شناسهٔ خبر: 5169384 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پرس تی‌وی | لینک خبر

رهبر معظم انقلاب: خلیج فارس ناامن برای همه ناامن خواهد بود

صاحب‌خبر -

مقام معظم رهبری با تاکید بر حفظ امنیت خلیج فارس توسط کشورهای حاشیه آن فرمودند خلیج فارس امن برای همه امن است و خلیج فارس ناامن برای همه ناامن خواهد بود.

حضرت آیت الله سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی این سخنان را روز شنبه در دیداری با جمعی از مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی به مناسبت مبعث رسول اکرم (ص) بیان کردند.

ایشان یکی دیگر از ادعاهای دروغین امریکا را، ادعا درخصوص امنیت منطقه خلیج فارس دانستند و افزودند: «امنیت خلیج فارس مربوط به کشورهای این منطقه است که دارای منافع مشترک هستند و نه امریکا. بنابراین امنیت منطقه خلیج فارس باید بوسیله کشورهای همین منطقه تأمین شود.»

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه امریکا بدنبال تأمین امنیت منطقه خلیج فارس نیست و صلاحیت اظهار نظر در این خصوص را هم ندارد، گفتند: «اگر منطقه خلیج فارس امن باشد، همه کشورهای منطقه از این امنیت بهره مند خواهند شد اما اگر خلیج فارس ناامن شود، برای همه کشورهای منطقه ناامن خواهد بود.»

ایشان تصریح کردند: «سیاست خباثت‌آلود استکبار در منطقه، ایجاد جنگهای نیابتی برای منافع خود است.»

دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از مقامات ایرانی و سفرای خارجی در تهران، 26 اردیبهشت 1394 (عکس از leader.ir)

یمن، بحرین، فلسطین مظلومند

ایشان با اشاره به حملات عربستان سعودی به یمن که به کشته شدن و مجروح شدن هزاران نفر منجر شده است تاکید کردند: «ما از هر مظلومی حمایت خواهیم کرد. حتی مشرکان مکه نیز در ماه حرام جنگ را قطع میکردند اما امروز در ماه رجب خانواده‌های یمنی را به عزا می‌نشانند. ملت یمن و بحرین مظلومند. ملت فلسطین دچار مظلومیت مزمن است.»

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: «عامل ناامنی و کشتار در یمن متاسفانه برخی کشورهای مسمای به مسلمانی‌اند اما آنها فریب خورده‌اند. پشتیبان و طراح تروریسم امریکاست. ایران با تروریسم مبارزه کرد و به آن سیلی زد و با مشت بر فرق آن کوبید و بعد از این نیز همینطور خواهد بود.»

دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از مقامات ایرانی و سفرای خارجی در تهران، 26 اردیبهشت 1394 (عکس از leader.ir)

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه فرمودند: «سیاست دشمنان منطقه و اسلام، ترساندن کشورهای اسلامی از یکدیگر است. دشمن موهوم درست میکنند تا دشمن اصلی را که استکبار و وابستگان آنها و صهیونیست است، در حاشیه نگه دارند. مقابله با این سیاستها مقابله با جاهلیت است.»

تاکید کردند: «خطرناکترین گروههای جرار تروریستی مانند داعش را خود امریکاییها ایجاد و حمایت کردند. دولت جعلی تروریستی صهیونیست را حمایت میکنند. ما میتوانیم مقابل این جاهلیت بایستیم.»

ایشان خاطرنشان کردند: «بعثت برای مقابله با جاهلیت بود. جاهلیت مدرن امروز بازتولید شده و مانند جاهلیت اولی تابع شهوت و قساوت است البته با مجهز شدن به سلاح علم. امت اسلامی نیازمند بصیرت و عزم و همت است

دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از مقامات ایرانی و سفرای خارجی در تهران، 26 اردیبهشت 1394 (عکس از leader.ir)

ایشان افزوند: «ملتهای منطقه بیدار شده‌اند. بیداری اسلامی را موقتا سرکوب کردند اما بیداری و بصیرت سرکوب شدنی نیست. نباید نیروی بسیار زیاد امت اسلامی را نادیده گرفت.»

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند، قدرتهای استکباری سالها است که در تلاش برای سرکوب بیداری و مقاومت در منطقه هستند و در 35 سال گذشته نیز از هیچ تلاشی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران به عنوان محور این بیداری فروگذار نکرده اند، اما همواره شکست خورده اند و بعد از این هم شکست خواهند خورد.

م ع/ د ب

نظر شما