شناسهٔ خبر: 51686591 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

حاج قاسم سلیمانی منادی وحدت بود/ رمز ماندگاری انقلاب در داشتن رهبری بصیر و حضور مردم است/رزمایش پیامبر اعظم جلوه اقتدار ملت ایران

سردار رمضان شریف گفت:رمز عبور ملت ایران از فتنه88 عمل کردن به وصیت امام راحل بود،در این روز تاریخی مردم با بصیرت ایران اسلامی به خوبی اهداف دشمن را شناسایی و فتنه از قبل طراحی شده آنان را خنثی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، سردار رمضان شریف، معاون روابط عمومی و سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دقایقی قبل در مراسم محوری 9 دی در مسجد جامع زاهدان با اشاره به اینکه مردم ایران مردمی قدرشناس، ولایتمدار، هوشمند و هوشیار هستند، بیان کرد: سرمایه اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بعد از فرهنگ دینی و برگرفته از قرآن و تعالیم پیامبر اعظم(ص)، مردمی هستند که دل در گرو آرمان های برآمده از فرهنگ اهلبیت دارند.

وی افزود: این سرمایه بزرگ همواره در مقاطع تعیین کننده خود را نشان داده، امروز 12 سال از حضور شکوهمند ومعنادار و تمام کننده مردم ما در برابر توطئه طراحی شده دقیق دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی که به بهانه برگزاری یک انتخابات در کشور شکل گرفت و به تعبیر رهبر معظم انقلاب محصول یک برنامه ریزی 10 تا 15 سال قبل از آن بود، می گذرد و مردم ثابت کردند همچنان پای نظام و آرمان های آن ایستاده اند.

این مقام مسئول ادامه داد: همانطور که 22 بهمن را یوم الله دانسته و گرامی می داریم چرا که 22 بهمن جشن استقلال و آزادی ملت بود، 9 دی نیز یوم الله بوده و تداوم دهنده استقلال و آزادی ملت ایران شد.

به گفته وی،  دشمنان بعد از اینکه از توطئه های رنگارنگ ناامنی در مناطق مرزی کشور، کودتاهای متعدد، تحمیل جنگی 8 ساله ناامید شدند به فکر براندازی نظام از درون و با بهره گیری از اختلافات به ظاهر سیاسی برآمدند و بستر انتخابات را که یک بستر شکوهمند و جشن دموکراسی برای کشور بود را به یک فتنه تبدیل کردند که 8 ماه کشور را معطل کرد وخسارت سنگینی به حیثیت نظام مقدس جمهوری اسلامی در دنیا وارد کرد؛ خسارت بسیار سنگینی بر امنیت ملی، منافع ملی و حیثیت و پرستیژ جمهوری اسلامی و اسباب شرمندگی را برای هواداران انقلاب اسلامی در سرتاسر دنیا فراهم کرد.

دشمنان، مهمترین مانع برای پیشرفت، عمران و آبادانی

وی تصریح کرد: فتنه 88توطئه ای بود بسیار سنگین، حساب شده ، فتنه ای که تشخیص حق از باطل در آن بسیار سخت بود، ۸ ماه طول کشید؛ با صبر و استقامت و بردباری و درایت مقام معظم رهبری تا اینکه صفوف مشخص شود.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه 9دی تجربه ای بسیار گران سنگ و نمونه ای بسیار منحصر به فرد از رویایی دشمنان با انقلاب اسلامی بود، گفت: ما در مراحل قبل تکلیف مان مشخص بود صدام و حزب بعث برای ملت شناخته شده بودند تکلیف مردم با آنها مشخص بود از اقصا نقاط این سرزمین همه اقوام و مذاهب سرزمین تکلیفشان روشن بود چه بخشی که با حضور مستقیم در دفاع مقدس عزم و ارداه کردند و چه کسانی که این رزمندگان را پشتیبانی کردند تکلیف ما با دموکرات در شمال غرب کشور روشن بود هر چند در اوایل انقلاب ابهاماتی را برای مردم محلی درست کرده بودند اما مرور زمان و رفتارشان نشان داد دل در گرو مردمان این سرزمین ندارند و آلت دست سرویس های بیگانه هستند؛ یا اینکه در جنوب شرق کشور شاهد بودیم و هنوز بقایای آنها هنوز وجود دارند و هرازگاهی شرارت هایی را انجام می دهندمردم ما تکلیف شان با این جریانان روشن بود و راحت تر تشخیص می دادند .

