شناسهٔ خبر: 51667828 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پوئم سمفونی «سرباز» در دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی اجرا می‌شود

تهران-ایرنا-معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اعلام برنامه‌های این سازمان به مناسبت هفته مقاومت و دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با عنوان «سردار دل‌ها» گفت: پوئم سمفونی «سرباز» امروز توسط ارکستر سمفونیک در تالار وحدت اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور افزود: این برنامه‌ها با رویکرد الگوسازی، معرفی مکتب و شخصیت حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک قهرمان ملی به صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود.

وی درباره تولیدات موسیقی گفت: ملودی این اثر توسط آرمان مهربان برای گروه کُر مرکز موسیقی صدا و سیما نوشته شده و اشعار آن توسط علی محمد مودب شاعر معاصر انقلابی سروده شده است.

فاطمیان‌پور افزود: همچنین قطعه‌های موسیقی «معرکه» و «میدان‌دارها» با مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب تولید و در فضای مجازی منتشر می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیان کرد: ویژه‌برنامه جایزه هنری «سردار دل‌ها» همزمان با دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی سه‌شنبه(۱۴ دی) در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود، در این برنامه طی مراسمی هنرمندان و صاحبان اثر شاخص و تأثیرگذار معرفی و با اهدای جوایزی از ایشان تقدیر و تجلیل می‌شود.

وی گفت: مجموعه نمایش میدانی با عنوان «این درد بی‌نهایت» با موضوع شهید حاج قاسم سلیمانی از ۱۲ تا ۱۴ دی در ایستگاه‌های منتخب مترو و نقاط پرتردد شهر تهران اجرا می‌شود، «انتخاب»، «نامدار»، «سوء قصد»، «این و آن»  از جمله این نمایش‌ها هستند.

فاطمیان‌پور با اشاره به مسابقه کتابخوانی «کتاب ماه» اظهارداشت: با توجه به اینکه ترویج کتاب و کتابخوانی اصلی‌ترین و زیربنایی‌ترین اقدام فرهنگی است، مسابقه کتابخوانی از کتاب «مکتب سلیمانی» که به کوشش موسسه جوانان آستان قدس رضوی گردآوری شده است و زندگی‌نامه خودنوشت سردار با عنوان «از چیزی نمی‌ترسیدم» برای مخاطبان نوجوان و جوان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: همچنین جشنواره‌ کتابسازی با عنوان «قهرمان من» برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود، برای شرکت در این جشنواره کودکان و نوجوانان باید یکی از روایت‌ها یا داستان‌های کوتاه از زندگی شهید سلیمانی را از منابعی که معرفی می‌شود انتخاب کنند و براساس الگو و آموزش‌های ارائه شده یک کتاب با توانمندی خود تولید کنند، در نهایت به کتاب‌های منتخب جوایزی اهدا می‌شود.

وی افزود: پویش میدانی «قهرمان من» در ایستگاه‌های مختلفی در سطح شهر راه‌اندازی می‌شود، در این پویش نشان و تصویر شهید سردار سلیمانی و شعار «قهرمان من» و استیکر آن روی شیشه خودروی رانندگان داوطلب و تاکسی‌های شهری نصب و چاپ می‌شود.

فاطمیان‌پور بیان کرد: خانه موزه شهید آداک ویژه‌برنامه «پهلوان مقاومت» را با مراسم سخنرانی، مداحی و تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم منطقه یک، همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی برگزار می‌کند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: تصاویر متحرک «چهل سردار» داستانی دنباله‌دار است که با هدف معرفی و الگوسازی از سرداران اسوه برای نوجوانان تولید و در فضای مجازی منتشر می‌شود، همچنین هر یک از مناطق ۲۲گانه و فرهنگسراهای خاص اقدام به تولید یک عنوان محصول مجازی با رویکردهای هفته مقاومت و مکتب حاج قاسم کرده و در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند.

به گزارش ایرنا، بامداد جمعه ۱۳دی ۱۳۹۸ سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت عراق پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. بر اساس اعلام نیروی قدس سپاه، در این حمله تروریستی در مجموع ۱۰ نفر شهید شدند. سردار سرتیپ پاسدار حسین جعفری‌نیا، سرهنگ پاسدار شهرود مظفری‌نیا، سرگرد پاسدار هادی طارمی و سروان پاسدار وحید زمانی‌نیا از شهدای همراه سردار سلیمانی هستند.

برگزاری «شبی با شهید قدس» در فرهنگسرای رسانه

فرهنگسرای رسانه با مشارکت جمعیت دفاع از ملت فلسطین و کمیته حمایت از انقلاب اسلامی فلسطین همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، شب شعر مقاومت را با عنوان «شبی با شهید قدس» برگزار می‌کند. 
این مراسم با سخنرانی آیت‌الله محمدحسن اختری مشاور رئیس‌جمهور و رئیس کمیته فلسطین نهاد ریاست جمهوری برگزار می‌شود. 

همچنین نمایندگان گروه‌های مقاومت فلسطینی مقیم ایران و فعالان ایرانی حامی فلسطین و رهایی قدس در این برنامه حضور خواهند داشت. 

علاوه بر این، جمعی از شاعران برجسته کشور از جمله علیرضا قزوه، سیدمحمدمهدی شفیعی،‌ سیدحسین متولیان، سیدعلی نقیب، هادی ملک‌پور، محمدمهدی عبدالهی، فاطمه طارمی و سمانه خلف‌زاده شعرخوانی خواهند داشت و گروه موسیقی سنتی افروز نیز به اجرای موسیقی سوزناک سنتی می‌پردازد.

براساس این گزارش، برنامه «شبی با شهید قدس» شنبه(۱۱دی‌) ساعت ۱۸ در فرهنگسرای رسانه به نشانی خیابان پاسداران، خیابان گل‌نبی، خیابان ناطق‌نوری، میدان قبا برگزار می‌شود.

نظر شما