماده باش هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر استان فارس با اشاره به ارائه خدمات شبانه‌روزی امدادگران هلال‌احمر در شهر، روستا و مناطق عشایرنشین استان، اظهار کرد: ۹ شهرستان سپیدان، ارسنجان، ممسنی، قیروکارزین، رستم، شیراز، لامرد، فیروزآباد و اقلید در این مدت در استان فارس تحت تأثیر سیل و آب‌گرفتگی بوده‌اند.
درویشی اضافه کرد: اقلام غذایی و زیستی شامل نایلون، پتو، بسته غذایی، چادر، موکت، والور، برنج، حبوبات و قند بین حادثه دیدگان متاثر از سیل و آبگرفتگی در این شهرستان‌ها توزیع و به تعدادی از حادثه دیدگان اسکان اضطراری داده شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر استان فارس با اشاره به امدادرسانی به ۱۴۴ خانوار محصور شده در سیل و آبگرفتگی اظهار کرد: در این عملیات ها از ۲ دستگاه موتور آب کش استفاده و همچنین ۱۵ دستگاه خودرو کمک دار سبک و ۶ آمبولانس استفاده شد.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان فارس روز جمعه اعلام کرد: شهرستان‌های فیروزآباد و نورآباد ممسنی به ترتیب با ۵۴ و ۵۳ میلی‌متر بیشترین میزان بارندگی در استان را داشت.
سعید رنجبر افزود: برای بامداد یکشنبه ۱۲ دیماه نیز بارش ها از مناطق جنوبی شروع شده و بتدریج طی روز کل استان را در بر می گیرد و در بعد از ظهر هم بارش برف در مناطق سردسیر و برخی نقاط مرکزی و ارتفاعات نیز محتمل است.
سرپرست هواشناسی استان فارس ادامه داد: از ظهر دوشنبه ۱۳ دیماه از شدت بارش ها کاسته شده و بتدریج سامانه بارشی از مناطق جنوبی خارج خواهد شد.

نظر شما