وی با بیان اینکه مهمترین مانع برای پیشرفت، عمران و آبادانی این مناطق دشمنان هستند، تصریح کرد: ناامنی مساوی با عدم سرمایه‌گذاری، عدم حضور نیروهای توانمند برای سازندگی. عمران. آبادانی و ایجاد رفاه؛ از یک طرف در بوق های خود می دمند که بخشی از مردم ایران در برخی مناطق دچار محرومیت هستند جالب است که در همان مناطق آنها انواع و اقسام شرارتها را به خرج می‌دهند که امکان عمران و آبادانی را کُند کنند.

ولایت پذیری و حضور مردم نقشه دشمن را نقش برآب کرد

شریف اذعان کرد: مردم ما با اینگونه ترفندها در تجزیه طلب ها، کودتاچی ها، دفاع مقدس آشنا بودند اما فتنه ۸۸ که با طراحی دقیق آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها صورت گرفت یک مدل جدیدی بود از براندازی برای رودررو قرار دادن مردم باهم و بخشی از مردم با نظام، دشمنان خیلی تلاش کردند در آن مقطع انتخابات سال 88 که از جهت مشارکت مردم و هیجانات و احساساتی که در فضای انتخابات حاکم شد بی سابقه بود.

وی اضافه کرد: در آن سال بیش از ۸۰ درصد مردم پای صندوق‌های رای آمدند این مشارکت بالا می توانست یک سرمایه اجتماعی بزرگ را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی فراهم کند که بر پایه این سرمایه بزرگ بتواند با دشمنان این نظام روبه رو شود و برخورد کنند؛ دشمنان تلاش کردند این نقطه قوت را به نقطه ضعف تبدیل و آن را تبدیل به مناقشات بی حاصل و بی‌خاصیت داخلی کنند، اما سعه صدر نظام و حکمت رهبر معظم انقلاب شرایط را به گونه‌ای پیش برد که بعد از هشت ماه معطلی کشور و ایجاد ناامنی های متعدد در برخی از شهرستان ها به ویژه تهران و خدشه وارد کردن به حیثیت و جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در منظر و افکار عمومی دنیا، نهایتا این مردم بودند که با همان انگیزه ای که انقلاب و پشتیبانی که از امام در تحقق انقلاب اسلامی کردند بار دیگر احساس وظیفه کردند.
 
مردم پشتیبان ولایت فقیه هستند

این مقام مسئول در بخش دیگر سخنان خود یکی از شاخص ترین مولفه های 9 دی را حضور همه مردم پایبند به انقلاب اسلامی و امنیت کشور در آن مراسم سنگین و بزرگ عنوان کرد و گفت: در راهپیمایی عظیم 9 دی شاهد بودیم که جز تصویر امام راحل و مقام معظم رهبری تصویر دیگری در دست حاضرینِ در میادین به ۹ دی نبود، و این یک پیام روشن و واضح داشت که مردم ما به توصیه حضرت امام و وصیت ایشان که "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به این کشور آسیبی نرسد"، پایبند هستند.
 
عمل به وصیت امام راحل، رمز عبور از فتنه88

وی اظهار کرد: رمز عبور مردم ما از این فتنه بزرگ دقیقا عمل کردن به این وصیت امام راحل بود که ملت مثل سیلی خروشان با همه طیف و گروه‌های سیاسی در آن نمایش عظیم اقتدار در ۹ دی به میدان آمدند و یک بار دیگر دشمنان نظام و انقلاب اسلامی را مایوس کردند.

