شناسهٔ خبر: 51660081 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نظر یک روحانی اهل سنت درباره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

عضو شورای افتای اهل سنت سنندج گفت: شهید سلیمانی را اگر با زمان صدر اسلام مقایسه کنیم یکی از سرداران رشید اسلام بوده و در تاریخ نام و یاد وی باقی می‌ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ماموستا لقمان نظیری با بیان این مطلب که شناسنامه شهید سلیمانی در پادگان اسلام ثبت شده است که در برابر دشمنان مبارزه کند یعنی خداوند متعال و پیامبر به او اجازه داده است و مبارزه ایشان شرعیت داشته است، توضیح داد:همه صحابه‌ای که در زمان پیامبر بودند قهرمان و رجال نبودند و هر کسی بر اساس قدرت بدنی و عقلی کار‌های خود را انجام می‌دادند اما، همه حمزه سیدالشهدا و فرمانده بزرگ مسلمانان نبودند.

وی ادامه داد: همان افتخارآفرینی‌هایی که حمزه (ع) و علی (ع) در غزوه بدر انجام دادند نماد عینی رجال اسلامی است و شهید سلیمانی نیز فتنه داعش و تکفیر را با درایت و تدبر و مدیریتی عاقلانه خنثی کرد. وقتی داعش به نزدیک اربیل می‌رسد سران کردستان عراق با حاج قاسم تماس گرفتند و این فرمانده رشید اسلام در سریع‌ترین زمان ممکن به داد مردم کردستان عراق رسید.

عضو شورای افتای اهل سنت سنندج خاطرنشان کرد: ما به عنوان یک کُرد عراقی بر این مهم واقف هستیم که اگر مدیریت و فرماندهی حاج قاسم در مقابله با فتنه داعش نبود الان وضعیت منطقه به این شکل نبود و آسیب‌های جانی و مالی بسیاری به ما می‌رسید لذا برای همیشه مدیون این مردم بزرگ هستیم.

ماموستا نظیری یادآور شد: شهید سلیمانی یکی از فرماندهان تراز اول جهان اسلام که اگر با زمان صدر اسلام مقایسه کنیم یکی از سرداران رشید اسلام بوده و در تاریخ نام و یاد وی باقی می‌ماند. هر کسی که سیره این فرمانده بزرگ را مطالعه کند به این مهم می‌رسد که صبر، تحمل و مجاهدتی که وی انجام داده بی‌مثال بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همه ما باید درس مجاهدت، شهادت طلبی و مقاومت را از ایشان بگیریم و اگر مقاومت و فرماندهی وی نبود الان وضعیت کشور‌های اسلامی بسیار بد بود. جنایت آمریکای جهانخوار در فرودگاه بغداد موجب قیام انقلابی مردم ایران شد و به دشمنان نشان داد که ایران ده‌ها قاسم سلیمانی را دارد که در برابر دشمنان ایستادگی می‌کنند. بسیجیان و سپاهیان و نیرو‌های انقلابی باید ایشان را الگو قرار دهند و در مسیر مقابله با توطئه‌های دشمنان همواره سیره شهید سلیمانی را مدنظر قرار دهند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نظر شما