شناسهٔ خبر: 51681008 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در گفتگوی اختصاصی با شبستان مطرح شد؛

«ولایت پذیری، وحدت و بصیرت» مهمترین شاخصه های حماسه ۹ دی ۸۸

عضو شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه ولایت پذیری، وحدت و بصیرت مهم ترین شاخصه های حماسه ۹ دی ۸۸ است، گفت: غرب زده ها و جریانات سیاسی که دل در گرو استکبار جهانی دارند می خواهند این حماسه ها را تحریف کنند و نباید به آنان اجازه دهیم.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ 9 دی یادآور روزی است که مردم ایران اسلامی در پی اهانت ها و فتنه های دشمنان انقلاب اسلامی خروشیدند و به میدان بصیرت آمدند و با صدایی رسا اعلام کردند که تا جان در بدن دارند دست از اسلام و انقلاب بر نمی دارند.

 

حماسه نهم دی خط بطلانی شد بر پندارهای غلط و خیال های باطل کسانی که تصور می کردند که رهبری از پشتوانه مردمی برخوردار نیست و با همین توهم تمام توان خود را در شکستن خیمه انقلاب به کار بردند.

*سربلند شدن مردم ایران در آزمون بزرگ 9 دی 88

امت حزب الله یک بار دیگر در 9 دی88 اعلام کرد که همچنان سرباز ولایت بوده و در این راه کوچک ترین تردیدی به خود راه نخواهد داد؛ حماسه 9 دی حرکت عظیم ملت، تجلی دست قدرت خدا، اتمام حجتی برای همه و  حرکتی ماندگار در انقلاب است و نظام اسلامی را بیمه کرد.

 

بروز فتنه بزرگ و سازمان یافته 1388 که دشمنان قسم خورده این انقلاب و سرزمین سال ها برای آن برنامه ریزی کرده بودند، کشور و همه آحاد جامعه را در معرض آزمونی بزرگ و سرنوشت ساز قرار داد.

 

فتنه ای که به مدد و لطف الهی و با رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب و برکات خون شهیدان و بصیرت، مقاومت و غیرت ملت بزرگ و سربلند ایران، طومار آن در هم پیچیده شد و انقلاب اسلامی در سیر تاریخی خود پیروزمندانه این گردنه ی دشوار را پشت سر نهاد.

 

فتنه سال 88 جلوه ای از توطئه دشمنان برای گمراه کردن مردم ایران بود اما مردم ولایتمدار و حسینی ایران با اتکای بر ایمان و بصیرت خود این فتنه را در هم شکستند و در سراسر کشور مشت محکمی بر دهان فتنه گران زدند.

 

در فتنه 88 فتنه گران اردوکشی‌های خیابانی به جان و مال مردم حمله کردند و اموال عمومی و شخصی ملت، را در آتش کینه خویش سوختند و در این حملات ناجوانمردانه عده‌ای از زنان و مردان این خاک شهید‌پرور، شهید شدند و با این کار روح احساسی ملت متدین ایران را برانگیختند.

 

*حضرت زهرا(س) الگوی نمونه بصیرت افزایی

روز 9 دی به نام روز بصیرت نامیده شده است روزی که مردم با چشم دل به بحث دشمن شناسی پرداختند و توانستند با استفاده از ایمان و بیانات مقام معظم رهبری، حق را از باطل به موقع تشخیص دهند و دشمنان اسلام و انقلاب را نابود کنند.

 

آری بصیرت همان سلاح نامرئی و نفوذناپذیری است که در طول تاریخ اسلام توانسته است دست فتنه گران و فتنه جویان را رو کند و اجازه ندهد تا دشمن تیشه به ریشه اسلام بزند.

 

روز بصیرت امسال با ایام عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) متقارن شده است کسی که الگوی بصیرت بود و با بصیرتی که داشت نقشه ها و اهداف بدخواهان اسلام و ولایت رو برای مردم بیان کرد و هیچ گاه دست از مبارزه با باطل بر نداشت.

 

آری بصیرت در زندگی و سیره حضرت زهرا(س) موج می زد و برای افزایش بصیرت در جامعه از هیچ تلاشی دریغ نمی کردند و مردم ایران اسلامی با الگو گرفتن از ایشان در 9 دی 88 برای حمایت از ولی فقیه و ولایت و اسلام به میدان آمدند و شعار «لبیک یا حسین» و «یا زهرا(س)» را سر دادند.

 

بصیرت مردم در نهم دی، تن ناپاک سردمداران کفر و استکبار نشسته در کاخ سیاه موسوم به سفید را به لرزه درآورد؛ حتی پایه‌های آن کاخ شیطانی با این قیام حسینی لرزید؛ همچنان که کاخ امویان با قیام عاشورایی زینب کبری علیها السلام متزلزل گشت و در نهایت فرو ریخت.

 

*اهمیت بصیرت در کلام بزرگان اسلام

پیامبر گرامی اسلام در خصوص اهمیت بصیرت فرمودند:« ثَلاثه أخافُهُنَّ علی اُمّتی: الضَّلاله بَعْدَ المَعْرِفه، و مُضِلاّتُ الفِتَنِ، و شَهْوَه البَطْنِ و الفَرْجِ؛ سه چیز است که از آن ها بر امّت خود بیمناکم: گمراهی بعد از شناخت، فتنه‌های گمراه کننده، و شکم بارگی و شهوترانی».

