شناسهٔ خبر: 51656110 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ مطرح کرد؛

تشریح برنامه‌های دومین سالگرد شهادت سردار دلها در تهران/ محرومیت‌زدایی محله‌های شهر تهران با الگوی مدیریتی حاج قاسم تا پایان سال ۱۴۰۰

سردار حسن زاده گفت: تقارن دومین سالگرد حاج قاسم با ایام فاطمیه و دهه بصیرت باعث شده که برنامه ها با این سه محور در تهران برگزار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تهران پرس، نشست خبری سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) و رئیس ستاد بزرگداشت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی  با حضور اصحاب رسانه در تهران برگزار شد.

 

سردار حسن زاده در این نشست خبری با تشریح برنامه های دومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی در تهران گفت: از روز دهم تا بیستم دی ماه در تهران شاهد برگزاری برنامه های ویژه برای دومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی خواهیم بود و تقارن دومین سالگرد حاج قاسم با ایام فاطمیه و دهه بصیرت باعث شده که برنامه ها با این سه محور در تهران برگزار شود.

 

وی افزود: از برنامه های محوری در تهران؛ در دهم دی ماه همایش بزرگ یاران حاج قاسم با حضور فرماندهان دوران دفاع مقدس و همرزمانش در حسینیه حضرت فاطمه (س) تهران برگزار می شود و در یازدهم دی ماه شاهد برگزاری اجتماع بزرگ دختران و بانوان تهران با عنوان “دختران حاج قاسم” خواهیم بود که در مجموعه ورزشی ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار خواهد شد.

 

سردار حسن زاده خاطر نشان کرد: در ۱۲ دی ماه مراسم بزرگداشت بازاریان و اصناف در مسجد امام خمینی و همچنین کنگره ادب و شعر بین المللی را در تالار اندیشه حوزه هنری تهران خواهیم داشت.

 

وی با بیان اینکه در ۱۳ دی در مصلای تهران مراسم ملی و اصلی بزرگداشت سردار دلها برگزار خواهد شد، افزود: از ساعت ۱۴ با حضور همه اقشار و مردم تهران این برنامه معنوی برگزار خواهد شد و در روز ۱۴ دی همایش کارمند تراز حاج قاسم را برگزار خواهیم کرد و کمیسیونی نیز راه اندازی شده برای شناسایی کارمند تراز حاج قاسم که از بین ۱۱۰ کارمند شایسته ترین فرد انتخاب و در سالن اجلاس سران تهران تجلیل خواهد شد.

 

سردار حسن زاده ادامه داد: در روز ۱۵ دی قشر زحمتکش کارگران تهران در حرم امام خمینی(ره) تهران حضور پیدا کرده و با حاج قاسم میثاق می بندند تا در عرصه تولید همان مسیر جهادی حاج قاسم را دنبال کنند؛ همچنین در این روز مراسم وداع و انس با شهدا را در مصلای تهران خواهیم داشت.

 

وی با بیان اینکه مراسم تشییع ۲۵۰ شهید گمنام در ایام شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) در سراسر کشور برگزار می شود؛ گفت: روز ۱۶ دی ماه، مراسم تشییع ۱۵۰ شهید گمنام در تهران برگزار می شود و شب قبل از آن یعنی ۱۵ دی ماه، شاهد برگزاری محفل انس با شهدا و وداع در مصلای تهران خواهیم بود.

 

رییس ستاد بزرگداشت شهادت حاج قاسم سلیمانی در تهران با اشاره به سالروز بمباران عین الاسد گفت: روز ۱۷ دی ماه نماز جمعه در تهران همزمان با سالروز بمباران عین الاسد برگزار خواهد شد و در حاشیه آن نمایشگاهی از توانمندی های موشکی برپا خواهد شد.

 

سردار حسن زاده با اشاره به برنامه های روز ۲۰ دی تصریح کرد: در این روز ارائه دستاوردهای طرح شهید سلیمانی را خواهیم داشت؛ در جریان مقابله با کرونا همکاری مشترک بسیج با وزارت بهداشت را داشتیم که دستاوردهای آن رونمایی خواهد شد.

 

وی خاطر نشان کرد: در ۲۰ دی در سالن اجلاس سران مراسم ارائه دستاوردهای مقابله با کرونا برگزار خواهد شد که از سران قوا نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

 

فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ ابراز داشت: نذر حاج قاسم، برگزاری مراسمات محله محور، هزار برنامه منطقه محور و محله محور از جمله برنامه هایی است که برای شناسایی مکتب حاج قاسم در دستور کار قرار دارد.

 

سردار حسن با اشاره به اینکه معرفی مکتب حاج قاسم یعنی معرفی مکتب امام حسین(علیه السلام)، مکتب امام خمینی(ره) و شهدا تصریح کرد: هم در دوران حیات و هم بعد از شهادت حاج قاسم، نام سردار دلها پشت دشمنان را به لرزه در آورده و برتری جبهه اسلام با نام حاج قاسم حتمی بوده است.

 

رییس ستاد بزرگداشت شهید سلیمانی با اشاره به اینکه امروز مسیر درخشان و روشنی از سوی حاج قاسم برای ملت روشن شده است تاکید کرد: با این مسیر می توانیم به هدف گام دوم انقلاب دست پیدا کنیم.

 

سردار حسن زاده درخصوص برنامه های کرمان و مزار شهید سلیمانی گفت: در ستاد بزرگداشت شهید سلیمانی در کرمان با همکاری فرمانده سپاه کرمان برنامه های مشترک خواهیم داشت.

 

وی افزود: قرار است به طور همزمان مراسم مشترکی در ساعت شهادت حاج قاسم بر سر مزار شهید سلیمانی، حرم امام خمینی، مشهد و قم برگزار کنیم.

 

فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص)تهران بزرگ با اشاره به برنامه های سپاه برای رفع محرومیت در تهران با توجه به مکتب حاج قاسم سلیمانی گفت: محله های جنوب تهران که شهید پرور و انقلابی هستند تا پایان ۱۴۰۰ چهره محرومیت از آنها زدوده خواهد شد تا با فعالیت قرارگاه خدمت این محله ها نیز به جایگاه اصلی خود برسند.

 

انتهای پیام؛

نظر شما