معاون روابط عمومی تاکید کرد: همگان وظیفه داریم جریان شکل گیری فتنه منتهی به 9 دی را برای نسل جوان هر سال یادآوری کنیم، همچنان که برای ما فرض است 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب را به نسل جوان و امروزی یادآوری کنیم و روایت دقیقی از ظلم خاندان پهلوی در این کشور و ظبلم آمریکایی ها  وصهیونیست ها برای نسل جدید داشته باشیم زیرا آمریکایی ها، صهیونیست ها و حامیان آنها عوض نشده و به محض فرصت مجدد فتنه های جدیدی را طراحی می کنند.
 
خط اصلی دشمن، ایجاد یاس و ناامیدی و کوچک جلوه دادن عظمت و پیشرفت ها است

وی بیان کرد: جریان فتنه 88 و حماسه 9 دی برای سال های زیادی دشمن را عقب راند در شرایط امروز نیز خط اصلی دشمن ایجاد یاس و ناامیدی در مردم و کوچک جلوه دادن عظمت ها و پیشرفت ها انقلاب اسلامی و بزرگ کردن مشکلات روزمره برای ناامیدی مردم و بهره برداری سیاسی برای کشاندن آنها به عرصه های خیابان است که می دانند چیزی حاصل مردم نخواهد شد جز ناامنی؛ و مردم ما با تجریه 9 دی یاد گرفتند چگونه رفتار دشمن را رصد کنند.

به گفته معاون روابط عمومی سپاه پاسداران؛ در جریانات مطالبه به حق مردم در موضوع تامین آب، پشت صحنه بسیار مفصلی را دشمن تدارک دیده بود که آنها را تبدیل به مناقشات و اعتراضاتی کنند اما غافل بودند که مردم هوشمند و مسلمان و پایبند شهر بزرگ اصفهان که در بین هر خانواده یک یا چند شهید دارد به سرعت دست آنها را خواند و در پازلی که دشمن طراحی کرده بود حاضر به بازی نشدند و دشمنان ناکام شدند.
 
کشور از امنیت پایداری برخوردار است

وی ادامه داد: درس های ۹ دی مباحثی است که امروز هم ما با آن روبرو هستیم،  مسئولین باید در همه بخش‌های کشور ه قدر این ملت هوشیار را بدانند و صادقانه، جهادی و با تمام وجود برای آنها تلاش کنند، تلاشی که اجر دنیا و آخرت در آن نهفته است.
وی با تاکید بر این مطلب که ملت ما لایق بهترین رفاه، آسایش و امنیت است، تصریح کرد: به فضل الهی در بخش امنیت و برقراری امنیت کشور از امنیت پایداری برخوردار است، فرزندان این انقلاب در نیروهای مسلح به برکت تجربه ای که از دفاع مقدس کرده و به برکت تلاش چندین ساله بعد از دفاع مقدس قدرت دفاعی و نظامی برای کشور به وجود آورده اند که دشمنان هرگز طمع حمله به این کشور را نخواهند داشت و از پس آن بر نخواهند آمد.
 
اقتدار فرزندان انقلاب با رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۷

این مقام مسئول اذعان کرد: رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۷ نمونه‌ای از اقتدار فرزندان نظام و انقلاب است که دیدیم چگونه دشمنانی که تا قبل از برگزاری رزمایش خصوصاً صهیونیست‌های قاصد چگونه رجزخوانی می کردند در این چند روز خفه شدند و فهمیدند که دست های فرزندان انقلاب بر روی ماشه است و خطای آنها را تبدیل به یک فاجعه علیه آنها خواهد کرد، همین فهم و ادراک هم به امید خدا در موضوعات معیشتی، توانمندی اقتصادی کشور و عبور از مشکلات جاری تحقق خواهد یافت.
 
