شناسهٔ خبر: 51695078 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

۱۱ رام قطار با تجهیزات دانش‌بنیان به ناوگان مترو می‌پیوندد

مهر

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: قراردادی با شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه در دست اجرا داریم که براساس آن ۱۱ رام قطار با تجهیزات شرکت‌های دانش‌بنیان به ناوگان مترو می‌پیوندد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، در حاشیه بازدید سورنا ستاری از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه جهاد دانشگاهی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، و حمید رضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه تفاهم نامه همکاری ۳ جانبه امضا کردند.

بیشتر بخوانید:

خبر خوب زاکانی درباره تکمیل خطوط مترو

سورنا ستاری گفت: با امضای این تفاهم نامه همکاری، زمینه برای تبدیل یک نمونه از واگن‌های DC به AC منعقد فراهم شد که به ارتقای ناوگان حمل و نقل ریلی کشور کمک می‌کند.

وی ادامه داد: قراردادی با شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه در دست اجرا داریم ۱۱ رام قطار با تجهیزات ایران‌ساخت شرکت‌های دانش‌بنیان به ناوگان مترو می‌پیوندد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: پیوندی عمیق میان ظرفیت‌های فناورانه دانشگاه‌ها و صنعت، به ویژه صنایع پیشرفته ایجاد شده که در توسعه کشور با رونق اقتصاد دانش‌بنیان و خلاق اثرگذار است.

وی ادامه داد: در کنار پروژه‌های فناورانه جهاد دانشگاهی هستیم و از طرح‌هایی که دارای بهره‌بردار بوده و به دست شرکت‌های بخش خصوصی نیازی از کشور را حل کند، حمایت می‌کنیم.

نظر شما