شناسهٔ خبر: 51664762 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سازمان هواشناسی پیش بینی کرد؛

آغاز بارش ۵ روزه باران و برف در کشور از امروز/ ورود سامانه بارشی جدیدی از روز یکشنبه

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود و فعالیت سامانه بارشی از امروز، برای جنوب و جنوب غربی کشور، بارش باران و برف پیش بینی و اعلام کرد: بارندگی‌ها در روز جاری باعث آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و لغزندگی جاده‌ها در در چند استان خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس پیش بینی سازمان هواشناسی، امروز سامانه بارشی از جنوب‌غرب وارد کشور می‌شود که در جنوب غرب و بخش‌هایی از جنوب بارش‌ها را خواهیم داشت.

 
امروز و فردا در شمال‌شرق کشور و دامنه‌های جنوبی البرز پایداری هوا ادامه دارد که در تهران، کرج و مشهد افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را خواهیم داشت.
 
براساس این گزارش امروز در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام، فارس، بوشهر، هرمزگان و نیمه جنوبی استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و بوشهر باران گاهی همراه با رعدوبرق، و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات نیز بارش برف پیش‌بینی شده است.
 
شدت بارش‌ها امروز در بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان و خوزستان پیش‌بینی شده است که این شرایط سبب آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و لغزندگی جاده‌ها در این مناطق خواهد شد.
 
فردا علاوه بر مناطقی فوق، در خراسان جنوبی، اصفهان، یزد و برخی نقاط غرب کشور بارش رخ خواهد داد که در شمال بوشهر، جنوب خوزستان، شمال‌شرق فارس، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب سیستان و بلوچستان و جزایر خلیج فارس شدت بارش‌ها بیشترخواهد بود.
 
روز جمعه این هفته با توجه به فعالیت سامانه بارشی در شرق هرمزگان، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و شمال شرق یزد بارش باران خواهیم داشت و در لرستان، اصفهان، شمال استان‌های فارس و اصفهان بارش پراکنده رخ خواهد داد که از بعدازظهر این روز سامانه بارشی به‌تدریج از شرق کشور خارج می‌شود.
 
روز شنبه آینده در برخی مناطق بوشهر، جنوب فارس هرمزگان، جنوب کرمان و جزایر واقع در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان بارش پراکنده پیش بینی شده است.
 
روز یکشنبه هفته آینده سامانه بارشی جدیدی از سمت جنوب‌غرب وارد کشور می‌شود و سبب بارش در کل کشور غیر از شمال‌غرب و سواحل شمالی خواهد شد.
 
خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان فردا و روز جمعه مواج و توفانی است.
 
آسمان تهران امروز نیمه‌ابری و غبارآلود پیش بینی شده که بیشترین و کمترین دمای هوا در پایتخت ۹ و صفر درجه خواهد بود. فردا هم آسمانی صاف تا قسمتی ابری و غبارآلود برای تهران خواهیم داشت که از روز جمعه از میزان غبار کم می‌شود.
 
بندرعباس امروز با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرم‌ترین و تبریز با دمای ۲- درجه سردترین مراکز استان‌ کشور است.
 
 
انتهای پیام
 

نظر شما