شناسهٔ خبر: 51683872 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار خراسان رضوی:

به دنبال راه اندازی تولید واگن در منطقه تربت حیدریه هستیم

استاندار خراسان رضوی گفت: مجموعه احیاء ریل سپاهان در تلاش است فعالیت خود را در سطح خراسان رضوی از جمله تربت حیدریه گسترش دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی صبح امروز در آیین کلنگ زنی کارخانه تعمیرات بازسازی و نوسازی واگن باری شرق کشور در تربت حیدریه گفت: امروز اقدام جهادی در مرحله نخست به اندیشه جهادی نیاز دارد لذا اگر مبتنی بر یک اندیشه و نگاه اعمال و رفتار خود را تنظیم کنیم یقینا از امکان محرکه قوی برخوردار خواهیم بود.

وی گفت: شرط بعدی برای اقدام جهادی انسجام است و با پراکنده کاری و اقدامات متفرقه به جایی نمی‌رسیم، لذا یک دست شدن و نگاه و عمل مشترک داشتن یک ضرورت است زیرا که در عین حالی که سلایق مختلف داریم وحدت نظر معنا پیدا می‌کند.

 استاندار خراسان رضوی گفت: نگاه‌ها نه در مبانی بلکه در مسایل روبنایی متعدد است و هنر ما این است تا انسجام عملی پیدا کنیم و در عین حال که سلایق مختلف با وحدت رویه اقدام و اولویت بندی‌ها را هم مد نظر قرار دهیم

نظری گفت: در تربت حیدریه با وجود شخصیت‌های معنوی و مدیران و مردم انتظار داریم این شهرستان که همچنان در انقلاب پیشتاز بودند در جبهه سازندگی و اقتصادی برای رفع مشکلات تلاش شود تا شهرستان را بعنوان الگو معرفی کنیم.

او گفت: در تلاش هستیم به همه موضوعات نگاه لازم را داشته باشیم، اما اولویت مسایل معیشتی و اقتصادی و اقدامات مرتبط با آن را می‌دانیم تا با مسوولان و مبتنی برجوشش‌های مردمی بیشترین بهره و استفاده را ببریم.

استاندار خراسان رضوی گفت: مردم در لایه‌های مختلف می‌توانند فعالیت کنند لذا راهبرد اساسی و قطعی حضور مردم در حوزه‌های اقتصادی است و از همه مردم تقاضا داریم با یک حرکت گسترده مردمی این مهم محقق شود.

نظری گفت: بسیاری از اهداف در استان قابل تحقق است و منتهی زمینه و شروطی دارد که آن هم در اختیار خودمان است که باید شروع کنیم.

او گفت: مجموعه احیاء ریل سپاهان در تلاش است فعالیت خود را در سطح استان گسترش دهد و بهره‌های آن هم نصیب مردم این استان شود و مردم آثار آن را ببینند.

 استاندار خراسان رضوی گفت: این پروژه نباید صرفا کارخانه تعمییرات و نوسازی نباشد و به دنبال تولید واگن و در ادامه تعمیر و نگهداری آن هستیم.

جواهری مدیرعامل مجتمع صنایع و معادن احیای سپاهان گفت: نخستین وبزرگترین کارخانه تعمیرات بازسازی و نوسازی واگن باری و چرخ محور شرق کشور در سوله‌ای با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۷۰۰ نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم تا ۷ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل مجتمع صنایع و معادن احیای سپاهان گفت: شرکت احیای سپاهان بعنوان سرمایه گذار اصلی این پروژه است که این شرکت بعنوان سهامی عام در تابلوی بازار فرابورس بالای ۶۰ هزار نفر سهامدار دارد.

وی گفت: این شرکت تحت عنوان شرکت سرمایه گذاری مادر در حوزه‌های مختلف سرمایه گذاری می‌کند که از جمله این پروژه‌ها حوزه حمل و نقل ریلی کشور است که کار خود را در سال ۹۶ با ۹۰ واگن شروع کرده و اکنون دارای ۲۰۰ واگن است.

جواهری گفت: بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان در شرکت احیا ریل سپاهان سرمایه گذاری شده و تا پایان سال ۱۴۰۳ بعنوان بزرگترین دارنده ناوگان حمل و نقل ریلی بخش خصوصی کشور به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

مدیرعامل مجتمع صنایع و معادن احیای سپاهان گفت: نخستین وبزرگترین کارخانه تعمییرات بازسازی و نوسازی واگن باری و چرخ محور شرق کشور در سوله‌ای به متراژ ۵ هزار متر مربع با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۷۰۰ نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم تا ۷ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: این پروژه از طرح‌های مهم شرق کشور است و با توجه به تمرکز فعالیت در شرق کشور و دپوی پارکینگی و نزدیکی به محور‌های مواصلاتی و بخصوص معادن، مکان سنجی مناسبی برای آن صورت گرفته است.

جواهری گفت: طرح احداث کارخانه تعمیرات بازسازی و نوسازی واگن باری با هدف تعمیر اساسی بیش از ۱۰۰۰ دستگاه انواع واگن باری در سال و نیز بازسازی بیش از ۴۰۰۰ چرخ و بانداژ در زمینی به مساحت ۵ هکتار در مجاورت راه آهن تربت حیدریه اجرا می‌شود.

وی گفت: این مجموعه اولین و بزرگترین کارخانه تعمیرات واگن باری در پهنه شرق کشور محسوب می‌شود و به کاهش ترافیک ناحیه از طریق جایگزینی تعمیراتی با نواحی تهران و اراک و افزایش سیر و حرکت ناوگان به علت نزدیکی به مبادی بار عمده در شرق کمک می‌کند.

مدیرعامل مجتمع صنایع و معادن احیای سپاهان گفت: با راه اندازی این مجموعه پیش بینی می‌شود شاهد رشد ۳ الی ۵ درصدی حمل بار کل شبکه ریلی از محل افزایش ضریب آماده به کاری واگن و کاهش سیر واگن خالی در شبکه باشیم.

انتهای پیام//ا. غ.


نظر شما