شناسهٔ خبر: 51689741 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

امام جمعه موقت بیرجند:

بصیرت و بیعت همه‌جانبه با ولایت موجب پیروزی و ناامیدی دشمن است

حجت الاسلام رحیم آبادی گفت: پیروزی سریع و ناامیدی دشمن در گرو بصیرت و بیعت همه‌جانبه با ولایت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت‌ الاسلام مهدی رحیم‌آبادی امروز پنجشنبه در مراسم محوری بزرگداشت ۹ دی که با حضور وزیر اطلاعات در مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار شد اظهار کرد: حماسه ۹ دی حرکت توفنده و خروشانی از ملت ایران بود اما این حماسه بسیار مهم کافی نیست زیرا بعد از آن بارها و بارها جریانات فتنه‌گر و فتنه‌جو را دیده‌ایم که این عقب‌ماندگی‌های انقلاب اسلامی همه مربوط به آنها است.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: بیش از صدها آیه قرآن این جریانات را معرفی می‌کند و معنای جریان بصیرت و بصیرت داشتن حرکت‌های شورانگیز تنها نیست بلکه در تمامی اقدامات فردی و اجتماعی و در همه دغدغه‌های ولی امر لازم است که این دغدغه را شناخته و دنبال کنیم.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی ادامه داد: کمبودها، کسری‌ها و عقب‌ماندگی‌ها از ضعف این مساله بوده و موفقیت‌ها، پیروزی‌ها، عظمت‌ها در گرو تبعیت و بصیرت در عرصه‌های خاص خود بوده است.

وی با اشاره به اینکه امروز اینجا نیامده‌ایم که فقط بگوییم باید بصیرت داشته باشیم بلکه باید به امام زمان و ولی امرمان و رهبرمان کمک کنیم و سریع کار خود و مردم را درست کنیم، گفت: امروز بشریت در گرداب بی‌بصیرتی سردمداران ضالین گیر کرده‌ و نمی‌داند مسیر کجاست که باید مسیر را به آنها نشان دهیم.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: اگر مسیر ولایت را ادامه دادید اولین نعمت که خدا به شما می دهد رضایت از شماست زیرا ما خیلی عبادت و اطاعت داریم اما بیعت اعتقادی، عاطفی و عملی با ولی امر مهم است.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی تصریح کرد: گاهی بیعت فقط عاطفی است؛ ولی امر و اهل بیت را دوست داریم اما دغدغه‌ها و فرمایشات آنها در برنامه‌های ما و مسوولان بسیار کمرنگ است در حالی که ایمان در سه بخش قلبی، عاطفی و عملی تعریف شده است.

وی گفت: دومین نعمتی که خداوند عنایت کرده، آرامش قلبی است و امروز در دنیا و کشور ما استرس‌های زیادی وجود دارد اما آرامش وعده خداست و سکینه، آرامش قلبی ویژه است.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در همه ابعاد تک بعدی نمی‌شود افزود: مرگ بر آمریکا گفتن و برگزاری مراسم بزرگداشت ۹ دی لازم است اما در همه مسایل فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و تصمیمات این بیعت لازم است.

وی بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی زندگی پرتلاطم و پرتب و تابی داشت و کمتر خانواده را می‌دید اما چقدر آرامش داشت؛ حضزت زینب (س) محور جبهه مقاومت در اوج مصیبت بود اما کسی که حسینی است بند بند وجودش حسینی است.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی گفت: شناخت مسیر، در مسیر قرار گرفتن و در مسیر ماندن بسیار مهم است که عده‌ای این مسیر را رفتند.

امام جمعه بیرجند تأکید کرد: پیروزی سریع، نزدیک و گشایش‌های پی در پی در گرو بیعت همه‌جانبه و هر روز با ولی امر است و علاوه بر داشتن بصیرت، دغدغه‌ها و فرمایشات رهبری باید در برنامه‌های ما و مسوولان پررنگ باشد.

به گفته وی؛ خدا می‌داند چقدر موفقیت‌های بزرگی می‌توانستیم داشته باشیم اما به دلیل برخی غفلت‌ها چندین سال عقب افتادیم.

وی ادامه داد: البته جبران این عقب‌ماندگی‌ها سریع است و اقتصاد مردم درست می‌شود چون خدا پشت سرمان است؛ زمانی در این مملکت ناوهای آمریکایی حرکت می‌کردند و اینجا رییس جمهورها عوض می‌شدند اما امروز جمهوری اسلامی ایران سیلی رسمی قطعی برعهده گرفته شده را در عین‌الاسد به تبهکاران ظالم مظلوم‌کش می‌زند اما یک نفس نمی‌توانند بکشند و امروز از همه جای دنیا کاسه‌هایشان در حال واژگونی است و این رسالت ما را خیلی سنگین‌تر می‌کند.

وی اظهار داشت: مشکل اکثر مردم ما مشکلات اقتصادی است و مهمترین علت نیز این است که در مقطعی مسوولان بی‌اعتقاد داشتیم و حتما باید از این مساله توبه و دعا کنیم و شاکر باشیم که خدا این نعمت را مرحمت فرمود.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی گفت: اقتصاد زود جمع می‌شود اما چاله‌های بزرگی ایجاد شده که این هم جزو بصیرت است که تعجیل شیطانی ما را برندارد.

وی عنوان کرد: با همه نیازمندی‌های مردم بازی کرده و می‌کنند، غده سرطانی نفوذ درآمده و رگه‌های موجود در پیکره مردم را اذیت می‌کند لذا مسوولان چقدر دغدغه داشته باشند تا این رگه‌های نفوذ را پاک کرده و چوب‌هایی که لای چرخ اقتصاد گذاشته‌اند، برداشته شود و مملکت نفس راحت بکشد که این اتفاق می‌افتد فقط صبر انقلابی و بصیرت می‌خواهد.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به مردم و مسوولان گفت: اگر با ولی‌تان باشید دشمن نمیتواند هیچ کاری بکند و مایوس می‌شود اما وقتی افرادی گوش به فرمان ولی امر نباشند در این مملکت لاابالی‌گری می‌شود.

وی افزود: مسوولان حتما دنبال حق و حقوق مردم هستند لذا عده‌ای نباید این مشکلات را عَلَم کرده و با سوء‌استفاده از حق، سبب کُند شدن کار انقلاب شوند.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی گفت: امروز دشمن در بخش نظامی نمی‌تواند نگاه چپ به کشور ما داشته باشد به این دلیل که حاج قاسم‌های عرصه نظامی‌گری و نیروهای مسلح به‌خوبی افق فرمایشات رهبری را بالا برده‌اند و ای کاش در اقتصاد هم این کار انجام می‌شد.

وی تصریح کرد: وقتی گوش به فرمان ولی‌تان باشید الگو می‌شوید، با همین گوش به فرمان نسبی که داشته‌ایم چه اتفاق‌های بزرگی رخ داده است که همه جا می‌گویند جمهوری اسلامی، مسیر انقلاب و هدف و راهش همین است و باید سریع حرکت کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: تعبیری که امروز به عنوان روز بصیرت بسیار ضروری است به آن توجه کنیم، مساله جدیدی نیست بلکه ریشه‌های قرآنی دارد.

حجت الاسلام رحیم آبادی با اشاره به اهمیت جمع شدن حول محور قرآن و اهل بیت(ع) گفت: در این مسیر برای رسیدن به اوج قله و ایجاد یک حرکت عمومی با شناخت صحیح مسیر، برنامه، راه و دعا کردن برای ماندن در این راه، لازم است که همه جامعه با هم باشند چون به تنهایی نمی‌شود.

وی تصریح کرد: یک حرکت عمومی ضمن اینکه لازم است اما کافی نیست؛ گروهی به عنوان طلایه‌دار، انسان‌های ویژه، پیرو، بصیر و مخلص باید این پرچم را به دست بگیرند و این همان گروهی هستند که اهل بیت و پیامبران الهی در فقدان آنها گریستند.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی افزود: اینها گروهی هستند که خدا آنها را در عظمت نقش‌آفرینی برای پیغمبر و رهبر الهی جامعه در کنار خودش قرار می‌دهد.

وی با اشاره به آیه ۶۴ سوره انفال گفت: خداوند در این آیه فرموده شان یک ملت عزیز، بزرگ و بصیر و نگاه من به شما این است که من شما را در کنار خودم نشانده‌ام و در این مسیر دو چیز یعنی خدا و عده‌ای از مومنین پا در رکاب و مخلص نیاز است.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: ولایتمداران بصیر نقش‌آفرین کسانی هستند که یاوران ولایتمدار خدا بوده و دنبال الله هستند نه دنبال پست، مقام، ثروت، شهوت و غضب شخصی که این افراد خیلی گرانقیمت هستند.

انتهای پیام/

نظر شما