شناسهٔ خبر: 51655518 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مخالفت بایدن با مفاد قانون مجوز دفاع ملی درباره ایران

کاخ سفید از مخالفت رئیس‌جمهور آمریکا با ماده‌ای از قانون مجوز دفاع ملی درباره قابلیت‌های نظامی ایران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای از مخالفت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، با ماده‌ای از «قانون مجوز دفاع ملی» (NDAA) خبرداد که قابلیت‌های نظامی ایران را گزارش می‌داد.

بایدن در توضیح مخالفت خود گفت: «برخی مفاد در قانون مجوز دفاع ملی، ادارات و سازمان‌های اجرایی را وادار می‌کند تا گزارش‌هایی را به برخی کمیته‌ها ارائه کنند که شامل اطلاعات طبقه‌بندی شده بسیار حساس می باشد؛ از جمله اطلاعاتی که می‌تواند منابع اطلاعاتی حیاتی یا طرح‌های عملیاتی نظامی را فاش کند و برخی توضیحات تفصیلی درباره مواردی مانند پیشرفت‌های نظامی، انتقال نفت، پرتاب موشک و موارد مشابه درباره آمریکا را در اختیار بگذارد.»

او در ادامه افزود: «قانون اساسی آمریکا به رئیس‌جمهور این اختیار را می‌دهد که از افشای چنین اطلاعات بسیار حساسی جلوگیری کند و مسئولیت خود را در قبال حفظ امنیت ملی انجام دهد. همچنین کمیته‌های نظارتی کنگره نیاز‌های مشروعی برای انجام نظارت حیاتی و سایر وظایف قانونی با در نظر گرفتن امنیت ملی و مسائل نظامی دارند.»

این بیانیه از سوی جو بایدن در بحبوحه ادعا‌های تکراری و مستمر واشنگتن مبنی بر متعهد بودن به مقابله با «تهدید» ناشی از ایران منتشر می‌شود.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا، نیز در بیانیه‌ای ادعا کرد: «حمایت ایران از گروه‌های مسلح در سراسر منطقه، امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای، نیرو‌های ما، پرسنل دیپلماتیک و شهروندان ما در منطقه و همچنین شرکای ما را تهدید می‌کند.»

آمریکا همچنین مدعی است: «تهران با توسعه برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود یک تهدید جدی برای صلح در منطقه محسوب می‌شود.»

اوایل ماه جاری «قانون مجوز دفاع ملی» (NDAA) حمایت قاطع در هر دو جناح کنگره آمریکا را کسب کرد. شب گذشته رئیس جمهور آمریکا لایحه دفاعی ۷۶۸ میلیارد دلاری را امضا کرد که ۷ میلیارد دلار از آن صرف بازدارندگی اتحادیه اروپا و ۳۰۰ میلیون دلار آن نیز برای کمک به اوکراین صرف خواهد شد.

بنابر اعلام کاخ سفید «حداقل ۷ میلیارد دلار نیز برای عملیات در اقیانوس هند و اقیانوس آرام در نظر گرفته شده است.»

انتهای پیام/

نظر شما