شناسهٔ خبر: 51673169 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برای جذب گردشگران سلامت

ارزان بودن خدمات پزشکی از مزیت‌های بزرگ خراسان رضوی

ارزان بودن خدمات پزشکی از مزیت‌های بزرگ خراسان رضوی درزمینه جذب گردشگران سلامت به شمار می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد امروز  در مراسم افتتاحیه کنفرانس ملی مدیریت گردشگری و خدمات سلامت بین الملل  در مشهدگفت: استان خراسان رضوی به ویژه شهرستان مشهد به دلیل برخورداری از امکانات لازم و نیروی پزشکی متخصص از جایگاه ویژه‌ای در جذب گردشگران سلامت منطقه برخوردار است.

دکتر علی کیانی  افزود: وجود بارگاه منور امام هشتم (ع) نیز در شهر مشهد اقبال دیگری است که مورد توجه مسلمانان به ویژه شیعیان کشور‌های همسایه قرار دارد.

وی با اظهار امیدواری برای فراهم شدن مقدمات حضور دوباره گردشگران سلامت به روال قبل از بروز بیماری کرونا ادامه داد: باید زیر ساخت‌های لازم برای انجام این مهم هرچه زودتر فراهم شود همچنین کشور ایران و استان خراسان رضوی به لحاظ جلوه‌های تمدنی و گردشگری نیز از مزیت‌های فراوانی برخوردار است که می‌تواند به کسب جایگاه ممتاز و شایسته شهر مشهد در جذب گردشگران سلامت کمک کند.

رییس بیمارستان امام رضا (ع) مشهد نیز در این افتتاحیه درسخنانی وجود بخشنامه‌های دست و پاگیر دولتی را علت اصلی رکود گردشگری سلامت در کشور و استان خراسان رضوی عنوان کرد و افزود: گره کور عدم رونق گردشگری سلامت فقط با اعطای استقلال مالی و مدیریتی به بیمارستان‌های دولتی و خصوصی باز می‌شود و این مراکز درمانی باید بتوانند به تناسب برخورداری از تجهیزات و نیروی متخصص فارغ از بخشنامه‌های دست و پا گیر دولتی گردشگران سلامت را جذب کنند.

 

دکتر محمود شبستری افزود:همایش‌های بسیاری درباره لزوم رونق گردشگری سلامت با توجه به برخوداری کشور و شهر مشهد از نیرو‌های متخصص و امکانات لازم برگزار شده است، اما تا کنون به نتیجه مطلوب نرسیده ایم و باید مشکل اصلی را پیدا کنیم که چرا کشور‌های دیگر با استعداد‌های کمتر موفق‌تر از ما بوده اند در حالی که ظرفیت پزشکی ما از همه کشور‌های همسایه بیشتر است، اما قوانینی وضع کرده ایم که ظرفیت ما را محصور کرده است.

وی ادامه داد: بیمارستان امام رضای مشهد ۲۵۰ هیات علمی، ۸۰۰ دانشجو و هزار و ۸۳۰ تخت بیمارستانی دارد، اما میزان گردشگران سلامت آن در ماه کمتر از ۱۰ نفر است و آن هم کسانی هستند که اورژانسی ناچار به مراجعه می‌شوند.

رییس بیمارستان امام رضا (ع) مشهد گفت:در صورت لغو بخشنامه‌های دست و پاگیر دولتی و اعطای استقلال به مرکز درمانی دولتی و خصوصی، گردشگری سلامت به اوج می‌رسد گرچه کشور ما به دلیل برخورداری از شرایط خاص، درمان ارزانتری نسبت به کشور‌های همسایه ارائه می‌دهد که می‌تواند جاذبه خوبی باشد، اما تا زمانی که از هر ۱۰۰ میلیون تومان یک میلیون به پزشک می‌دهند این چرخه جذب ناقص است

وی ادامه داد: بیمارستان امام رضا (ع) آمادگی دارد ۱۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی را برای گردشگری سلامت اختصاص دهد و تا کنون ۱۶۰ تخت را برای این کار آماده کرده ایم.

نگار حسینی مدیر پژوهشی دانشگاه بینالود مجری برگزاری این همایش گفت: این همایش با هدف تسهیل راهکار‌های همکاری موثر برای رونق گردشگری سلامت بین بخش درمانی و صنعت گردشگری و آموزش کارشناسان امروز و فردا با برگزاری چهار کارگاه آموزشی برگزار می‌شود.

نظر شما