 

امام خمینی (ره) نیز می فرمایند: «من باز می گویم همه مسئولان نظام و مردم ایران باید بدانند که غرب و شرق تا شما را از هویت اسلامی تان- به خیال خام خودشان- بیرون نبرند، آرام نخواهند نشست. نه از ارتباط با متجاوزان خشنود شوید و نه از قطع ارتباط با آنان رنجور، همیشه با بصیرت و با چشمانی باز به دشمنان خیره شوید و آنان را آرام نگذارید که اگر آرام گذارید، لحظه ای آرامتان نمی گذارند»

 

رهبرمعظم انقلاب در خصوص اهمیت بصیرت فرمودند:« باید حواسمان را جمع کنیم، بفهمیم که: «من نام لم ینم عنه»؛ اگر ما اینجا خواب برویم، جبهه‌ی دشمن، پشت سنگر خودش معلوم نیست خواب رفته باشد؛ او بیدار است، علیه ما توطئه خواهد کرد. به نظر من، فتنه‌ی سال ۸۸ هم همین بود؛ برای ما یک زنگ بود، یک زنگ بیدارباش بود».

 

حماسه 9 دی از چه اهمیتی برخوردار است؟

حجت الاسلام«محمدرضا محمدی» امام جمعه طبس در گفتگو با خبرنگار شبستان در خصوص دهه بصیرت و حماسه 9 دی اظهار داشت: استکبار جهانی از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون به دنبال اجرای دسیسه ها و توطئه های خود برای ضربه زدن به این نظام بوده است.

 

عضو شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه فتنه سال 88 یکی از هزاران کودتای استکبار جهانی بود، افزود: انواع آن را در کشورهای مختلفی از جمله قرقیزستان و اوکراین اجرا کرده بود و فکر می کردند با اجرای این فتنه در ایران به نتایج مدنظر خود دست می یابند.

 

وی در ادامه بیان کرد: استکبار جهانی از این موضوع غافل شده بود که این کشور، کشور امام زمان(عج) است و مردم با بصیرت و آگاهی خود همواره در صحنه حضور دارند و رهبر معظم انقلاب با تدبیر دقیق خود و بیان نقشه های دشمن به مردم هشدار می دهد.

 

چرا 9 دی به نام روز بصیرت نامگذاری شده است؟ مردم ایران اسلامی حرف رهبری را با جان و دل قبول دارند و در این روز این موضوع را ثابت کردند و 9 دی روز تجلی بصیرت و میثاق امت با ولایت نامیده شده است چرا که مردم در این روز بساط فتنه گران را برچیدند و این روز به ما یادآوری می کند که دشمن هیچ گاه دست از دشمنی بر نخواهد داشت.

 

ملت ایران هوشیاری و بصیرت خود را در روز ۹ دی ۸۸ به رخ جهانیان کشیدند و به لطف خود با همین هوشیاری و بصیرت شاهد تحکیم و تقویت اقتدار و وحدت در ایران خواهیم بود.

 

حماسه ۹ دی سال 88 چه شاخصه هايی داشت که می توانند همچنان در مسير حرکت ملت ايران مورد توجه قرار گيرند؟ مهم ترین شاخصه ی حماسه 9 دی همان بصیرت و آگاهی و دشمن شناسی و ولایت پذیری مردم بود و مردم ایران با ولایت پذیری و روح انقلابی خود نظام پهلوی را ساقط کردند و انقلاب اسلامی را روی کار آوردند و انقلاب را در نا سربلند کردند.

 

وحدت و اتحاد اقشار مختلف مردم در صحنه از دیگر شاخصه های مهم حماسه 9 دی 88 است و این روز منشا خیر و برکات بود و در این روز یک رفراندوم برای آرمان های انقلاب اسلامی رخ داد.

 

چه جريان های فکری و رسانه ای به دنبال اين هستند که چنين حماسه بزرگی را از حافظه تاريخی ملت ايران حذف کنند؟ غرب زده ها و کسانی که غرب را فرشته نجات خود می دانند تحمل ندارند که این صحنه ها را ببینند و چرا که غرب را ارباب خود می دانند و به همین دلیل همواره به دنبال شیطنت هستند تا این حماسه ها را کمرنگ کنند.

 

جریانات سیاسی که دستشان از ولایت جدا شده باشد و از ملت جدا باشند قطعا همواره به دنبال تفرقه در فضای حقیقی و مجازی هستند و به دنبال این هستند تا سیاست ها و اهداف و نقشه های استکبار جهانی را پیاده کنند و امیدواریم با این سیل خروشان مردم بصیر و آگاه باعث شکست خوردن نقشه های این افراد و گروه ها شود.

 

حماسه 9 دی چه درس و پیامی برای آیندگان داشته است؟ حماسه 9 دی درس هایی برای مردم و نسل های آینده دارد و این است که همیشه باید هوشیار و بیدار باشیم و دشمن را بشناسیم و در زمین دشمن بازی نکنیم و همدیگر را تخریب نکنیم و اجازه ندهیم دشمن به آرزوهای خود برسد.

 

معلمان، مداحان، خطبا، اساتید و حوزه علمیه وظیفه دارند تا با زبان و نطق و بیان خود به تبیین پیام های حماسه 9 دی بپردازند و اجازه ندهند که این حماسه تحریف و یا به فراموشی سپرده شود و فراموش نکنیم که این کشور، کشور امام زمان (عج) است.

 

امیدواریم ملت ایران در راه ولایت و اسلام ثابت قدم باشند و بدانند که هر ملتی که همراه ولایت باشد قطعا عزیز خواهد شد و می توان به سردار شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد که در راه ولایت از جان خود گذشت و آن قدر با ولایت عجین شده بود که سرانجام در بین همه مظلومان و مسلمانان جهان عزیز شد.

 

 

 

پایان پیام/573

نظر شما