تحریم ها اثر در پیشرفت های دفاعی و نظامی نداشت

وی در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: توانمندی و قدرت دفاعی و نظامی ایران در زیر سایه سنگین ترین تحریم های دشمن، بیان کننده آن است که ما در اوج تحریم‌های ظالمانه دشمن به این حد از توانمندی نظامی و دفاعی رسیده‌ایم، همه می‌دانیم که تحریم در حوزه دفاعی و نظامی کشور از روز اول انقلاب اسلامی به شدیدترین وجه ممکن توسط آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان وجود داشته و همه این پیشرفت‌ها در زیر سایه سنگین ترین تحریم های دشمن بوده است.
 
عزم جهادی راهکار گذر از بحران ها

به گفته شریف، وقتی توانسته ایم زیر سایه تحریم ها به این حجم از قدرت های دفاعی و نظامی برسیم مطمئن باشید که مسئولین جهادی ما می‌توانند تحریم‌های موجود را خنثی کنند و با بهره‌گیری از ظرفیت بسیار بالای کشور در نیروی انسانی باهوش، منابع طبیعی، جغرافیای وسیع و در سایه اقتدار و امنیت موجود می‌توانند به فضل الهی مشکلات روزمره مردم را حل کنند.

گام دوم انقلاب فرصتی برای جهش معنادار در رفع مشکلات مردم

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه در ۴۰ سال گذشته زیر ساخت‌های بسیار محکم و خوبی در کشور ایجاد شده و گام دوم انقلاب فرصت مناسبی است برای یک جهش معنادار در رفع مشکلات مردم است، گفت: هیچ مشکلی نیست که با اراده، همت و توانمندی مردم و فرزندان ما در این سرزمین لاینحل باشد، همه این مشکلات به برکت تلاش، مجاهدت، تدبیر، تفکر و بهره گیری از علم برای رفع مشکلات قابل حل است.
 
رمز ماندگاری انقلاب اسلامی در رهروی خالصانه و مخلصانه از فرامین رهبر معظم انقلاب است

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: دشمنان ما بدانند درس ۹ دی برای مردم ما یک بار دیگر ثابت کرد که رمز ماندگاری انقلاب اسلامی در رهروی خالصانه و مخلصانه ما از فرامین رهبر معظم انقلاب است، برای سیاستمداران ما یک بار دیگر ثابت کرد که صف خود را از صف توده مردم جدا نکنند، صف خود را از منویات رهبر انقلاب جدا نکنند زیرا خسارت دنیا و آخرت شامل کسانی که این راه نورانی را نبینند و نپیمایند؛ می شود.
 
مسئولین ما باید تراز حاج قاسم ها باشند

وی افزود: در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار دلها سردار حاج قاسم سلیمانی قرار داریم، شما مردم زاهدان خاطرات بسیاری از ایشان در دوره‌ای که مسئولیت برقراری امنیت را در جنوب شرق کشور داشت، دارید؛ مسئولین ما باید تراز حاج قاسم ها باشند.

به گفته وی، علت اینکه ملت ما با تمام وجود به قاسم اظهار علاقه و ارادت در دوره حیات و بعد از شهادت داشت در حضور معنوی مردم در مراسم تشییع حاج قاسم نمایان است، این حضور درس معناداری بود برای همه کسانی که در این کشور مسئولیتی به عهده دارند تا ببینید هیچ چیز از چشم مردم ما پنهان نیست، مردم ما به راحتی می شناسند و رصد می‌کنندو قدردان کسانی را که برای آنها خدمت کرده، هستند
 
حاج قاسم الگو و اسوه ای مجسم برای کسانی که دل در گرو آرمان‌های انقلاب اسلامی دارند

معاون روابط عمومی بیان کرد: علت اینکه رهبر انقلاب گفتند سلیمانی مکتب و راه است این بوده که در این مکتب شجاعت، عاطفه، مردم داری، خستگی‌ناپذیری، دشمن‌شناسی و برخورد محکم با دشمن و رافت حداکثری در حق همه آحاد مردم این سرزمین نهفته است.

وی تصریح کرد: حاج قاسم یک الگو و اسوه مجسم برای همه کسانی است که دل در گرو آرمان‌های انقلاب اسلامی دارند، حاج قاسم تربیت شده نظام دینی و امام راحل و تربیت شده و رشد کرده در سایه منویات رهبر معظم انقلاب است.

