شناسهٔ خبر: 51696996 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

خلاقانه‌ترین پیشرفت‌های باتری در سال ۲۰۲۱

پیشرفت‌های باتری باعث شد که میزان شارژ باتری‌های لیتیومی سریع‌تر از قبل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از «نیواطلس»، باتری‌های لیتیوم یون در دنیای مدرن بسیار حائز اهمیت است و به عنوان موتورخانه عمل می‌کند. امروزه استفاده از باتری‌ها بسیار گسترش پیدا کرده و در بسیاری از موارد از جمله تلفن‌ها، لپ‌تاپ‌ها، ماشین‌های الکتریکی، هواپیماها، و... کاربرد وسیعی دارد. هر پیشرفت علمی که عملکرد این باتری‌ها را بهبود ببخشد، مهم است. برخی از باتری‌ها از پیشرفت‌های تدریجی ناشی می‌شود. برای مثال این باتری‌ها با مواد جایگزین آزمایش می‌شوند، اما در بعضی دیگر تمام دستگاه و نحوه کار آن‌ها نسبت به اول به‌طور کامل توسعه پیدا می‌کند.

یکی از راه‌های بهبود شارژ باتری، استفاده از ساختارهای متخلخل برای آند، یکی از دو الکترود باتری است. مواد متخلخل به عنوان کاتالیست و جاذب کاربرد دارد. این ساختار تماس بیش‌تری با الکترولیت مایع ارائه می‌دهد و یون‌های لیتیوم در آن حمل می‌شود. همچنین آن‌ها را قادر می‌سازد تا به‌راحتی در مواد پخش شوند. در این فرآیند باتری‌هایی ایجاد می‌شود که بسیار سریع‌تر شارژ می‌شود. در نوامبر، دانشمندان از دانشگاه تونته، آندی از ماده‌ای به‌نام نیکل نیوبات ساختند و به برداشتی جدید و امیدوارکننده از این فناوری رسیدند.

این باتری یک ساختار کریستالی باز و منظم داشت که با کانال‌های منظم آن را برای انتقال یون ایده آل می‌کند. این فرآیند باعث تکمیل سلول باتری شد. دانشمندان دریافتند که با این ساختار میزان شارژ ۱۰ برابر سریع‌تر از باتری‌های لیتیوم یونی امروزی می‌شود. این به یک سلول باتری کامل تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما