شناسهٔ خبر: 51687322 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پنهانکاری صهویست ها از یکدیگر؛

نابودی اسناد دفتر نتانیاهو قبل از روی کار آمدن بنت

خبرگزاری صداوسیما

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: منشی دفتر نتانیاهو و سایر کارمندان دفتر وی اذعان کرده اند که قبل از روی کار آمدن بنت اسناد این دفتر را نابود کرده اند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما ؛ روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: منشی دفتر نتانیاهو و سایر کارمندان دفتر وی اذعان کرده اند که قبل از روی کار آمدن بنت اسناد این دفتر را نابود کرده اند.
این روزنامه در پایگاه اینترنتی خود در تحلیلی به قلم مایکل هاوزر نوشت: منشی دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق اسرائیل ( رژیم صهیونیستی) ، در نوار ضبط شده‌ای که به دست هاآرتص رسیده است، اذعان کرد قبل از روی کار آمدن نفتالی بنت، اسنادی را که در دفتر نخست وزیری بود نابود کرده است.
زاخی براورمن در این نوار ضبط شده می‌گوید: "پیش از ترک دفتر، من حتی برخی از اسناد را از گاوصندوق خارج کردم و آن‌ها را به معاونم دادم و به وی گفتم فورا آن‌ها را خرد کند و از بین ببرد. او هم آن‌ها را تکه تکه کرد و تمام. "
برخی دیگر که در دفتر نخست وزیری کار می‌کردند نیز قبلا گفته بودند که قبل از آن که نتانیاهو دفتر نخست وزیری را به بنت تحویل دهد اسناد نابود شدند.
براورمن این اعترافات را تکذیب کرد و گفت "چنین اتفاقی نیفتاده است. هر کاری که من در چارچوب وظایفم انجام دادم قانونی بوده است و هر حرفی که زده می‌شود کذب و نابخشودنی است. "
حزب لیکود اعلام کرد نویسنده این گزارش یعنی مایکل هاوزر، پسر زاوی هاوزر، عضو کنست و عضو ائتلاف مخالف لیکود و نتانیاهو است و گفت چنین گزارشی با انگیزه سیاسی تهیه شده است. ما از روزنامه هاآرتص انتظار داریم فورا برای انتشار این خبر کذب عذرخواهی کند. ".
اما دفتر دادستانی رژیم صهیونیستی روز دوشنبه اعلام کرد : "مدتی است که دادستان کل، پلیس و دفتر نخست وزیری برای روشن شدن حقایق تلاش می‌کنند. به همین منظور اقداماتی انجام شده است. با این حال، بررسی کارشناسانه هنوز تکمیل نشده است و ما تخمین می‌زنیم که این کار سه ماه یا بیشتر به طول خواهد انجامید. "

نظر شما