به گفته این مقام مسئول، هیچ وقت ما نباید قاسم را منهای حمایت‌های جانانه رهبر معظم انقلاب بدانیم زیرا همه این طوفانِ عظمت ناشی از تشویق‌ها، راهنمایی‌ها و تدبیر های رهبر معظم انقلاب برای کسی بود که او خود را سرباز ولایت می‌دانست، خود را سرباز ملت ایران دانست و خداوند هم به این اخلاص خیر و برکت داد.

وی افزود: قاسم سلیمانی همیشه از دوربین و مصاحبه و قرار گرفتن در معرض رسانه ها فراری بود؛ شما منهای حضور ایشان در کنگره و یادگار شهیدان یا این اواخر به دلیل پهن  شدن بساط داعش در سرزمین عراق و سوریه دیگر هرگز قاسم را نمی دید؛ او تلاش می کرد که دیده نشود تلاش می‌کرد که همه کارهایی که انجام می‌دهد به نام دیگران باشند و به خاطر این بود که خداوند به او عظمت داد و  بزرگ کرد؛ عزت از آن کسانی است که خالصانه برای تحقق آرمان های فرهنگ اهل بیت علیهم السلام و فرهنگ پیامبر اعظم(ص) تلاش می‌کند.

شریف بیان کرد: حاج قاسم از ۶۳ سال عمر خود بیش از ۴۰ سال پوتین از پای در نیاورد، لحظه‌ای آرامش و آسایش نداشت و تمام فکر و ذکر او امنیت این ملت و سربلندی این ملت، پیشرفت انقلاب اسلامی و عقب راندن دشمنان این سرزمین بود؛ بزرگترین تشکیلاتی را که آمریکایی‌ها پی ریزی کرده بودند در بتن جامعه اسلامی یعنی داعش او با درایت، هوشیاری و با بهره‌گیری از همه امکانات موجودِ مردمی که دل در گرو فرهنگ پیامبر داشتن به صحنه آورد و بزرگترین سرمایه ای که آمریکایی‌ها در سال‌های اخیر برای امنیت اسرائیل هزینه کرده بودند یعنی به وجود آوردن داعش، را از بین برد؛ این محصول پایبندی به آرمان‌های انقلاب، وفاداری به مردم و اطاعت از رهبری است.
 
حاج قاسم منادی وحدت در جامعه وحدت بود

وی گفت: تمام افرادی که می‌خواهند سربلند و برای مردم مفید باشد باید بدانند حاج قاسم یک اسوه و الگوی مجسم است، او منادی وحدت در جامعه وحدت بود.

معاون روابط عمومی در ادامه با بیان اینکه۹ دی حاصل وحدت مردم بود، افزود: در سایه این وحدت بود که خداوند به آن حضور میدانی خیر و برکت داد و دشمنان را مایوس کرد، و بار دیگر آرمان‌های انقلاب سکه رایج شد و پس از آن به فضل الهی منویات رهبر معظم انقلاب آینه مجسمی شد برای همه کسانی که دل در گرو عمران، آبادانی و امنیت این کشور دارند.
 
انتقام خون شهیدان امنیت را از شما خواهیم گرفت

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان با اشاره به اینکه به دشمنان یادآوری می کنیم دست از شرارت علیه ملت ما بردارند، گفت: به کسانی که دست به جنایت خبیثانه در به شهادت رساندن دو شهید امنیت "شوری زاده" و "کیخوایی" کردند می‌گوییم که مردم، بسیجیان، پاسداران سیستان وبلوچستان آنچنان درس محکم و به یادماندنی به شما خواهند داد که دیگر هوس اینگونه شرارت‌ها را نکنید؛ در آینده‌ای بسیار نزدیک شما را در پیش چشم این ملت خار و خفیف خواهیم کرد و انتقام خون شهیدان امنیت را از شما خواهیم گرفت.
 
انتهای پیام/

نظر شما