شناسهٔ خبر: 51701692 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد؛

۵۰۰ منزل مسکونی و معابر کنارک؛ گرفتار آبگرفتگی/ همه دستگاه‌ها برای امدادرسانی به مردم بسیج شدند

استاندار سیستان بلوچستان گفت: با توجه به تمرکز بارندگی‌ها در شهرستان کنارک، منازل مسکونی و معابر دچار آبگرفتگی شده‌اند که همه دستگاه‌ها برای مدیریت این سیل در کنارک و سایر شهرهای جنوب استان بسیج هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان ظهر امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: جلسه ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان برگزار شد، پیش‌بینی های هواشناسی از روند متناسب بارندگی خبر داد، اما در حین حال همه دستگاه‌های متولی به حالت آماده باش درآمدند.

وی‌افزود: حجم زیادی از بارندگی ها در کنارک متمرکز شد و تاکنون حدود ۱۷۴.۵ میلیمتر میزان بارندگی در این شهر گزارش شده که این میزان از حجم بارندگی سال ۱۳۹۸ بیشتر اعلام شده و کنارک امروز پر بارش ترین شهر کشور بوده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران استان ادامه داد: حدود ۵۰۰ منزل مسکونی ‌و همچنین معابر شهر کنارک دچار آبگرفتگی شده‌اند که از ایرانشهر به عنوان شهرستان معین همه امکانات به کنارک و شهرهای دیگر نوار ساحلی استان گسیل شد، شرکت آب و فاضلاب، ارتش و نیروی دریایی، سایر نیروهای نظامی و دستگاه‌های متولی در تلاش هستند، آب از سطح شهر تخلیه شود.

وی با اشاره به توزیع غذای گرم بین مردم گرفتار در سیلاب کنارک، اظهار کرد: در تلاش هستیم مردم کمترین آسیب را ببیند،  از اوایل صبح امروز با توجه به آبگیری معابر در شهرهای جنوب به ویژه کنارک سریع اقدامات لازم توسط شرکت آب و فاضلاب استان انجام و به کمک شهرداریها بدون هیج حادثه و مشکلی موضوع مدیریت شد.
 
۶ هزار متر مکعب سیلاب از طریق سیستم فاضلاب کنارک تخلیه شد

علیرضا قاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان نیز بیان کرد: همزمان با هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر بارش سنگین باران در جنوب استان و احتمال وقوع سیلاب، نسبت به آماده‌باش کلیه تجهیزات، امکانات فنی و نیروهای انسانی به منظور پیشگیری و کاهش خسارات احتمالی به تأسیسات آب و جلوگیری از خلل در خدمات‌رسانی به مردم خونگرم جنوب اقدامام شد.
 
وی ادامه داد: در این راستا نسبت به مقاوم سازی تاسیسات خطوط انتقال، تهیه سوخت مورد نیاز و پرشدن مخازن ذخیره آب اقدامات لازم انجام شده است.
 
قاسمی با اشاره به همکاری شرکت آب و فاضلاب با نیروهای خدمات‌رسان شهرداری اذعان کرد: این شرکت خارج از وظایف و محدوده شغلی، در کنار شهرداری به منظور گذر از بحران قرار دارد در همین راستا روزانه حدود ۶ هزار مترمکعب آب خیابان‌های شهید ابراهیمی، رجایی و بهشتی از طریق ایستگاه پمپاژ فاضلاب به خارج شهر منتقل می‌شود، همچنین ۸۰۰  متر لوله پلی اتیلن ۴ اینچ جهت تخلیه آب معابر به شهرداری تحویل و تعداد ۶ پمپ کف‌‌کش توسط شرکت خریداری و ارسال شده است.
 
وی اضافه کرد: در حال حاضر یک تیم از کارخانه آب‌شیرین‌کن با تعداد ۵ پمپ کف‌کش ۳ اینچ و با هماهنگی شورای شهر در حال تخلیه آب از منازل مردم هستند.
 
قاسمی افزود: علاوه بر تجهیزات امور آب و فاضلاب شهرستان کنارک، تعداد ۱۰ پمپ کف‌کش و روبین، و ۵ دستگاه تانکر آبرسان سیار از چابهار به کنارک ارسال شده و در حال خدمات‌رسانی هستند. 
 
وی خاطرنشان کرد: سایر ماشین‌آلات شامل واترجت و جرثقیل نیز در صورت نیاز آماده برای اعزام هستند و این شرکت آمادگی کامل برای تهیه تجهیزات مورد نیاز و کمک‌های بیش تر را دارد و تلاش می کنیم آب معابر تا شب تخلیه شود.
 
به گفته این مقام مسئول، در شهرهای چابهار و دشتیاری شرایط عادی شده است و در کنارک نیز آب حدود ۷۰درصد از معابر تخلیه شده که تا صبح فردا وضعیت به حالت عادی برمی‌گردد.
 
مدیرعامل آب و فاضلاب استان بیان کرد: پیرو دستور استاندار سیستان و بلوچستان؛ یک تیم با تجهیزات از چابهار و یک تیم هم از آب شیرین کن با ۸ پمپ دیگر و ۵ ماشین تانکر در کنارک مستقر می شوند و جای نگرانی برای شهروندان وجود ندارد.

قاسمی گفت: تا پایان وقت امشب تا حدود زیادی از مشکلات آبگرفتگی برطرف می‌شود و آمادگی اعزام اکیپ از زاهدان نیز وجود دارد.

انتهای پیام/ 

نظر شما