شناسهٔ خبر: 51677987 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

پیش‌بینی یک کارشناس اقتصادی از روند بازار سهام/ اگر رییسی بتواند تورم را کمتر از ۱۰ درصد کند، باید جایزه نوبل بگیرد

یک کارشناس اقتصادی گفت: تورم فعلی مزمن شده و بیماری وحشتناکی است که اقتصاد ما را سالیان سال گرفتار خود کرده و اگر این دولت بتواند تورم را به زیر ۱۰درصد برساند،‌ شاهکار کرده و در جایزه نوبل اقتصادی را باید بگیرد.

صاحب‌خبر -

شاهین شایان آرانی در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره وضعیت بازار سرمایه و اقتصاد کلان در سال ۱۴۰۱ بیان کرد: به نظر می‌رسد دولت عزم کرده و سعی می‌کند به روش‌های مختلف تورم را پایین بیاورد و همچنین کسری بودجه را نیز کاهش دهد.

وی افزود: اما به نظر بنده این کار بسیار سختی است زیرا اکنون شاهد اقتصاد بسیار بحران‌زده هستیم که دولت قبل هم در ایجاد این شرایط بی‌تاثیر نبوده است.

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: دولت سیزدهم وضعیت بحرانی را تحویل گرفته و برای رفع و حل مشکلات سعی می‌کند. به اعتقاد بنده باید دولت فعلی سعی و تلاش خود را پررنگ‌تر نشان دهد.

شایان‌آرانی متذکر شد: هنوز بنده جذبه و جنمی که نیاز است تا اقتصاد ایران را تکان داد، حس نکرده‌ام اما پیام‌ها و صحبت‌ها در راستایی است که می‌خواهد کاری انجام دهند.

شایان آرانی گفت: درباره وضعیت ۱۴۰۱ واقعا نمی‌دانم چه اتفاقی می‌افتد اما امیدوارم شرایط بهتر شود؛ آرزو دارم دولت بتواند تورم را کاهش دهد زیرا تورم فعلی مزمن شده و بیماری وحشتناکی است که اقتصاد ما را سالیان سال گرفتار خود کرده و اگر این دولت بتواند تورم را به زیر ۱۰درصد برساند،‌ شاهکار کرده و در جایزه نوبل اقتصادی را باید بگیرد.

مشروح اظهارات شاهین شایان‌آرانی درباره وضعیت بازار سرمایه را (اینجا) بخوانید.

۲۲۳۲۲۵

نظر شما